Pozycjonowanie strony samemu – dlaczego nie widzisz efektów?
| Veneo Performance | SEO/SXOCzytając o pozycjonowaniu i optymalizacji wszystko wydaje się być banalnie proste. Czemu więc zamiast kierować swoje kroki do specjalistów z agencji nie spróbować pozycjonowania strony na własną rękę? Oto kilka powodów, dla których możesz nie widzieć efektów swojej pracy!
Spis treści:
Nieodpowiednia strategia pozycjonowania
To jeden z podstawowych błędów popełnianych przez nowicjuszy. Wychodzą oni z założenia, że czerpiąc wiedzę z artykułów branżowych są w stanie całkowicie samodzielnie opracować całą strategię pozycjonowania, skrojoną na miarę dla ich biznesu. Tymczasem branża SEO błyskawicznie się rozwija, a każda firma wymaga całkowicie innego podejścia.
Działania pozycjonujące nie mają miejsca w próżni – tu liczy się także to, co robi twoja konkurencja, a także to, jak zmieniają się algorytmy Google. Dla specjalistów SEO aktualizacje algorytmów są codziennością – na ich podstawie śledzą wyniki i podejmują kolejne decyzje. Dzięki temu doskonale potrafią dostosować strategię do potrzeb klienta, podczas gdy przeciętny laik nie ma czasu ani możliwości, by śledzić branżowe newsy i na bieżąco reagować na to, co się dzieje.
Praktyka i możliwości agencji – klucz do sukcesu
Oprócz wiedzy, którą w teorii możesz pozyskać z rozmaitych kursów, książek i artykułów, w pracy specjalisty SEO liczy się także doświadczenie. Póki nie zdobędzie się praktycznych umiejętności podczas pozycjonowania kilku różnych stron, ciężko będzie uniknąć podstawowych błędów. Co więcej, niektóre działania podjęte przez nowicjusza mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Doświadczenie to jednak nie wszystko, co ma do zaoferowania agencja. Specjaliści pracują z użyciem różnorodnych narzędzi, dzięki którym mają dostęp do ogromnej ilości danych, które determinują sposób, w jaki pracują i podejmują decyzje dotyczące strategii pozycjonowania. Chcąc samodzielnie uzyskać dostęp do wszystkich tych narzędzi, trzeba by ponieść niemałe koszty. Po podliczeniu kwot, które wydasz na dostępy, zaplecza i pozyskane linki, może się okazać, że wcale nie jest to mniej kosztowne niż powierzenie zadania specjaliście.
Słomiany zapał – pozycjonowanie wymaga czasu
Wiele osób myśli, że pozycjonowanie strony to jednorazowa usługa. Tymczasem w praktyce okazuje się, że wszystkie prace związane z pisaniem artykułów, wprowadzaniem modyfikacji na stronie, pozyskiwaniem linków i monitorowaniem wyników zajmują ogromne ilości czasu, co sprawia, że działania SEO stają się pracą na pełen etat.
Jeśli z początku podszedłeś do tematu bardzo entuzjastycznie i poświęciłeś mnóstwo energii na start, nic dziwnego, że chciałbyś jak najszybciej zobaczyć efekty. Niestety, na te trzeba trochę poczekać, a początkowy zapał do pozycjonowania z czasem zaczyna słabnąć, przez co pozycja strony w wynikach wyszukiwania stoi w miejscu. Zwłaszcza, że przez brak doświadczenia ciężko będzie ci dopasować metody, które sprawdzą się najlepiej w twoim przypadku.
Niedopuszczalne błędy nowicjuszów
Na temat pozycjonowania stron można znaleźć multum informacji i poradników, które dostępne są praktycznie od ręki. Niestety, nie wszystkie będą wartościowe – część z nich opiera się na bardzo zdezaktualizowanych informacjach, a niektóre zawierają wręcz szkodliwe porady. Wcielenie ich w życie może słono Cię kosztować.
Jeśli trafisz na tego typu artykuły, możesz w prosty sposób dorobić się ograniczenia widoczności w wynikach wyszukiwania, za stosowanie nieodpowiednich praktyk. Likwidacja kary i odrobienie straconej pozycji będzie kosztowało Cię znacznie więcej niż inwestycja w specjalistę, który nie stosuje praktyk rodem z czarnego kapelusza SEO.
Znajomość budowy stron internetowych
Pozycjonowanie to nie tylko tworzenie atrakcyjnych treści czy pozyskiwanie linków zewnętrznych. W sporej mierze praca ta opiera się na zmianach w gotowych szablonach stron, które nie były tworzone w konsultacji ze specjalistami SEO. Jeśli więc nie masz rozbudowanej wiedzy na temat budowy stron internetowych oraz nie posiadasz znajomości języków HTML czy PHP, ciężko będzie ci wprowadzić jakiekolwiek optymalizacje w strukturze witryny.
Chcąc to zrobić, będziesz musiał zlecić pracę na zewnątrz, a to z kolei wiąże się znów ze wzrostem ukrytych kosztów samodzielnego pozycjonowania. Z czasem może okazać się, że w połączeniu z wydatkami na narzędzia, tworzenie treści oraz pozyskanie linków zewnętrznych, koszty pracy na własny rachunek przerosną koszty współpracy z profesjonalną agencją.
Wątpliwości i pytania – zwróć się do specjalistów
Zgłębiając różne zagadnienia z czasem napotkasz na wiele pytań i wątpliwości. O ile na samym początku stosunkowo łatwo będzie Ci znaleźć informacje dotyczące nurtujących Cię kwestii, o tyle z czasem może okazać się, że nawet Google nie będzie w stanie udzielić satysfakcjonującej odpowiedzi na męczące cię pytania.
Oznacza to, że musisz działać nieco po omacku i na własnym projekcie zyskiwać doświadczenie, które specjaliści w agencji nabyli już dawno temu i mają już wyrobioną intuicję. Nie musisz obawiać się, że oni będą testować różne rozwiązania na twojej witrynie, ponieważ w przeciwieństwie do ciebie doskonale wiedzą, co mają robić.
Chyba nie chciałbyś uczyć się wszystkiego na własnych błędach, narażając pozycję swojej strony w SERP?