Żegnaj Google AdWords. Witaj Google Ads!

| Veneo Performance | SEM

24 lipca specjalistów SEM czeka zmiana. Będą pracować w nowym „środowisku”, już nie Google AdWords, lecz Google Ads. Co niesie za sobą rebranding systemu reklamowego internetowego giganta z Mountain View?

Zmiana Google AdWords w Google Ads to nie tylko zmiana nazwy, logotypu oraz adresu URL.

Google Ads – co się właściwie zmieni?

Celem rebrandingu jest uproszczenie oraz ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców, tak aby mogli oni łatwiej poruszać się w ramach systemu reklamowego. Kupowanie, mierzenie i optymalizacja kampanii Google Ads mają być dostępne z jednego miejsca.

Jak zapewnia Google, nie trzeba przy tym podejmować żadnych działań. Zmiany związane z wprowadzeniem nowej marki nie wpłyną na skuteczność kampanii, sposobu nawigacji na koncie czy sposobu raportowania.

Wspólna platforma usług reklamowych Google

W Google Ads dostępne będą wszystkie oferowane przez Google rodzaje kampanii, m.in. kampanie w sieciach wyszukiwania i reklamowej, kampanie wideo oraz kampanie na promocję aplikacji.

Zmianie, a raczej reorganizacji ulegnie struktura dostępnych usług. Narzędzie reklamowe DoubleClick oraz analityczne Analytics 360 połączą się i będą dostępne pod wspólną nazwą Google Marketing Platform. Do usługi zostanie włączona nowość, Display & Video 360 – platforma obejmie funkcjonalności DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager i Studio and Audience Center. Kolejnym udogodnieniem będzie Google Ad Manager, mający na celu ułatwić zarządzanie produktami reklamowymi. Będąc kompilacją rozwiązań stosowanych do tej pory w DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange, stanie się nową platformą programmatic.

Zmiana modelu pracy agencji interaktywnych

Zaskakująca zmiana ogłoszona przez niekwestionowanego lidera w dziedzinie reklamy online i jej  efekt w postaci jednolitej platformy Google Ads może mieć wpływ na model pracy w agencjach digitalowych, takich jak nasza. Dlaczego? Konsolidacja narzędzi reklamowych i analitycznych w jednym miejscu spowoduje potrzebę intensywniejszej niż dotychczas współpracy pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za działania kreatywne, reklamowe oraz analityczne.

Przeczytaj:  Ratujemy porzucone koszyki: remarketing

Dlaczego Google Ads?

System reklamowy Google AdWords istnieje na rynku od 2000 roku. Jego ewolucja i rebranding, którego wkrótce doświadczymy, jest odpowiedzią na przeobrażenia i zmiany, które zaszły w sposobie poruszania się użytkowników w sieci w ciągu kilku ostatnich lat. Marketerzy zyskali możliwość wielokanałowego docierania do odbiorców, za pomocą różnych urządzeń, potrzebują jednak coraz bardziej zaawansowanych narzędzi, służących zarówno do emisji reklam, jak i monitorowania ich efektów. Opisaliśmy, jak wyglądała mobilność użytkowników w czasach pandemii. Jako agencja, należąca do prestiżowego grona Google Rising Stars, będąca zarówno partnerem Google, wierzymy, że system Google Ads jest adekwatną odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata reklamy online i stanie się lepszą wersją Google AdWords.