Jak ciekawie prezentować swoje produkty na Instagramie?

| Veneo Performance | Social media

O tym, że dobrze prowadzony profil na Instagramie jest w stanie sprzedać niemal wszystko wie każdy. Wciąż jednak sporo osób nie zdaje sobie sprawy, w jaki sposób prezentować swoje produkty, by móc zainteresować nimi swoich potencjalnych klientów. Popełniając błędy nie wykorzystujemy potencjału, jaki daje nam Instagram. Na szczęście możemy to zmienić!

Instagram jest dla klientów

To pierwsza zasada, o jakiej powinniśmy pamiętać tworząc content na Instagrama. Zdjęcia mają za zadanie trafić w gust naszych odbiorców, nie muszą podobać się nam samym. Jak przy każdym projekcie marketingowym, także tutaj powinniśmy patrzeć na wszystko okiem klienta. Oznacza to nie tylko konieczność dostosowania kreacji do grupy docelowej, ale także prowadzenie konta w taki sposób, by zainteresować nimi odbiorców. Widać to między innymi w sposobie prowadzenia profilu lodów Koral, którego głównym odbiorcą jest młodzież. Duża ilość kolorów, proste, estetyczne kreacje oraz odpowiedni sposób komunikacji sprawiają, że posty cieszą się bardzo dobrym odbiorem w swojej grupie docelowej.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Post udostępniony przez Lody Koral (@lodykoral)

Nie wystarczy, że będziemy wrzucać zdjęcia naszych produktów – Instagram to nie jest katalog z ofertą, a miejsce, w którym ludzie szukają inspiracji i chcą patrzeć na ładne kreacje. Dlatego wrzucając suche, nudne zdjęcia produktowe nigdy nie uda nam się uzyskać dobrych wyników na Instagramie. Co innego, jeśli zadbamy o odpowiedni kontekst.

Produkty w użyciu

Instagram jest miejscem, w którym często szukamy inspiracji. Oznacza to, że użytkownicy chcą oglądać ładne kreacje i ciekawe ujęcia, dlatego chcąc zareklamować produkt najlepiej pokazać go w jakimś konkretnym kontekście. Warto zaprezentować produkty w użyciu, uwydatniając przy tym ich cechy. Sprzedając akcesoria dla zwierząt, możemy pokazać je na czworonożnych modelach w czasie spaceru lub zabawy, a oferując rękodzieło przedstawmy swoje prace jako element wystroju wnętrza. Takie lokowanie produktów pozawala nie tylko zainteresować potencjalnych klientów, ale także daje szerokie możliwości zastosowania rozmaitych hasztagów i zwiększenia tym samym zasięgów organicznych.

Doskonałym przykładem użycia tego typu kreacji może być prowadzony przez nas profil Suavinex_polska – firmy sprzedającej bezpieczne akcesoria dla małych dzieci, takie jak smoczki czy kubki dla maluchów. Zdjęcia publikowane na tym profilu nie tylko doskonale wpasowują się w styl marki, ale także trafiają do użytkowników, dzięki prostym, pastelowym barwom i pokazaniu produktów w akcji. Takie fotografie są bogatsze w szczegóły, bardziej angażujące i znacznie ciekawsze dla odbiorcy. Co więcej, łatwiej docierają też do potencjalnych zainteresowanych, przyczyniając się do budowania w użytkownikach chęci zakupu.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Post udostępniony przez Suavinex Polska (@suavinex_polska)

Zdjęcia sezonowe na Instagramie

Jeśli za oknem pada śnieg i od dłuższego czasu temperatura utrzymuje się poniżej zera, zdjęcie modelki biegającej po kwitnącym parku w krótkim rękawku będzie wyglądać po prostu nienaturalnie. Zwracając uwagę na to, by zdjęcia jak najlepiej wpasowały się w obecny klimat, sprawimy, że nasze produkty staną się bliższe użytkownikom.

Warto zwrócić uwagę także na różnego rodzaju święta i okazje, nawet jeśli nie organizujemy z tego powodu żadnej akcji promocyjnej. Przypominamy w ten sposób klientom, że nasze produkty świetnie sprawdzą się również w formie prezentu dla kogoś bliskiego.

Co ciekawe – wcale nie trzeba wiele, by ze zwykłego zdjęcia uczynić świetną, sezonową fotografię, która doskonale trafi do użytkowników. Czasem wystarczy jedynie detal: sportowe buty zwiastujące początek wiosny, kubek z gorącą herbatą, który kojarzy się odbiorcom z zimą czy bukiet tulipanów będący akcentem przypominającym innym o zbliżającym się Dniu Matki.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Post udostępniony przez Doppelherz ?❤️ (@doppelherz_pl)

Funkcje produktu

Kto wie lepiej od nas, jakie są zalety naszego produktu? Nawet najprostsza rzecz może posiadać udogodnienia, z których zwykły użytkownik nie zawsze zdaje sobie sprawę. Dlatego tym bardziej warto wyeksponować to na Instagramie. Nawet najmniejsze szczegóły mogą przeważyć o tym, że ktoś zainteresuje się naszą ofertą i wyróżnić nasz produkt na tle konkurencji.

Zastanówmy się, co stanowi wartość dodaną naszego produktu oraz co sprawia, że klienci chętnie po niego sięgają. Spróbujmy złapać w obiektywie to, co stanowi największą zaletę naszej oferty. Możemy również przygotować minigalerię, która pomoże nam wyeksponować kluczową funkcję lub cechę produktu, a także stworzyć serię zdjęć z cyklu „Czy wiesz, że…?” na temat ciekawych funkcjonalności naszej oferty.

Sklep to coś więcej niż tylko produkty

Nasza firma to nie jednak nie tylko produkty. Nie musimy skupiać się wyłącznie na eksponowaniu naszej oferty. Aby nasz profil na Instagramie żył, możemy czasem pokazać coś więcej. Najprostszym sposobem jest zwrócenie uwagi użytkowników na to, co stanowi dodatkową wartość naszej marki. Mogą to być na przykład konkretne składniki, z jakich powstają nasze produkty czy ekologiczny sposób produkcji. Wówczas fotografie mogą skupić się na czymś zupełnie innym niż typowych zdjęciach produktowych.

Nie zawsze jednak zdjęcia muszą koncentrować się na naszej ofercie. Prowadząc sklep możemy również pochwalić się czymś więcej. Coraz częściej klienci zwracają uwagę na różne aspekty zakupów w sieci. Liczy się nie tylko dobra oferta, ale także szybka realizacja zamówień czy podejście zero waste. Jeśli nasza firma dba o ekologię i stara się wybierać przyjazne dla środowiska materiały do pakowania przesyłek, warto podkreślić to na instagramowych zdjęciach. Z pewnością takie podejście pomoże nam zyskać nowych fanów, którzy być może wkrótce staną się naszymi lojalnymi klientami.

Firma to także ludzie, którzy za nią stoją. Pokazując ludzkie oblicze naszego biznesu znacznie łatwiej będzie nam zbliżyć się do naszych klientów, zwłaszcza, jeśli prowadzimy niewielką działalność gospodarczą. Dlatego czasem warto wrzucić na Instagrama zdjęcia ze szkoleń i warsztatów, miejsca pracy czy firmowej celebracji jakiegoś święta. Taki content często cieszy się bardzo pozytywnym odbiorem wśród klientów oraz pozwala zwiększyć zasięgi za pomocą nowych hasztagów. Niech ludzie wiedzą, że to, co robimy jest dla nas pasją!