Audyt i optymalizacja kampanii Google Ads

Audyt i optymalizacja kampanii Google Ads

Czy wiesz, że… „przepalanie budżetu” najczęściej występuje, gdy niedoświadczone osoby prowadzą kampanie „na własną rękę”?

Jesteś gotowy, żeby Twój biznes urósł o 500% w ciągu 6 miesięcy?

Scrollnij niżej
i zobacz co potrafimy!

Dlaczego audyt i optymalizacja Google Ads są Ci potrzebne?

Na pewno zgodzisz się z nami, że działanie marketingowe, na które przeznaczasz czas i pieniądze, powinny być jak najbardziej rentowne oraz całkowicie pod kontrolą – Twoją lub współpracujących z Tobą specjalistów. Chcesz mieć pewność, że nie „przepalasz” swojego budżetu na zbędne działania reklamowe? Zleć nam audyt i optymalizację kampanii Google Ads! Te działania mają na celu analizę poszczególnych składowych Twojej kampanii (np. struktury, ustawień, słów kluczowych, reklam czy rozszerzeń) wykazanie wszystkich mocnych i słabych stron, ale przede wszystkim błędów, które mogą decydować o jej skuteczności. Możesz mieć pewność, że nasi specjaliści podejdą do procesu audytowania holistycznie, mając cały czas na uwadze kluczowe dla Ciebie cele. Dlatego też pierwszy krok audytu rozpoczyna się od rozmowy o Twoim problemie, oczekiwaniach i celach marketingowych. Specjaliści z dużą wnikliwością przeanalizują każdy szczegół kampanii i zarekomendują zmiany we wszystkich możliwych etapach tak, aby po ich wdrożeniu, wycisnąć z reklamy jak najwięcej.
Audyt konta reklamowego i optymalizacja kampanii Google Ads

Korzyści płynące z przeprowadzenia audytu konta reklamowego i optymalizacji kampanii Google Ads:

Uzyskanie realnego obrazu konta reklamowego Google

Dzięki audytowi nie będziesz musiał obawiać się, że Twoje konto reklamowe pokazuje Ci błędne, niepełne dane. Po wdrożeniu wszystkich wytycznych uzyskasz realny obraz swojego konta Google.

Uzyskanie listy obszarów wymagających poprawy

Nic nie umknie naszej uwadze! Przeprowadzając audyt znajdziemy wszystkie błędy i wskażemy elementy, które wymagają poprawy.

Wzrost wyników dzięki optymalizacji kampanii

Nigdy nie spuszczamy naszych kampanii z oka. Stale monitorujemy i optymalizujemy reklamy, by osiągnąć jak najlepsze wyniki.

Wyznaczenie nowych kierunków promocji

Zastanawiasz się, co zrobić, by Twoje reklamy osiągały jeszcze lepsze rezultaty? My już to wiemy! Dzięki stałej optymalizacji i monitorowaniu konta, wyznaczymy dla Ciebie nowe kierunki promocji.

Co oferujemy w ramach przeprowadzenia audytu konta reklamowego i optymalizacji kampanii Google Ads?

Audyt konta w oparciu o 50 kluczowych czynników

Nawet nie wiesz, ile czynników może mieć wpływ na funkcjonowanie Twojego konta reklamowego. My przeanalizujemy je wszystkie i wskażemy zmiany, które należy wdrożyć, by usprawnić działanie reklam.

Stała optymalizacja kampanii w oparciu o KPI

Cały czas przyświecają nam cele i wskaźniki wyznaczane na początku współpracy. Optymalizując kampanię zawsze dbamy o to, by realizować uzgodnione założenia.

Audyt konta wykonany przez 2-osobowy zespół

Pracując w pojedynkę łatwo coś przeoczyć. Nasi specjaliści przeprowadzają audyty w dwuosobowych zespołach, by mieć na wszystko oko.

