baner baner veneo

Manager Reklam - narzędzie do prowadzenia reklam na Facebooku

17.07.2020 | Facebook Ads

Reklamy w social mediach cieszą się coraz większą popularnością. Dzięki nim docieramy do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców i zwiększamy rozpoznawalność naszej marki. Jak wykorzystać Managera Reklam do prowadzenia kampanii na Facebooku?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Po co nam Menadżer Reklam na Facebooku?

Podstawowe funkcje, takie jak promowanie postów dostępne są dla wszystkich użytkowników, nawet tych nie korzystających z Managera Reklam. Wystarczy tylko kliknąć przycisk pod postem na stronie i gotowe. Dlaczego więc trudzić się ze specjalnym narzędziem reklamowym? Manager Reklam na Facebooku daje nam dużo większe możliwości.

To nie tylko dostęp do zaawansowanych statystyk i możliwość trzymania ręki na pulsie w czasie trwania kampanii, ale również większe możliwości, jeśli chodzi o same ustawienia reklamy. Dzięki temu narzędziu możemy więc rozwijać swoją stronę i tworzyć coraz lepsze kampanie, które rozreklamują nasz biznes znacznie lepiej niż podstawowa promocja postów.

Jak skonfigurować Manager Reklam?

Aby móc skorzystać z narzędzia do tworzenia reklam, potrzebujemy najpierw skonfigurować Facebook Business Manager. Wystarczy wejść na stronę https://business.facebook.com/, a następnie kliknąć opcję „utwórz konto” i wpisać nazwę firmy oraz swoje dane. Aby dodać swoją stronę do Facebook Business Manager należy kliknąć dodaj, a następnie wybrać pierwszą opcję „dodaj stronę”.

Jeśli korzystaliśmy wcześniej z reklam na Facebooku, nasze konto zostało już automatycznie utworzone. W lewym górnym rogu pojawią się wówczas opcje – widok główny w postaci Menadżera Firmy, Menadżer Reklam oraz po odpowiedniej konfiguracji – Piksel oraz Grupy Odbiorców. Będą tam również dostępne inne ustawienia oraz funkcje. Jeśli chcemy utworzyć Managera Reklam na Facebooku, wchodzimy w zakładkę „konta reklamowe” i klikamy przycisk „dodaj”. Wówczas pojawią się trzy możliwości: dodanie konta reklamowego, prośba o dostęp oraz utworzenie nowego konta reklamowego.

2020-08-03

 

Żeby dodać istniejące konto reklamowe do Managera Firmy musimy podać identyfikator konta, który znajdziemy w ustawieniach firmowy (klikając w sekcję „reklamy”, a następnie „ustawienia”). Następnie klikamy w „dodaj konto reklamowe” i wpisujemy identyfikator. Jeśli nigdy wcześniej nie prowadziliśmy żadnych działań reklamowych na Facebooku musimy założyć nowe konto. Najistotniejszym punktem jest wybranie właściwej strefy czasowej oraz waluty – tej opcji nie będziemy mogli zmienić w późniejszym czasie, dlatego nie należy pomijać tego etapu wybierając dowolną opcję. Następnie możemy przypisać role do konta reklamowego oraz dodać metodę płatności. W razie potrzeby te opcje możemy zmienić w późniejszym terminie.

Możliwości Facebook Ads Manager

Jak już wspomnieliśmy, Manager Reklam na Facebooku daje nam znacznie większe możliwości niż tradycyjne promowanie postów. Jeśli już zdarzyło nam się prowadzić reklamy na Facebooku poprzez klikanie w przycisk pod postem, musimy przygotować się na kolosalne zmiany.

Pierwsze, co rzuca się w oczy to większa precyzja w kierowaniu reklam. Przeczytaj więcej o tym, jak targetować reklamy na Facebooku. Dzięki Managerowi Reklam możemy również tworzyć posty, które są wykorzystywane wyłącznie do kampanii reklamowych i nie pojawiają się na naszym fanpage’u. To pozwoli nam rozgraniczyć działania marketingowe od zwykłej komunikacji z fanami w mediach społecznościowych.

Co więcej, Facebook Ads Manager daje nam możliwość tworzenia zestawów reklam, które możemy kierować do różnych grup odbiorców, określając cel reklamowy i swobodnie dysponując budżetem w ujęciu całkowitym lub dobowym. Do optymalizacji reklam możemy wykorzystać testy A/B, dzięki którym lepiej poznamy preferencje naszych użytkowników. Mamy także możliwość śledzenia konwersji i lepszego badania grupy docelowej, co sprawia, że nasze reklamy mają większą szansę osiągnąć sukces. Manager Reklam na Facebooku to również wspaniałe źródło statystyk, dzięki któremu możemy trzymać rękę na pulsie i sprawować lepszą kontrolę nad kampanią, a także tym, kto wprowadza w niej zmiany.

Dodaj komentarz