Wszyscy chwalą się wynikami z Facebooka, a Twoja reklama nie sprzedaje. Dlaczego?
| Kornelia Więcek | Social mediaWielokrotnie – czy to ze statystyk opublikowanych przez agencję, czy wewnętrzne działy marketingowe różnych firm – mogłeś zobaczyć wskaźnik ROAS z Facebooka na poziomie nawet 1000%. Zastanawiałeś się wtedy jak możliwe jest otrzymywanie tak wysokiego zwrotu za reklamę? Co sprawia, że reklama może być tak skuteczna i tak skutecznie sprzedaje, podczas gdy w twoim przypadku koszt za wynik jest na tyle wysoki, że nawet nie opłaca ci się inwestować w cel konwersji? Wyjaśnijmy dlaczego tak się dzieje.
Spis treści:
Zasady tworzenia skutecznej reklamy sprzedażowej na Facebooku
Facebook Ads pozwoli ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym wielokrotnie. W 2021 roku przychody z kampanii reklamowych na Facebooku wyniosły 84 mld dolarów. Wszystko zależy od tego jaki produkt sprzedajesz oraz w jaki sposób przygotujesz i przeprowadzisz kampanię reklamową. Nie bój się inwestować w reklamę Facebook Ads, zrób to jednak z głową. Poznaj praktyczne podejście do reklam sprzedażowych w największym medium społecznościowym na świecie.
Zacznijmy od najważniejszej zasady: nigdy nie twórz reklam z poziomu Facebooka czy Instagrama, klikając w przycisk „promuj post”. Zawsze korzystaj z narzędzia Menedżer Reklam.
Teraz przejdźmy do podstaw, o których w teorii wie każdy, jednak często to właśnie o tych najprostszych rzeczach zapominamy w praktyce.
Pamiętaj o tym, tworząc kampanię na Facebooku
Tekst reklamy, kreacja graficzna i CTA (call to action) powinny stanowić twoją świętą trójcę. Tworząc je, pamiętaj – ich celem jest sprzedaż. Nie zasięg, rozpoznawalność czy przekierowanie na stronę, ale konwersja. Przedstaw produkt i jego zalety – dlaczego jest on potrzebny potencjalnemu klientowi? Spróbuj wcielić się w rolę handlowca i podejść do tego tematu tak samo jak on! Komunikuj dobre strony i najatrakcyjniejsze benefity, sięgaj po język korzyści – to najlepsza droga do tego, żeby zrealizować cel, jakim jest sprzedaż. Na koniec dnia interesuje cię jedynie koszt za zakup, a nie za przejście na stronę docelową. Sukcesem sprzedażowej kampanii reklamowej na Facebooku nie jest przyciągnięcie wielu osób, jeśli żadna z nich nie zrealizuje celu konwersji.
Google Analytics twoim przyjacielem podczas analizowania kampanii na Facebooku
W Google Analytics odnajdziesz takie parametry jak współczynnik odrzuceń (odsetek sesji, podczas których użytkownik widzi tylko jedną stronę i nie podejmuje z nią żadnej interakcji) oraz współczynnik konwersji (odsetek sesji, które doprowadziły do transakcji). Jeśli pierwszy z nich jest bardzo wysoki, a drugi niemal równy zeru, to musisz się zastanowić nad tym czy na pewno trafiasz ze swoją kampanią Facebook Ads do odpowiednich osób.
Problem może oczywiście tkwić również w sklepie internetowym. Jednak jeśli po jego zaudytowaniu wiesz, że jest on dobrze dostosowany – doszukuj się błędu w swoim targetowaniu.
Facebook Ads w e-commerce
Dla sklepów internetowych niezwykle istotnym narzędziem w kampanii reklamowej na Facebooku może okazać się katalog produktów. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, które produkty oferujemy danej grupie odbiorców. W tym celu należy utworzyć różne zestawy produktów np. tylko te dla kobiet lub dla mężczyzn. Te dla nowych użytkowników czy dla remarketingu. Nie często naszego Klienta interesują wszystkie produkty, naszym zadaniem, gdy tworzymy reklamy na Facebooku, jest podsuwanie mu tych, które na pewno będą wpisywać się w jego potrzeby.
Jeżeli chcesz żeby twoja reklama na facebooku była skuteczna musisz testować!
Wróćmy na moment do świętej trójcy. Skąd wiedzieć czy twoi klienci wolą zdjęcie samego produktu czy może prezentację jego zastosowania? Lepszy będzie długi tekst opisujący wszystkie walory czy może krótki – ale konkretny? Twoim przyciskiem wzywającym do działania ma być „kup teraz” czy „skorzystaj z oferty”?
Odpowiedź jest prosta: testuj!
Zawsze publikuj kilka reklam skierowanych do tej samej grupy odbiorców, a użytkownicy Facebooka sami zdecydują, która wersja podoba im się najbardziej. Dodatkowo algorytm – na podstawie pozyskanych danych – dokonuje optymalizacji zestawów reklam oraz reklam, faworyzując te, które uzyskują największą skuteczność. Po kilku dniach zobaczysz sam, którą z nich wyłączyć, bo jest najmniej efektywna..