Analiza dotychczasowych wyników w ujęciu wielokanałowym

Nigdy nie myślimy wąskotorowo. Szeroko analizujemy wszystkie aspekty Twoich kampanii, biorąc pod uwagę wszystkie dostępne kanały.

Skontaktuj się z nami
w takiej formie, jaka
najbardziej Ci odpowiada

Wyślij nam wiadomość





    Wypełnij brief a my dopasujemy ofertę do Twojego biznesu

    No dawaj, nie bój się
    i kliknij tu

    Zadzwoń do nas lub wyślij mail

    17 lat

    w digitalu

    40+

    ekspertów branży

    360°

    obsługi w digitalu

    30+

    narzędzi wspomagających

    TOP10

    agencji według raportu Interaktywnie.com

    5 lat

    średniej długości współpracy z Veneo

    Co jest naszą siłą? ludzie,
    ludzie i jeszcze raz
    ludzie! To ich wiedza
    i doświadczenie budują
    jakość.

    gruszka2.png

    Nie obiecujemy gruszek
    na wierzbie. Zobacz historie
    sukcesu naszych
    klientów!

    Więcej o audycie i konfiguracji Google Ads

    Tworząc samodzielnie kampanie reklamowe w Google Ads lub zlecając je agencji na pewno wiele razy zastanawiałeś się, czy reklama jest zoptymalizowana w taki sposób, by zapewnić ci odpowiednią ilość i jakość konwersji. Aby rozwiać twoje wątpliwości, konieczny będzie audyt konta Google Ads.

    Czym jest audyt Google Ads?

    Audyt Google Ads to nic innego jak kontrola kampanii Google pod kątem zgodności z wytycznymi i optymalizacji w celu maksymalnego wykorzystania jej potencjału reklamowego.
    Audyt Adsjest wykonywany przez zewnętrznego specjalistę i dzieli się na kilka obszarów. Obejmuje między innymi konfigurację konta Google Ads i Google Analytics, ogólne ustawienia oraz struktura kampanii, analizę słów kluczowych, poprawność zbieranych danych, przekazy reklamowe, a także badanie efektywności reklamy. Dobrze przeprowadzony audyt kończy przedstawieniem raportu wskazującego obszary wymagające optymalizacji, dzięki czemu poprawi się efektywność i jakość kampanii.

    Sprawdzenie konfiguracji konta Google Ads oraz Google Analytics

    Pierwszym etapem audytu kampanii Google obejmuje podstawową konfigurację konta Google Ads oraz Google Analytics. Tu przede wszystkim należy sprawdzić poprawność danych geolokalizacyjnych, sposób rozliczenia, stawki oraz połącznie konta Ads z Google Analytics, a także Google Merchant Center, jeśli prowadzisz sklep internetowy.
    Istotne będzie również skontrolowanie ustalonych celów i tego, w jaki sposób zliczają się konwersje, a także modelu atrybucji oraz list remarketingowych. Analizując konto Google Analytics należy zweryfikować, czy kod śledzenia jest dobrze podpięty i czy gromadzone dane są prawidłowe, a w przypadku sklepów internetowych także ustawienie modułu e-commerce w GA.

    Struktura i segmentacja kampanii Google Ads

    Na tym etapie wykonywany jest audyt kampanii Google Ads. Kampanie są segregowane według przeznaczenia, wyodrębniając podstawowe typy reklamy: brandingowe, zasięgowe, efektywnościowe oraz wizerunkowe. Następnie prowadzi się dalszą segmentację kampanii, wybierając grupy reklam produktowych (w przypadku sklepów internetowych), reklamy dynamiczne (w których precyzyjne targetowaniem po słowach kluczowych jest niemożliwe) oraz wiele innych.

    Kampanie remarketingowe

    W przypadku prowadzenia działań remarketingowych, ważne jest przede wszystkim sprawdzenie poprawności wpiętych kodów remarketingowych. Gdy już to zostanie zweryfikowane, należy sprawdzić, czy opcja zbierania danych w GA jest aktywna. Powstałe listy remarketingowe należy dokładnie przeanalizować przed wykorzystaniem zarówno w ramach konta Google Ads, jak i na koncie Google Analytics. Brak prawidłowo posegregowanych grup docelowych w listach remarketingowych może sprawić, że kampania nie osiągnie zamierzonego efektu.

