Pozyskiwanie followersów profilu za pomocą płatnych formatów w Instagram Ads

| Veneo Performance | SEM

Z tego artykułu dowiesz się, na co szczególnie zwrócić uwagę podczas tworzenia reklamy na pozyskanie obserwujących na Instagramie Twojej marki!

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie liczby fanów profilu na Facebooku, wówczas przy tworzeniu nowej kampanii w Menedżerze reklam wybierzesz cel na “Polubienia” profilu. Dla profilu Instagram dotychczas takiej opcji nie przewidziano, co uniemożliwia optymalizację wyświetleń reklamy stricte pod kątem zwiększenia liczby followersów. Pozostaje uruchomienie kampanii, której celem będzie w zwiększenie wartościowego ruchu na profilu – tak, aby jak najwięcej odwiedzających użytkowników przekształciło się w obserwujących.

Wybierz odpowiedni cel kampanii

Reklama na Instagramie może zostać utworzona bezpośrednio w aplikacji mobilnej lub z użyciem z Menedżera Reklam. Jako że chcemy skorzystać z zaawansowanych opcji konfiguracji oraz mieć większą kontrolą nad przebiegiem kampanii, skupmy się na drugiej opcji.
Pewnie już domyślasz się, że – aby zapewnić ruch na profilu – musisz utworzyć kampanię z celem „Ruch” w Menedżerze reklam. Oczywiście możesz promować swój profil, ustawiając inny cel, taki jak „Zasięg” czy „Aktywność”. System jednak skupi się na optymalizacji kampanii pod względem uzyskania jak największego zasięgu lub zaangażowania wobec posta, nie zaś kliknięć linku.
Nie możesz natomiast wybrać celu kampanii z sekcji Konwersje, ponieważ nie jesteś w stanie zainstalować kodu piksela i zdefiniować działania powodującego konwersje na profilu Instagram. Pozostaje zatem uruchomienie kampanii z celem na „Ruch”, uwzględniającą optymalizację kliknięć linku. Następne kroki to: ustalenie budżetu, harmonogramu i konfigurację grupy odbiorców. O tym, jak targetować reklamy na Facebooku dowiesz się w jednym z naszych wpisów, co może okazać się przydatne podczas określania grup odbiorców na Instagramie.

Przemyśl umiejscowienia reklamy i strukturę kampanii

Chcąc uzyskać jak największą liczbę obserwujących profil na Instagramie, szczególnie będzie interesowała Cię opcja umiejscowienia reklam. Nie zalecamy korzystania z domyślnej opcji „Automatyczne umiejscowienia”. Powód jest prosty: wyobraź sobie, że użytkownik zobaczył reklamę, przeglądając aktualności na Facebooku. Zanim dotrze do Twojego profilu na Instagramie w aplikacji mobilnej i zdecyduje się go obserwować, musi najpierw zostać przekierowany do przeglądarki, Oszczędź takim użytkownikom czasu i cierpliwości, a sobie budżetu na kliknięcia, które z mniejszym prawdopodobieństwem przekształcą się w przyszłe subskrybcje. Ewentualnie stwórz osobny zestaw reklam dedykowany dla platform innych niż Instagram.
Skupmy się zatem na samym Instagramie. Mając do wyboru Aktualności i Kartę Eksploruj oraz Instagram Stories, przetestuj wszystkie, a upewnisz się, co zadziała najlepiej.

Ze względu na specyfikę formatu Instagram Stories sugerujemy uruchomienie reklamy w relacjach Instagram w odrębnym zestawie reklamowym. Reklamę w Aktualnościach i na Karcie Eksploruj możesz natomiast umieścić w kolejnym zestawie. Pozwoli to stworzyć kreacje bardziej dopasowane do poszczególnych umiejscowień i efektywniej kontrolować koszty reklam. Takie podejście staje się jednak uciążliwe, gdy masz wiele różnych grup docelowych, które warto umieścić w osobnych zestawach – aby nie komplikować zbytnio struktury w obrębie kampanii, rozważ podział względem umiejscowienia reklam na wyższym poziomie, czyli tworząc 2 kampanie: wówczas w jednej jako umiejscowienia warto wybrać Kartę Eksploruj i Aktualności, w drugiej zaś  promować profil poprzez Insta Stories.

