Nie reklamujesz się na facebooku? Zobacz ile tracisz
VeneoPerformance

Autor: VeneoPerformance

Nie reklamujesz się na facebooku? Zobacz ile tracisz

07.09.2020
SEM

Obecność marki w Internecie jest w obecnych czasach koniecznością. Ciężko jednak wyobrazić sobie działania online bez reklamowania firmy na Facebooku – najbardziej popularnym medium społecznościowym. Dlaczego warto poważnie podejść do promowania swojej działalności na FB?

Ogromne zasięgi – kto w Polsce korzysta z Facebooka?

Jeśli pomyślisz o osobach, które znasz, ciężko będzie Ci wskazać kogoś, kto nie ma konta na Facebooku. Nic dziwnego – zgodnie z najnowszymi danymi z raportu „Digital in 2020 Global Overview” przeprowadzonego przez We Are Social i Hootsuite wynika, że aż 19 milionów Polaków aktywnie korzysta z mediów społecznościowych, z czego ponad 16 milionów jest obecnych na Facebooku. Ta popularność czyni portal drugą najpopularniejszą stroną internetową w Polsce – pierwsze miejsce nieprzerwanie zajmuje Google.

Najliczniejszą grupą wiekową wśród Polaków na Facebooku są osoby w wieku 25-34 lat, jednak wśród użytkowników można znaleźć zarówno wiele młodszych odbiorców, jak i tych starszych, także powyżej 65 roku życia – zarówno mężczyzn, jak i kobiety. W połączeniu z możliwościami targetowania kampanii, daje to ogromny potencjał reklamowy, którego grzechem byłoby nie wykorzystać!

Przyjazna forma reklamy i odpowiednia personalizacja

Wielu osobom słowo „reklama” kojarzy się negatywnie. Od razu na myśl przychodzą wielkie billboardy, irytujące wyskakujące okienka czy spoty czy bannery zasłaniające zawartość przeglądanej strony. Tymczasem w środowisku mediów społecznościowych, reklama na Facebooku potrafi przyjąć przyjazną, ciekawą formę, dzięki czemu cieszy się pozytywnym odbiorem wśród użytkowników. Nie jest nachalna i agresywna, a dzięki odpowiedniej personalizacji i szerokim kryteriom targetowania wzbudza zainteresowanie odbiorcy i skłania go do reakcji – polubienia, skomentowania lub udostępnienia postu reklamowego.

Co więcej, wielu użytkowników Facebooka z przyjemnością śledzi działania ulubionych marek. Dzięki temu portal ten staje się miejscem, w którym spodziewają się i oczekują informacji na temat rzeczy, które ich interesują. To sprawia, że spore grono odbiorców reklamy nawet nie dostrzega różnicy pomiędzy tradycyjnymi, bezpłatnymi postami, które wyświetlają się na ich tablicach, a płatnymi postami sponsorowanymi.

Dlaczego tak się dzieje? Dzięki narzędziom, jakie daje Facebook do określenia grupy docelowej reklamy. Ilość informacji na temat swoich użytkowników, jakie posiada portal pozwala bardzo precyzyjnie określić target kampanii. Nie tylko kierując się danymi demograficznymi, ale także zainteresowaniami, sytuacją zawodową, dokładną lokalizacją, znajomością języków, stronami, które obserwuje, ważnymi momentami w życiu (szukanie pracy, przygotowania do ślubu itd.) czy nawet miejscami, które odwiedził użytkownik w ostatnim czasie. Tworząc precyzyjną grupę odbiorców reklamodawca ma możliwość dotarcia do potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani jego ofertą. To pozwala efektywnie wykorzystać budżet reklamowy i doskonale wpływa na konwersje, a co za tym idzie – na zyski przedsiębiorstwa.

Mierzalne efekty i poprawa skuteczności reklam

Dodatkową zaletą reklamy na Facebooku jest to, że jej efekty są całkowicie mierzalne i udokumentowane. W przeciwieństwie do reklamy tradycyjnej, decydując się na kampanię w mediach społecznościowych ma się dostęp do informacji na temat tego, do ilu osób dotarła reklama i jakie przyniosła efekty.

Reklamodawca widzi zarówno zasięg organiczny postu, jak i zasięg płatny. Może obserwować liczbę reakcji, kliknięć czy przejść na stronę i na bieżąco reagować, weryfikując sposób kierowania reklamy lub jej treść. Dzięki temu wie, czy reklama przynosi zamierzony efekt i czy jest skuteczna. W dodatku wdrażając Pixel Facebook na stronie internetowej może także stale monitorować konwersje i tworzyć kampanie remarketingowe, kierując reklamy do osób, które już odwiedziły stronę internetową i wykonały na niej konkretną akcję.

Mając dostęp do tak szerokich danych na temat swoich użytkowników oraz tego, jakie posty trafiają w gust grupy odbiorców, można stale doskonalić format reklamy w taki sposób, by zwiększać jej skuteczność i redukować koszty kampanii. Warto dodać, że bez względu na budżet, jakim dysponuje reklamodawca, zawsze można spodziewać się pozytywnych efektów – nieważne, czy jest to reklama za kilkanaście złotych czy za kilka tysięcy. Jest jeszcze jeden plus prowadzenia reklam na Facebooku – dzięki elastycznemu zarządzaniu budżetem łatwiej jest sprawować kontrolę nad wydatkami.