    Analiza słów kluczowych i wyszukiwanych haseł w Google Ads

    Audyt kampanii Google Ads to także analiza zastosowanych w targetowaniu fraz kluczowych. Należy sprawdzić, czy słowa kluczowe odzwierciedlają to, co można znaleźć w witrynie klienta oraz czy opis reklamy jest zgodny z opisem na stronie. W tym punkcie audyt ma na celu sprawdzenie precyzji konkretnych słów kluczowych.
    Później sprawdzana jest jakość i ilość konwersji powiązanych z poszczególnymi słowami kluczowymi. Na tym etapie audytu eliminuje się słowa o niskim wyniku jakości i wskazuje możliwości do poprawy, a także tworzy listę wykluczających słów kluczowych. Polega to na przejrzeniu listy wyszukiwanych haseł oraz posegregowaniu słów wykluczających na te całkowicie nietrafione, te ze słabą konwersją oraz te, które powinny być wykluczone wyłącznie w konkretnym rodzaju kampanii.

    Przekazy reklamowe

    Audyt konta Google Ads to także sprawdzenie przekazów reklamowych. Pierwszym krokiem powinno być zweryfikowanie, czy na koncie Google Ads nie ma kampanii, które nie przeszły pozytywnie weryfikacji systemu pod kątem poprawności. Jeśli są, należy znaleźć powód, dla którego tak się stało.
    Następnie należy sprawdzić, czy każda reklama została ustawiona zgodnie z wytycznymi dotyczącymi dobrych praktyk proponowanych przez Google. Przekaz reklamy powinien być spójny i odpowiadać na potrzeby użytkowników. Jakość przekazu określa się poprzez klikalność reklamy, a także późniejsze interakcje użytkownika na stronie. Warto przetestować również alternatywne wersje przekazów, z uwzględnieniem bieżących promocji i zbliżających się kluczowych wydarzeń.

    Badanie efektywności kampanii i grup reklam Google Ads

    Po uporządkowaniu struktur kampanii i sprawdzeniu słów kluczowych, warto przejść do zbadania jej efektywności. W przypadku audytu kampanii reklamowej PPC istotnym elementem będzie tak zwany Wynik Jakości, mający bezpośredni wpływ na stawki.
    W audycie powinno się zwrócić uwagę przede wszystkim na trzy główne czynniki: CTR, trafność reklamy oraz strony docelowe i tam upatruje się możliwości wprowadzenia istotnych zmian. W przypadku kampanii efektywnościowych dla sklepów internetowych istotne będą wskaźniki zwrotu z inwestycji.
    Coś, co pomoże ci zwiększyć szansę na lepsze wyniki jakości w sieci reklamowej Google to między innymi stosowanie różnorodnych rozszerzeń w kampaniach w sieci wyszukiwania. Je wszystkie należy wziąć również pod uwagę przy audycie. Niezwykle ważne jest także bieżące aktualizowanie kampanii, z uwzględnieniem obecnie obowiązujących promocji lub zbilżających się istotnych dla twojego biznesu dat. Jeśli twoje kampanie często wymagają aktualizacji, dobrze zastosować reguły automatyczne. Audyt konta Ads sprawdzi, czy jest sens ich zastosowania przy jednoczesnej kontroli tego, co już zostało skonfigurowane na koncie Ads.

