Pozycjonowanie sklepu na platformie WooCommerce

| Veneo Performance | E-commerce SEO/SXO

Jeżeli chcesz zacząć sprzedawać w Internecie, rozwiązania typu SAAS (Software as a Service) nie spełniają Twoich oczekiwań, a budżet jest ograniczony – powinieneś zdecydować się na sklep na platformie WordPress. To jeden z najpopularniejszych systemów CMS na świecie, a wystarczy zainstalować wtyczkę WooCommerce, by zmienić platformę blogową w sklep internetowy. Z tego rozwiązania korzysta około 30% sklepów na rynku w Polsce.

Dlaczego właśnie WooCommerce?

Jeżeli prowadzisz bloga na platformie WordPress, który regularnie odwiedzają Twoi fani, będzie to zdecydowanie najtańsze rozwiązanie, które pozwoli uruchomić sprzedaż na już istniejącej stronie. Dodatkowo jest wiele gotowych motywów zarówno darmowych jak i płatnych które możesz swobodnie personalizować bez specjalistycznej deweloperskiej wiedzy.

W odróżnieniu do sklepów opłacanych abonamentowo (typu Shoper), korzystając z WordPressa masz pełną dowolność w zarządzaniu stroną. Przy wsparciu specjalistów możesz dopasować wszystkie funkcjonalności związane z promocjami i wysyłkami do własnych potrzeb. Dodatkowo na Facebooku możesz znaleźć wiele grup na których użytkownicy dzielą się wiedzą i ciekawymi, nowoczesnymi rozwiązaniami, które można podejrzeć do wdrożenia u siebie.

Czy sklep będzie darmowy?

WooCommerce w podstawowej wersji wraz z motywem Storefront jest całkowicie darmowym rozwiązaniem. Jednakże doświadczenie pokazuje, że bardzo szybko może zaistnieć potrzeba skorzystania dodatkowych płatnych rozszerzeń. Poniżej przedstawiamy te, które warto mieć na swojej stronie:

  • Obsługa płatności online np. PayU, Przelewy24, Tpay itp.
  • Integracja z pocztą polską lub innymi kurierami
  • Integracja z Social mediami
  • Integracje z porównywarkami cen: Skąpiec, Ceneo etc.
  • Cross Selling, Upselling
  • Remarketing
  • Newsletter i rekomendacje produktów

Jak modyfikować podstawowe rzeczy?

Wszystkie podstawowe rzeczy możesz modyfikować w zarządzaniu motywem:

W ten sposób możesz dowolnie dostosować fonty, kolory nagłówków czy wygląd przycisków. Nie każdemu jednak takie podstawowe modyfikacje wystarczą. Wówczas, najlepiej skontaktować się z osobami, które specjalizują się w edycji i dostosowaniu stron internetowych.

A co z SEO?

Dobrze zoptymalizowane sklepy internetowe pozwalają na pozyskanie klientów z wyszukiwarki internetowej Google. Tutaj z pomocą przychodzi jedna z najpopularniejszych wtyczek do WordPressa – Yoast SEO. Dzięki niej dowolnie zmodyfikujesz zarówno meta title, jak i meta description produktów i kategorii. We wtyczce masz również możliwość dodania weryfikacji strony w Google Serach Console oraz Bing Webmaster Tool.

Dodatkowo jest wiele wtyczek, które pozwalają na integrację z Google Analitycs, przekazując zarówno dane o odwiedzinach użytkowników, jak i informacje na temat sprzedaży.

Przeczytaj więcej w naszym wpisie o skutecznym SEO dla e-commerce.

O czym pamiętać optymalizując kategorie produktowe?

Odpowiednia struktura adresów URL pełni tu kluczową rolę. Zaleca się, aby ścieżka mówiła użytkownikowi gdzie trafił i w jakim miejscu się znajduje. Ważne, aby nie musiał on domyślać się z losowego ciągu znaków w adresie URL, czego dotyczy strona.

Zdjęcia produktów również powinny być odpowiednio zoptymalizowane na potrzeby osób niewidomych i słabowidzących. Warto pamiętać również o tym, by strona kategorii ładowała produkty z zadowalającą prędkością – w końcu nikt nie lubi czekać tych kilku sekund, aż wszystkie elementy strony się wyświetlą, prawda?

Dodatkowo powinieneś uwzględnić, że użytkownicy lubią sortować i filtrować produkty na stronie sklepu. Jeżeli masz sklep odzieżowy, musi być możliwość sortowania po atrybutach typu kolor, cena, płeć itp. Tu również istnieją darmowe rozwiązania, które to umożliwiają.

O czym pamiętać pokazując kartę produktu?

Karta produktu to przede wszystkim profesjonalne, nierozmazane zdjęcia produktowe, wypisane zalety produktów, a także przejrzysty i nasycony frazami kluczowymi opis produktów. Pomóc w tym może wtyczka Yoast SEO, która ma wbudowane wiele „kalkulatorów jakości”.

Pamiętaj, żeby po dodaniu do koszyka pokazać, co inni kupują. Może uda Ci się nakłonić klientów, by kupili coś więcej niż tylko to, po co przyszli.

A jak z bezpieczeństwem sklepu na Wordpresie?

Zarówno WordPress jak i WooCommerce to narzędzia bezpieczne, cały czas aktualizowane przez ich twórców. W każdym systemie mogą pojawiać się czasami problemy, które bardzo szybko są naprawiane. Pamiętaj, że należy korzystać wyłącznie z wtyczek, które są zweryfikowane i sprawdzone. Im więcej wtyczek nieznanego pochodzenia, tym większe prawdopodobieństwo, że do sklepu dostaną się osoby trzecie. Oczywiście, jeżeli przestały one otrzymywać aktualizacje, powinieneś rozważyć zmianę wtyczki na nowszą. Aktualizowane i sprawdzone wtyczki są gwarancją bezpieczeństwa Twojego sklepu.

Ile może kosztować prowadzenie sklepu na WooCommerce?

Mimo że zarówno WordPress jak i WooCommerce są darmowe, nie stworzysz sklepu bez ponoszenia żadnych kosztów. Podstawowe wtyczki pozwalające na płynną sprzedaż i obsługę płatności wraz z integracją i innymi podstawowymi dodatkami to koszt od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych.
Poza samym kodem strony potrzebujesz jeszcze innych elementów. Oto niektóre koszty, jakie poniesiesz tworząc sklep na tej platformie:

  • Domena .pl – od 15 do 70zł za rok
  • Hosting dostosowany do systemu WordPress – około 100zł za rok
  • Motyw – od 0 do 8000zł, w zależności od potrzeb wsparcia technicznego i ilości modyfikacji dodatkowych
  • Wtyczka obsługująca płatności – 100zł jednorazowo + prowizje
  • Integracja z Allegro – 500zł za rok
  • Integracja z Ceneo – 100zł za rok
  • Integracja z analityką sklepu – 1000zł

Komu zlecić stworzenie sklepu?

Najczęściej jest to wybór pomiędzy agencją a freelancerem. Podstawową różnicą pomiędzy tymi opcjami będzie dalsze wsparcie i walka z pojawiającymi się problemami w czasie funkcjonowania sklepu. Chcąc systematycznie prowadzić rozbudowany sklep lepszym pomysłem będzie wybór agencji.

Najlepiej będzie skontaktować się i otrzymać indywidualną wycenę sklepu.

Wypełnij formularz kontaktowy lub zadzwoń i bezpłatnie wycenimy dla Ciebie sklep w 48h.