baner baner veneo

Wykorzystaj potencjał YouTube dzięki reklamom Google Ads

22.04.2020 | Katarzyna Woźniak | Google Ads

Najpopularniejszy serwis wideo na świecie posiada ponad miliard użytkowników, a każdego dnia pojawia się tam niemal 100 tysięcy nowych filmów. Również w Polsce ponad 70% internautów aktywnie korzysta z YouTube. To przekłada się na świetne zasięgi i możliwości dotarcia do użytkownika. Jak zatem wykorzystać możliwości platformy do swoich celów biznesowych?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Reklama w YouTube jest dość tanim środkiem promocji, który cechuje się wieloma opcjami targetowania. Jej dodatkową zaletą jest możliwość zwiększenia zasięgu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli reklama wideo jest atrakcyjna i ciekawa dla użytkowników, mogą oni udostępniać ją w różnych mediach, zwiększając tym samym ilość jej wyświetleń.

YouTube – formaty reklamy i rozliczenia

Reklamy wideo to przede wszystkim TrueView In-Stream, czyli filmiki wyświetlane w trakcie wideo. Występują w opcji możliwej do pominięcia (wówczas użytkownik może pominąć wyświetlanie po pięciu sekundach, a ty nie płacisz za jej wyświetlenie) lub bez takiej możliwości (trwającej maksymalnie 15 sekund).

Kolejna opcja to TrueView Discovery – wideo wyświetlające się na stronie głównej, w wynikach wyszukiwania lub w formie nakładki na filmach. Użytkownik musi kliknąć w zajawkę, by móc obejrzeć pełną reklamę. Zajawka składa się z kadru filmowego i krótkiego tekstu. Płatność przebiega dopiero w momencie kliknięcia w reklamę i wyświetlenia filmu.

Ostatnią formą są tzw. Bumper Ads – trwające maksymalnie sześć sekund, bez opcji pominięcia. Pojawiają się w filmach wewnątrz serwisu, w witrynach partnerów oraz aplikacjach w sieci reklamowej Google.
Rozliczenie przebiega przeważnie w modelu CPV, czyli płatności po obejrzeniu przynajmniej 30 sekund filmu (lub całego filmu, jeśli jest on krótszy) lub wejściu w interakcję, a w niektórych wypadkach także w modelu CPM.

Poznaj dokładnie rodzaje reklam na youtube opisane na naszym blogu. 

Cele i podtypy kampanii wideo

Przyjęło się, że reklama na YouTube ma za zadanie zwiększyć rozpoznawalność marki. Choć oczywiście formaty wideo doskonale sprawdzają się w tej roli, istnieją również podtypy kampanii pozwalające realizować inne cele.
W opcjach kampanii, przy wyborze podtypów można wybrać między innymi promocję konkretnych produktów, zachęcanie do konwersji czy sekwencje reklamy, która umożliwi opowiedzenie konkretnej historii, dzięki wyświetlaniu reklam w określonej kolejności.

Co jest najważniejsze w reklamach na YouTube?

Atrakcyjne wideo! To dzięki niemu zwiększysz rozpoznawalność marki i pozyskasz nowych klientów dla swojego biznesu! Jeśli chcesz, aby reklama pomogła zrealizować Twoje cele biznesowe, a jednocześnie była ciekawa i interesująca dla odbiorców – skontaktuj się z nami!

Stworzymy dla Ciebie reklamę wideo – poczynając od wypracowania strategii komunikacji marki i stworzenia odpowiedniego filmu. Uruchomimy reklamę w Google Ads i zadbamy o to, by przyniosła jak najlepsze rezultaty.
Odkryj magię zintegrowanego marketingu digitalowego!

Formaty reklam wideo: https://support.google.com/youtube/answer/2375464?hl=pl