    Jakość witryny a audyt kampanii Ads

    Wiele osób zapomina o tym aspekcie w czasie audytu, ponieważ nie ma on bezpośredniego związku z ustawieniami kampanii w Google Ads. Niestety jednak, kiepska jakość strony do której kieruje reklama sprawi, że ilość konwersji drastycznie spadnie.
    Na co powinno się zwrócić uwagę przy sprawdzaniu jakości witryny? Ważna jest przede wszystkim zgodność przekazu reklamowego z tym, co można znaleźć na twojej stornie internetowej. Należy spojrzeć na to oczami potencjalnego klienta, szukając rzeczy, które mogą utrudnić użytkownikowi zdobycie informacji i zrealizowanie konwersji. Czasem zdarza się, że niewielka poprawka na stronie WWW diametralnie poprawia współczynnik odrzuceń z kampanii.

    W jakich sytuacjach warto przeprowadzić audyt Google Ads?

    Audyt konta Ads warto przeprowadzić, gdy kampania nie przynosi spodziewanych efektów. To świetna propozycja dla osób, które samodzielnie próbowały zgłębić świat reklamy w wynikach wyszukiwania i chcą wiedzieć, co mogą zrobić lepiej.
    To także doskonała propozycja dla osób, którym zależy na bardziej skutecznym zarządzaniu budżetem reklamowym i eliminacji „pustych” niepotrzebnych kliknięć. Taka usługa sprawdzi się również w przypadku osób, które są niezadowolone z działań agencji SEM i chcą zweryfikować poprawność prowadzonych przez nią kampanii, ponieważ nie osiągają pożądanych wyników.

    Korzyści wynikające z przeprowadzenia audytu kampanii Google Ads

    Co możesz osiągnąć decydując się na audyt Google Ads? To jedyna możliwość, by zweryfikować własną wiedzę lub sprawdzić, czy działania agencji SEM są wystarczająco efektywne. Otrzymując wyniki audytu będziesz mieć okazję poprawić wszystkie mankamenty prowadzonych kampanii, wyeliminować błędy i zredukować ilość niechcianych kliknięć, obniżając przy tym koszty prowadzenia kampanii reklamowej. To także świetny sposób, by poprawić działania z zakresu remarketingu, zachęcając osoby, które porzuciły decyzję zakupową do zrealizowania konwersji.
    Jeśli chcesz sprawdzić, czy twoje działania w sieci reklamowej Google są wystarczająco skuteczne, skontaktuj się z nami telefonicznie lub wyślij mail z zapytaniem. Z chęcią przeprowadzimy audyt kampanii Google Ads i wskażemy rozwiązania, które pomogą zwiększyć zwrot z inwestycji.

    Optymalizacja Google Ads – klucz do sukcesu

    Choć z pozoru ustawienie kampanii Ads nie należy do trudnych zadań, rzeczywistość lubi płatać figle. Bez rzetelnej optymalizacji kampanii Ads może skutkować niską skutecznością reklamy i w efekcie stratą pieniędzy. Co możesz zrobić, by działania reklamowe miały sens?

    Co to jest optymalizacja kampanii Ads?

    Optymalizacja kampanii Google Ads powinna być podstawą wszelkich działań marketingowych w sieci wyszukiwania Google, zwłaszcza, jeśli pierwotne ustawienia kampanii nie przynoszą zadowalających efektów.
    Aby uniknąć sytuacji, w której pieniądze na kampanię znikają z konta, a reklama nie odnosi spodziewanych sukcesów, warto raz na jakiś czas przeprowadzić optymalizację, sprawdzając wszystkie elementy kampanii i wprowadzając odpowiednie modyfikację.

    Częstotliwość optymalizacji kampanii Google Ads

    Nie ma oficjalnych wytycznych, co do tego jak często należy wykonywać optymalizację Ads. Niektóre jej elementy powinny być modyfikowane na bieżąco, inne wystarczy sprawdzić raz na miesiąc, a nawet raz na kwartał.
    Pierwsze korekty warto wdrożyć już po kilku dniach od rozpoczęcia nowej kampanii, bazując na zebranych danych. Nie należy jednak przesadzać ze zbytnią częstotliwością wprowadzanych zmian, ponieważ może to poskutkować nawet spadkiem wyników, ze względu na mało miarodajne dane z krótkiego okresu.

