Na co zwrócić uwagę, tworząc reklamy na Instagramie? 5 tipów dla kont firmowych

| Kornelia Więcek | SEM Social media

Aby skutecznie – a do tego niewielkim kosztem – realizować wybrany cel reklamowy za pomocą Instagrama, trzeba przestrzegać kilku prostych zasad. Podczas tworzenia kampanii reklamowej zdarza się jednak, że nawet oczywiste aspekty są pomijane. By uniknąć prostych błędów, warto skorzystać z naszych 5 złotych zasad, które pozwolą ci zwiększyć skuteczność reklam na Instagramie.

reklamy na Insagrama

Rada #1: Wymiary reklam na Instagramie

Zawsze publikuj treści w odpowiednich wymiarach. Dla użytkowników nie ma nic gorszego niż niedostosowany do umiejscowienia rozmiar obrazu. Najczęściej zdarza się jednak, że twórcy publikują reklamę tylko w wymiarze dopasowanym do aktualności na Instagramie. Tym samym na Instastories wyświetla się rozmiar niedopasowany do wymagań. 

Dlatego zapamiętaj poniższe wymiary, aby nie popełnić więcej tego błędu:

  • Aktualności na Instagramie 1080×1080 px
  • Instastories 1920×1080 px

Zapisz tę informację, aby zawsze o niej pamiętać! 

Aktualności na Instagramie 1080x1080 px
Instastories 1920x1080 px

Rada #2: Dopasowanie obrazu do wymagań Instagrama

Obraz na InstaStories zasłonięty przez nakładające się logo lub CTA to częsty problem. 

Pamiętaj, aby wszystkie napisy czy też ważne elementy grafiki nie znajdowały się przy górnej lub dolnej krawędzi. Pozostaw 20% miejsca na grafice od dołu Instastories wypełnione jedynie tłem. 

Instastories 1080 x 1920 px

Rada #3: Dostosowanie filmu do współczesnych odbiorców 

Reklamy w postaci filmów mówionych na Instagramie świetnie konwertują, zwłaszcza jeśli bierze w nich udział ekspert lub influencer. Współczesny odbiorca przegląda Instagrama w różnych momentach dnia – często w biurze w trakcie przerwy w pracy, w autobusie czy innym miejscu publicznym. Jeśli nie używa słuchawek, widzi tylko obraz. Ważne jest więc umieszczenie napisów ze słowami lektora

Jest to na tyle istotne, że powstało już wiele aplikacji, które konwertują dźwięk na napisy. 

Taką możliwość posiada także aplikacja TikTok. Wkrótce być może doczekamy się jej również na Instagramie. Dopóki jej nie ma – pamiętaj, by wprowadzać napisy

Rada #4 Instastories oraz Instaposty powinny być estetyczne i dopracowane 

Niedbałość o aspekt wizualny na Instagramie to strzał w kolano! Reklama musi cieszyć oko lub zaintrygować odbiorcę

Instagram jest platformą społecznościową, która słynie z promowania i preferowania treści, które są estetycznie i atrakcyjne wizualnie. Od momentu swojego powstania zyskał reputację miejsca, gdzie użytkownicy mogą dzielić się swoimi najpiękniejszymi zdjęciami i wizualnymi historiami. 

Ta preferencja estetyki przejawia się w sposobie, w jaki algorytm Instagrama prezentuje treści w naszych strumieniach. Posty reklamowe, które są artystyczne, dobrze skomponowane i wywołują emocje mają większą szansę na zanotowanie wysokich zasięgów i interakcji ze strony innych użytkowników

Dzięki temu Instagram stał się nie tylko miejscem do dzielenia się momentami życia, ale również platformą dla twórców, artystów i osób zainteresowanych estetyką, które mogą inspirować innych swoją kreatywnością i aspektami wizualnymi.

Rada #5 Publikacja rolki w przemyślany sposób

Tworzysz filmy sprzedażowe, które wykorzystujesz w rolkach? – Rewelacyjnie, idziesz z duchem czasu! Kolejny krok to promowanie ich, by dotarły do twojej grupy docelowej. 

Musisz przy tym przestrzegać ważnej zasady – muzyka umieszczona w rolce musi mieć licencję do wykorzystywania w reklamach

Możesz też wykorzystać swój własny, autorski dźwięk. 

Podsumowując: skuteczna reklama na Instagramie to nie tylko odpowiednie ustalenie grupy docelowej i analiza – choć można się pokusić o stwierdzenie, że to właśnie najważniejsze w skutecznym promowaniu treści. W reklamach na Instagramie liczy się przede wszystkim aspekt wizualny, na który zwracają uwagę nie tylko użytkownicy, ale również algorytm.