Jak wybrać agencję marketingową? O czym warto pamiętać?

| Veneo Performance | Digital Marketing

Jakie usługi oferuje agencja marketingowa? Która z agencji może zwiększyć twoją sprzedaż, a która przy okazji pomóc rozwinąć twój biznes i uczynić go silnym, niezależnie od rynkowej koniunktury? Jakie są zalety współpracy z agencją marketingową? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

wybór agencji marketingowej

Główne cele marketingu to wzrost sprzedaży i rozwój biznesu. Zarówno na jedno, jak i drugie, wpływają działania sprzedażowe, jak również pozycja marki i jej wizerunek w oczach klientów. Agencja, która to rozumie, jest agencją godną zainteresowania, ponieważ myśli o Twoim biznesie długofalowo i chce, by sprzedaż kręciła się niezależnie od sytuacji i nie była uzależniona tylko od nakładów finansowych na kampanie płatne oraz oferowanych klientowi rabatów i promocji. Jakie są typy agencji reklamowych? Co mogą Ci zaoferować? 

Agencja marketingowa rodzaje agencji

Zazwyczaj agencje marketingowe dzielą się na agencje kreatywne, agencje performance marketingowe i agencje SEO. Agencji 360 zajmujących się holistycznie biznesem klienta, potrafiące spojrzeć na niego z różnych perspektyw i podjąć spójne i efektywne działania na kilku  polach jednocześnie, jest niewiele. Zazwyczaj kompetencje agencji kreatywnych i performance’owych się wykluczają.

Agencje kreatywne zrzeszają otwarte, kreatywne umysły i zajmują się najczęściej pomysłami i realizacją kampanii reklamowych w digital i offline. Często też oferują wsparcie strategiczne. Możemy więc otrzymać atrakcyjną kreację, trafiającą w insight konsumencki, możemy otrzymać podstawową obsługę social media, jednak agencja kreatywna od marketingu nie zajmie się zakupem mediów i obsługą kampanii płatnych. Po te usługi będziesz musiał zwrócić się do domu mediowego lub agencji performance. 

Agencja performance to firma zatrudniająca umysły analityczne, specjalistów od liczb, targetowania reklam i analizy ich efektywności. To tu możesz się zwrócić, jeśli posiadasz już dobrze przygotowane od strony kreacji materiały graficzne i copy i jesteś pewien, że jedyne czego potrzebuje Twoja firma, to doraźna obsługa kampanii efektywnościowej. Takie agencje często mają w swojej ofercie również działania SEO lub SXO. Szersze usługi świadczy agencja marketingu efektywnościowego, działająca w autorskiej formule efektywnościowej Performance’u Funkcjonalnego. Performance Funkcjonalny to całościowe spojrzenie na obecność Marki w sieci i podejście, które mówi, że sprzedaż może jednocześnie budować i wzmacniać siłę Marki, a Marka może sama pracować na sprzedaż. W Veneo Performance stawiamy właśnie na pozytywne doświadczenia użytkownika z Marką oraz jej produktami albo usługami w Internecie. Funkcjonalne podejście do biznesu klienta możemy zapewnić dzięki ścisłej współpracy ze specjalistami z Veneo, agencji, której jesteśmy częścią. 

Veneo i Veneo Performance razem tworzą kolejny typ agencji, czyli agencję od digital marketingu 360°. Taka agencja zatrudnia specjalistów z wielu dziedzin marketingu, dzięki temu jest w stanie spojrzeć szerzej na obecność marki w Internecie i zaproponować działania, które będę się nawzajem wspierać i uzupełniać. To właściwie współczesna, digitalowa wersja dawnych agencji reklamowych, które zapewniają klientowi kompleksową obsługę: od opracowania strategii Marki, przez strategię komunikacji wraz z jej wdrożeniem za pomocą różnych kanałów komunikacji, stworzenie witryny WWW, produkcję wideo, zakup mediów, prowadzenie i optymalizację kampanii płatnych, po realizację printów czy reklam wielkoformatowych. Veneo jest digitalową agencją strategiczno-kreatywną, z silną dywizją performance, w postaci właśnie Veneo Performance.