    Wybór typu kampanii

    Zarówno przed rozpoczęciem kampanii, jak i podczas jej optymalizacji, w pierwszej kolejności należy zastanowić się, czy wybrany przez ciebie typ kampanii będzie odpowiedni dla tego, co chcesz zareklamować.
    Nie warto zamykać się jednak w jednym rodzaju reklamy. Planując strategię marketingową dobrze jest połączyć kilka różnych modeli reklamowych, by lepiej trafić do potencjalnych klientów. Na etapie optymalizacji kampanii można zweryfikować, które działania marketingowe mają sens, a które lepiej sobie odpuścić.

    Optymalizacja słów kluczowych

    Najważniejszym elementem każdej kampanii Ads są słowa kluczowe. To na nich opierają się reklamy w sieci wyszukiwania i to od odpowiedniego ich doboru zależy sukces twojej kampanii. Co możesz zrobić, by optymalizacja Google Ads pod kątem słów kluczowych przyniosła odpowiedni rezultat?
    Przede wszystkim należy zweryfikować, które z wykorzystanych przez ciebie słów kluczowych przynoszą ci konwersje, a które zwiększają ilość odrzuceń. Prawidłowo zoptymalizowania kampania pod kątem słów kluczowych powinny zainteresować użytkownika i zwiększyć twój zysk.
    Najlepiej konwertujące słowa kluczowe warto przenieść do osobnych grup reklam, by poprawić wynik jakości. Aby dobrać nowe frazy warto skorzystać z planera słów kluczowych oraz innych narzędzi SEO.
    Ważne jest także kontrolowanie wysokiej pozycji reklamy oraz analiza kosztów generowanych przez słowa kluczowe – jeśli te, które najwięcej cię kosztują wcale nie przynoszą najwyższych dochodów, warto zweryfikować zasadność ich użycia.

    Wybór wykluczających słów kluczowych

    Z optymalizacją słów kluczowych wiąże się również stworzenie słów wykluczających, czyli takich, na które twoja kampania ma się nie wyświetlać. Warto na bieżąco kontrolować raport wyszukiwanych haseł i wyświetlenia reklam, by poszerzać listę o nowe frazy. Oprócz tego dobrze jest sugerować się tym, co wyświetla planer słów kluczowych, by na starcie wyrzucić propozycje, które ci nie odpowiadają. Pamiętaj, by frazy wykluczające umieścić na liście w kilku różnych wersjach – im więcej możliwości, tym bardziej precyzyjna reklama.
    Jakie słowa powinny się znaleźć na takiej liście? Przede wszystkim te, które wprowadzają użytkownika w błąd, dotyczące czegoś, co nie jest związane z twoją firmą. Na przykład sprzedając sprzęt fotograficzny warto dodać do listy wykluczeni takie frazy jak „aparat słuchowy”, „aparat do pomiaru ciśnienia”, „aparat na zęby” itd.
    Dzięki temu lepiej stargetujesz reklamę i unikniesz rozczarowania użytkowników, którzy szukają zupełnie innych produktów. To przełoży się na wynik jakości, lepsze statystyki i zaoszczędzone pieniądze.