Stwórz atrakcyjne kreacje reklamowe

Przygotuj wyróżniające Twoją markę materiały wizualne i tekstowe. Do wyboru masz już znane Ci z reklam Facebookowych formaty, takie jak: pojedynczy obraz, film, pokaz slajdów, karuzelę, kolekcję oraz materiał błyskawiczny.
W celu pozyskiwania followersów zalecamy korzystanie z prostszych w realizacji formatów, aby zwięźle zakomunikować użytkownikom, co mają zrobić po kliknięciu linku. Przygotuj obrazy w wersji kwadratowej oraz pionowej (9:16). Te pierwsze sprawdzą się w Aktualnościach, te drugie to pełnoekranowy format Instagram Stories. W przypadku filmów w Aktualnościach zalecane proporcje to 4:5. Pamiętaj, że dopasowanie kreacji do platformy jest jednym z kluczowych czynników, aby stworzyć atrakcyjną wizualnie reklamę!
Zadbaj o to, by wyraźnie zakomunikować, czego oczekujesz od odbiorców. Nie zapomnij o przycisku Call-To-Action – wśród oferowanych przez system opcji znajdziesz ten właściwy napis “Subskrybuj”. Aby jeszcze bardziej zachęcić odbiorców do działania, możesz dodać CTA w polu tekstowym na etapie tworzenia reklamy.

W formacie Instagram Stories CTA “Subskrybuj” pojawia się na dole obrazu. Przejście do profilu następuje po przesunięciu strzałki w górę. Ponieważ znajduje się bezpośrednio na obrazie, widoczność wezwania do działania w InstaStories jest mocno uzależniona od wyglądu Twojej kreacji. Zadbaj o kontrastowy kolor tła oraz zminimalizuj (usuń) rozpraszające elementy wizualne na dole. Albo… dodaj takie, które jeszcze bardziej przykują uwagę do tej małej strzałki!

Możesz również utworzyć pokaz slajdów lub film – w końcu Stories są po to, żeby opowiadać historie! Zadbaj o atrakcyjną miniaturę (trafne ujęcie) wyświetlaną przed otwarciem Stories.

Taki pokaz slajdów ostatnio stworzyliśmy dla marki Koral:

Potencjał reklamy w relacjach – zarówno tych na Instagramie, jak na Facebooku – jest naprawdę potężny. To format stosunkowo tani i popularny wśród odbiorców. Puść wodze fantazji – wszystko zależy od Twojej wyobraźni! Z naszego doświadczenia wynika, że zaledwie kilka wydanych groszy dzieli użytkownika od kliknięcia w link!

Analizuj!

Po utworzeniu różnych formatów i treści reklam, grup odbiorców i zestawów zapewne chcesz wiedzieć, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej. W panelu Menedżera reklam łatwo sprawdzisz koszt uzyskanego wyniku (w tym przypadku CPC), CTR oraz inne wskaźniki.
Nie zobaczysz tego, co interesuje Cię najbardziej, czyli wskaźników dotyczących pozyskanych followersów – taka opcja jest dostępna tylko dla Facebookowych fanpage’ów. Nie oznacza to, że reklama nie przynosi efektów. Po uruchomieniu kampanii odnotujesz nagły wzrost liczby nowych obserwujących w statystykach na Instagramie – na tej podstawie możesz wstępnie określić skuteczność podejmowanych przez ciebie działań. Testuj formaty, umiejscowienia i grupy docelowe, obserwując w międzyczasie, jak te zmiany korelują z dynamiką przyrostu fanów. Oczywiście – im większą wiedzę i doświadczenie posiadasz na starcie, tym łatwiej jest podążać właściwym torem i w Instagram Ads osiągnąć mistrzostwo! W krótszym czasie i mniejszym kosztem.

Formaty reklamy:
https://www.facebook.com/business/help/103816146375741?id=271710926837064
https://www.facebook.com/business/help/682655495435254?id=271710926837064