baner baner veneo

Facebook Pixel - jak wykorzystać go w kampaniach?

24.08.2020 | Vita Maliuk | Facebook Ads

Jeśli myślisz o Facebooku jak o potencjalnej powierzchni reklamowej, powinieneś zaprzyjaźnić się z Facebook Pixel. To narzędzie pozwoli ci precyzyjnie wykorzystać budżet i lepiej targetować reklamy, osiągając tym samym większą ilość konwersji. Jak można wykorzystać Facebook Pixel w kampaniach reklamowych?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Co to jest Facebook Pixel i skąd go wziąć?

Facebook Pixel to specjalny kod skryptowy, który umieszcza się w odpowiednim miejscu w kodzie strony internetowej. Działa bardzo podobnie do kodu Google Analytics, który również umieszcza się wewnątrz witryny.

Kod Pixela tworzy się w Menadżerze Reklam Facebooka w zakładce „Piksele”. Tam musisz podać nazwę piksela i zaakceptować warunki. Każde konto reklamowe może mieć tylko jeden kod. Kod instaluje się samodzielnie, wklejając go w kodzie strony w nagłówku lub z użyciem Google Tag Managera. Zobacz jak dodać tag Facebook Pixel przez Google Tag Managera na swoją stronę. Następnie należy dodać zdarzenia pod wcześniej wstawionym kodem lub w stopce strony, a na koniec zweryfikować, czy narzędzie działa poprawnie i prawidłowo zbiera dane. Można w tym celu użyć rozszerzeń do przeglądarki, jak np. Facebook Pixel Helper w Chrome.

Pixel pomaga śledzić konwersje z reklam Facebooka, zbierać dane na temat zachowania użytkowników na stronie oraz budować listę odbiorców do kampanii remarketingowych. Dobrze wykorzystany może stać się kluczem do sukcesu twoich reklam na Facebooku.

Śledzenie konwersji

Możliwości wykorzystania danych zebranych przez Pixela w prowadzeniu kampanii na Facebooku są ogromne. Pierwszą rzeczą, na którą pozwala ci to narzędzie jest możliwość śledzenia interakcji z witryną po obejrzeniu przez użytkownika reklamy na Facebooku. Dzięki temu możesz dowiedzieć się, jak skuteczna jest twoja kampania oraz poznasz lepiej zachowanie swoich potencjalnych klientów.

Dowiesz się, z jakich urządzeń korzystają oraz co ich interesuje po wejściu na twoją stronę. To pozwoli ci nie tylko lepiej zrozumieć swoich użytkowników, ale także dopasować zarówno treść reklamy, jak i wygląd strony do ich preferencji, co przełoży się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Remarketing

Mogąc śledzić zachowanie użytkowników na swojej stronie internetowej masz możliwość prowadzenia akcji remarketingowych z użyciem mediów społecznościowych. Dzięki temu możesz kierować reklamy do osób, które już odwiedziły twoją witrynę i np. przypomnieć im o produktach, które dodały do listy życzeń lub zostawiły w koszyku i opuściły stronę. To pozwoli zminimalizować problem porzuconych koszyków i jednocześnie zwiększyć ilość konwersji. Nawet jeśli w tej chwili nie planujesz rozpoczęcia tego typu kampanii, dobrze jest przeprowadzić instalację Pixela Facebooka już teraz, by w przyszłości móc dysponować gotowymi danymi, które pozwolą na bardziej precyzyjne kierowanie reklam.

Optymalizacja reklam

Choć poniekąd ten punkt wiąże się z poprzednim, Facebook Pixel daje znacznie większe możliwości niż remarketing. Mając dostęp do danych o użytkownikach możesz skuteczniej kierować reklamy do grup odbiorców oraz poprawić jakość wyświetlanych kreacji. Dzięki temu wiesz, czy twoje kampanie są kierowane do właściwej grupy odbiorców, gotowej podjąć działanie i zrealizować konwersję. Na podstawie zebranych informacji możesz również tworzyć grupy podobnych odbiorców, pasujących do twoich klientów pod kątem wieku, płci, zainteresowań itd., a także do tych, którzy już lubią twoją stronę na Facebooku.

Jak używać Pixela? Zdarzenia standardowe

Facebook Pixel pozwala na śledzenie dwóch rodzajów zdarzeństandardowych (czyli tych określonych przez twórców) oraz niestandardowych, które można ustalić samodzielnie. Zdarzeniem jest określona akcja wykonana przez użytkownika odwiedzającego twoją stronę internetową.

Do zdarzeń standardowych zalicza się:

  • Wyświetlanie zawartości – gdy użytkownik odwiedza konkretną podstronę w twojej witrynie;
  • Wyszukiwanie – gdy użytkownik skorzysta z wyszukiwarki wewnątrz serwisu;
  • Dodanie o koszyka;
  • Dodanie do listy życzeń;
  • Zainicjowanie przejścia do kasy – gdy użytkownik przechodzi do procesu zakupu produktu;
  • Dodanie informacji o płatności;
  • Dokonanie zakupu – gdy użytkownik zakończy cały proces składania zamówienia;
  • Pozyskanie kontaktów – gdy użytkownik zarejestruje się na twojej stronie w celu przetestowania usługi;
  • Ukończenie rejestracji – gdy użytkownik wypełnił i zaakceptował przesłanie formularza rejestracyjnego lub subskrybującego.

Zdarzenia niestandardowe w Facebook Pixel

Zdarzenia niestandardowe, które ustalasz samodzielnie, pozwalają na zebranie większej ilości szczegółowych danych niż w przypadku wykorzystania wyłącznie zdarzeń ustalonych przez Facebooka. Przeważnie zdarzenia niestandardowe wykorzystują słowa kluczowe zawarte w adresach URL lub ich unikalne struktury. Jest możliwość rejestrowania ruchów użytkownika wyłącznie na określonych podstronach, a także swobodnie modyfikować różne standardowe zdarzenia. Dzięki temu możesz lepiej sortować odbiorców tworząc bardziej dopasowane reklamy, które precyzyjnie będą realizować twoje cele marketingowe

W ten sposób możesz zbierać dane na temat wartości konkretnej konwersji, statusu rejestracji, liczby produktów dodanych do koszyka, kliknięcia w określony przycisk, pozostania na stronie przez określony czas, przescrollowania strony do określonego fragmentu czy identyfikatora lub nazwy produktu. Jedno konto reklamowe na Facebooku może posiadać najwyżej 100 konwersji niestandardowych. Jeśli osiągniesz limit zdarzeń, możesz usunąć stare i ustawić nowe.

Dodaj komentarz