    Optymalizacja stawek CPC w Google Ads

    Kampanie Google Ads rozliczane są najczęściej w modelu CPC (ang. Cost per click), czyli płatności za kliknięcie w reklamę. Optymalizacja kampanii w sieci wyszukiwania pod kątem stawek pozwoli ci umieścić swoją reklamę na wysokiej pozycji, nie tracąc przy tym majątku.
    Oszacowaną wysokość stawki za kliknięcie możesz zobaczyć w planerze słów kluczowych na etapie dobierania fraz. Określając stawkę CPC musisz wziąć pod uwagę przede wszystkim ilość i jakość konwersji, jakie generuje konkretne słowo kluczowe. Jeśli dana fraza jest efektywna, warto zwiększyć stawkę i zawalczyć o wysoką pozycję reklamy. Gdy jednak słowo kluczowe generuje znikomą ilość konwersji, lepiej przeznaczyć budżet na bardziej opłacalne frazy.
    Oprócz tego zwróć uwagę na zmieniającą się jakość ruchu w określonych porach dnia lub konkretnych dniach tygodnia. Reklamy wyświetlające się na niektóre frazy mogą być bardziej skuteczne w konkretnym okresie, a system Google Ads umożliwia modyfikację stawek w zależności od dnia lub godziny.
    Stawki za kliknięcia można zmieniać również w zależności od lokalizacji lub używanego urządzenia. W przypadku części kampanii warto zwiększyć stawkę za ruch pochodzący z urządzeń mobilnych, bo wiąże się to ze wzrostem konwersji. Dobrze również monitorować lokalizacje, z których pochodzi największy ruch i odpowiednio zmieniać wysokość stawki.

    Optymalizacja grup reklam w Google Ads

    Skuteczne prowadzenie kampanii opartej o kilkadziesiąt słów kluczowych nie jest możliwe, jeśli umieścisz je wszystkie wewnątrz jednej grupy reklam. Optymalizacja Ads powinna opierać się na odpowiednim pogrupowaniu różnych słów kluczowych. Idealnie będzie umieszczenie w każdej grupie jednej frazy w kilku różnych dopasowaniach.
    Taka organizacja kampanii ma na celu kontrolę kosztów oraz efektów związanych z daną frazą kluczową. Dzięki temu możesz również łatwo rozpocząć nową kampanię w przypadku wdrożenia czy wycofania produktów lub usług, a także w łatwy sposób zmodyfikować stawki oraz wstrzymać kampanię, w zależności od sezonu.

    Optymalizacja reklam w Google Ads

    Gdy już reklamy zostaną odpowiednio pogrupowane, należy zająć się ich treścią. Całość powinna być dobrze przemyślana i odpowiadać na potrzeby klientów. Dobrze, gdy treść reklamy również zawiera ważne słowa kluczowe, a nie jedynie ogólniki, dlatego należy dopasować ją precyzyjnie do produktów lub usług, które chcesz zareklamować.
    Treść reklamy warto sprawdzać kontrolując wynik jakości. Jeśli ocena wynosi „poniżej średniej” może to oznaczać konieczność modyfikacji w odniesieniu do konkretnego słowa kluczowego. Dobrze jest przygotować kilka różnych wersji treści, by sprawdzić, która jest najchętniej klikana i która najlepiej konwertuje. Pamiętaj również o umieszczeniu w tekście wezwania do działania.

    Wybór i konfiguracja rozszerzeń reklam

    Przeprowadzając optymalizację kampanii warto rozważyć wykorzystanie rozszerzeń reklam. Google daje ci wiele możliwości zwiększenia atrakcyjności kampanii reklamowej dzięki rozszerzeniom. Dodatkową zaletą tego rozwiązania jest wydłużenie pola reklamowego o kilka dodatkowych linijek, przez co reklama staje się bardziej zauważalna.
    Nie bój się wykorzystywać rozszerzeń i modyfikować ich zawartość. Dzięki temu przekażesz więcej interesujących informacji potencjalnemu klientowi i bardziej zachęcisz go do dokonania konwersji.

    Konfiguracja i optymalizacja remarketingu

    Ostatnią rzeczą, jaką musisz sprawdzić w procesie optymalizacji Google Ads są ustawienia remarketingu. To opcja, która pozwoli ci zwrócić się z reklamą do klientów, którzy już kiedyś odwiedzili twoją stronę lub wykonali konkretną czynność, ale nie zrobili konwersji.
    Nie ważne, czy będzie to optymalizacja kampanii display czy innej reklamy Google, chcąc prowadzić kampanię powinieneś przede wszystkim odpowiednio posegregować odbiorców na listach remarketingowych przypisując im odpowiednie reguły. Aby to było możliwe, potrzebne jest także wprowadzenie tagu remarketingowego na każdą podstronę serwisu.