Skuteczna reklama na facebooku na przykładzie marki Brubeck
Promując produkty naszego Klienta, marki Brubeck, która oferuje wysokiej jakości odzież termoaktywną, zawsze tworzymy trzy linie komunikatów reklamowych: Quality, Activity oraz Experience. Każda z nich skupia się na konkretnych benefitach produktowych oraz odwołuje się do wartości zdefiniowanych na poziomie założeń strategiczno-kreatywnych.
Po kilku dniach od uruchomienia kampanii na Facebooku doskonale wiemy, która z reklam okazała się najskuteczniejsza sprzedażowo. I uwaga: nie ma na to reguły, co potwierdza, że testowanie jest nieodłącznym elementem skutecznych kampanii sprzedażowych na Facebooku.
Podobnie jest z grupą docelową. Stwórz w kampanii kilka zestawów reklam z myślą o zróżnicowaniu odbiorców. Prowadząc firmę, z pewnością wiesz kto jest twoim potencjalnym klientem. Pamiętaj przy tym o ważnym aspekcie – tworzenie szerokich grup odbiorców jest jak najbardziej pożądane. Oprócz tego warto przetestować grupę zaangażowanych nabywców. Ten zabieg może cię pozytywnie zaskoczyć! Przy biznesie lokalnym koniecznie zwróć uwagę na lokalizację. Usługi, które oferujesz w Krakowie, nie będą przydatne użytkownikowi z Gdańska.
Śledź konwersje ze swojej kampanii reklamowej za pomocą Pixela
Prowadząc kampanię na Facebooku koniecznie zadbaj o to, by na twojej stronie internetowej zainstalowany był Pixel, czyli specjalny kod śledzący, który umożliwia dotarcie do użytkowników, którzy już byli na stronie, zrobili zakupy lub dodali coś do koszyka, a także do osób, które zachowują się w Internecie w podobny sposób. Po kilku miesiącach od zainstalowania go pojawią się nowe możliwości targetowania, które warto wykorzystać. Remarketing, tak jak i grupa podobnych odbiorców mogą stać się twoimi głównymi oraz ulubionymi opcjami targetowania. Jak tworzyć takie kampanie i poprawnie korzystać z możliwości Menedżera Reklam w tym zakresie?
To obszerny temat na osobny artykuł, ale zdecydowanie warto zapoznać się z wszystkimi możliwościami. Dotarcie do osób, które zachowują się w Internecie jak te, które kupiły twój produkt, jak również do tych, które przykładowo już go miały w koszyku, ale z jakiegoś powodu nie sfinalizowały transakcji jest niezwykle atrakcyjną opcją targetowania. Zwróć jednak uwagę – komunikat w remarketingu powinien się różnić od tego, który kierujesz do nowych odbiorców.
Kampania reklamowa włączona – i co dalej?
Analiza i optymalizacja – to absolutnie nieodłączne elementy skutecznej kampanii sprzedażowej. Utworzenie nawet niezwykle atrakcyjnych reklam na Facebooku bez wyciągania wniosków z ich skuteczności może okazać się zgubne…
Wszystkie dane na temat skuteczności twojej kampanii znajdziesz w Menedżerze Reklam oraz w Google Analytics. Jeśli nie masz czasu na ten niezwykle ważny etap, oddaj prowadzenie kampanii facebookowych w ręce specjalistów. W innym przypadku istnieje duże ryzyko, że będziesz przepalał budżet.
Jakość ruchu, który generują reklamy bardzo często trudno ocenić jedynie na podstawie danych jakie udostępnia nam Facebook. Jak wyżej wspomniałam, dzięki Google Analytics możemy zobaczyć współczynniki konwersji oraz odrzuceń. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Zdecydowanie warto śledzić zachowanie użytkowników po przejściu na stronę. Ile czasu na niej spędzają oraz jaka część z nich przynajmniej dodaje produkt do koszyka.
Rezultaty kampanii sprzedażowych na Facebooku
Jakich wzrostów możesz oczekiwać po uruchomieniu kampanii Facebook Ads? Skontaktuj się z nami, a specjaliści Veneo Performance stworzą dla Ciebie ofertę, dzięki której poznasz estymowany ROAS.
Na koniec warto przypomnieć, że droga klienta od zobaczenia reklamy do zakupu jest bardzo długa. Jeśli twoje reklamy nie działają, być może problem tkwi w samym sklepie internetowym? Koniecznie to sprawdź, konsultując działanie witryny ze specjalistą SXO, który podda stronę dokładnej analizie. Dodatkowo warto zaznaczyć, że czasem zdarza się, że na Facebooku występuje błąd techniczny, a jego skutkiem będzie niska skuteczność Twojej reklamy. Skorzystaj wtedy z supportu Facebooka.