Jakie usługi oferuje agencja marketingowa?

Warto korzystać z usług agencji marketingowej odpowiadającej na potrzeby naszej firmy, ponieważ nawet kilku specjalistów zatrudnionych w dziale marketingu nie będzie posiadało tak szerokiej wiedzy i kompetencji, co licząca kilkadziesiąt osób agencja od digital marketingu. Jakie usługi oferuje agencja marketingowa? 

  • Opracowywanie strategii Marki i strategii komunikacji
  • Usługi SEO/ SXO (audyty, analiza konkurencji, optymalizacja działań)
  • Strony WWW i aplikacje (audyty witryn WWW pod kątem UX, optymalizacja konwersji, opracowywanie i wdrażanie stron internetowych)
  • Analityka (konfiguracja narzędzi analitycznych, zastosowanie narzędzi do oceny dotychczasowych działań, monitorowania efektywności działań i wyznaczania nowych aktywności, tworzenie zaawansowanych raportów)
  • Kampanie reklamowe (opracowywanie i wdrażanie koncepcji kampanii reklamowych, zakup mediów)
  • Kampanie płatne (Google Ads, Meta Ads, LinkedIn, TikTok, Programmatic, Marketplace)
  • Content Marketing (artykuły, blogi, wideo, strategie content marketigowe)
  • Social Media (obsługa profili, konkursy, audyty, reklama, strategie social media)
  • Kreacja i grafika (koncepcje kreatywne kampanii, branding, projektowanie opakowań, kreacje reklamowe, print)
  • Akcje konsumenckie (konkursy, loterie)
  • Doradztwo digitalowe (strategiczne, organizacyjno-procesowe itp.)
  • Szkolenia (Content Marketing, SEO, Google Ads, Social Media Ads, analityka internetowa)

Zalety współpracy z agencją marketingową

Dlaczego warto korzystać z usług agencji marketingowej? Dlatego, że chcąc być konkurencyjnym na rynku, musisz nadążać za szybkim rozwojem narzędzi marketingowych oraz ciągle zmieniającymi się trendami. Będąc zamkniętym tylko w obszarze działania swojej firmy, możesz nie zauważać zmian, które wraz z rozwojem Internetu i technologii następują błyskawicznie. Nie będąc specjalistą w konkretnej dziedzinie, możesz nie zauważać, że Twojemu specjaliście czy zespołowi brak kompetencji czy konkretnych umiejętności, które mogą sprowadzić Twoją sprzedaż na wyższy poziom. Możesz mieć najlepszego specjalistę od marketingu, pamiętaj jednak, że nie można być specjalistą od wszystkiego. Szeroka wiedza Twojego specjalisty od marketingu może być wystarczająca, by stworzyć podstawy i koordynować pracę agencji, z pewnością jednak nie jest wystarczająca, by efektywnie prowadzić wszystkie wskazane dla Marki działania w digitalu.

Czy współpraca z agencją marketingową się opłaca? Pracownicy agencji marketingowej, wyspecjalizowani we własnych dziedzinach, regularnie współpracujący w szerszym interdyscyplinarnym gronie, mają dużo szersze spojrzenie na Twój biznes. Wiedzą, jak zoptymalizować kampanię w taki sposób, by jak najefektywniej wykorzystać Twój budżet, nie narażając Cię na jego „przepalanie”. Działając na własną rękę, inwestycje finansowe jakie będziesz musiał ponieść, okażą się większe, niż gdybyś powierzył usługę agencji. Skorzystanie z usług agencji marketingowej to oszczędność czasu Twoich pracowników i pieniędzy. Dzięki takiej współpracy Twój biznes będzie się rozwijał, a Ty będziesz spać spokojnie.

Po czym poznać dobrą agencję marketingową?

Jak znaleźć najlepszą agencję marketingową? Warto sprawdzić, jakie usługi oferuje agencja, dla jakich klientów pracuje i jak prezentuje swoje success stories czy portfolio, a także jak sama komunikuje się na zewnątrz. W tym celu należy sprawdzić stronę internetową agencji i jej profile w social media. 

Jeśli jesteśmy małą lub stawiającą swoje pierwsze kroki firmą i mamy przeznaczony budżet na marketing, nie dajmy się odstraszyć logotypom znanych marek na podstronie klientów agencji. Dobra agencja marketingowa potrafi spozycjonować nieznaną Markę i zapewnić jej działania, które rozwiną biznes. 

Kolejnym krokiem jest kontakt z agencją marketingową, po nawiązaniu którego możemy się przekonać, w jaki sposób agencja komunikuje się z nami. Ważna jest nie tylko kultura osobista pracownika i jego zainteresowanie Twoim biznesem oraz potrzebami czy problemami, które przedstawiasz, i na które szukasz sposobu. Istotna jest również uczciwość. Dobra agencja marketingowa nie będzie sprzedawać ci usług, których nie potrzebujesz, tylko przeanalizuje, co będzie dla Ciebie najbardziej korzystne i jak najefektywniej wykorzystać budżet przeznaczony na promocję Twojej firmy.

Agencja Performance – jak wybrać?

Klienci e-commerce najczęściej szukają agencji od digital marketingu zajmującej się głównie przeprowadzaniem kampanii płatnych w Internecie oraz pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google

Jako agencja funkcjonująca na rynku od kilkunastu lat, działająca w modelu efektywnościowym Performance’u Funkcjonalnego, możemy zapewnić, że nawet w przypadku sklepów internetowych najlepsze długotrwałe efekty sprzedażowe osiągniemy, prowadząc działania reklamowe w duchu marki i spójne z jej pozycjonowaniem. Klienci sklepów internetowych, choć często nie zdają sobie z tego sprawy, kupują przede wszystkim tam, gdzie lubią kupować, choć często nie są w stanie wskazać powodów, dlaczego lubią konkretną markę lub e-sklep. Od tego są specjaliści od strategii Marki. Przy dobrej strategii i wynikającej z niej spójnej komunikacji budującej pożądany wizerunek Marki w oczach klientów, te Marki czy e-sklepy (które są dla nas niczym innym jak Markami), stanowią wartość samą w sobie i są w stanie przetrwać nawet w chwilowo niesprzyjających warunkach. Jeśli klienci nie są do nas przywiązani, nie potrafią nic o nas powiedzieć, ponieważ napotykają reklamy, które nie tworzą żadnej spójnej całości, żadnej „opowieści” o Marce (e-sklepie) i tym samym nie wzbudzają zaufania do Marki (e-sklepu), nie będą kupować, gdy będziemy musieli podnieść ceny lub nie zaoferujemy im atrakcyjnej promocji. Poszukają tańszej konkurencji i najprawdopodobniej ją znajdą. Tymczasem firma jest po to, by zarabiać. 

Dlatego właśnie do obsługi firmy w Internecie warto wybrać agencję działającą w modelu Performance’u Funkcjonalnego. Performance Funkcjonalny poprawia całościowe doświadczenia użytkownika z Marką i jej produktami w digitalu, ponieważ w przeciwieństwie do tradycyjnego podejścia: uwzględnia strategię Marki oraz strategię komunikacji zarówno w orientacji na cele biznesowe, jak i w analizie digitalowej, uwzględnia wszystkie punkty styku użytkownika z Marką, czyli zwraca szczególną uwagę na Customer Journey oraz uznaje nadzór analizy UX nad procesem egzekucji. Przekłada się to na silny brand, który jest w stanie przetrwać na konkurencyjnym rynku, nie uciekając się do konkurowania jedynie ceną.

Szukasz agencji od digital marketingu? Właśnie znalazłeś – skontaktuj się z nami!