baner baner veneo

Rodzaje reklam na YouTube

03.06.2020 | Katarzyna Woźniak | Google Ads

Prawdopodobnie nie ma w internecie osoby, która nie wie czym jest YouTube. Miliard użytkowników z całego świata, sto tysięcy nowych filmów dziennie i ogromny potencjał reklamowy. Jakie możliwości daje nam reklama na YouTube?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Typy reklam YouTube

Google Ads oferuje nam dwa podstawowe formaty reklam na YouTube. Pierwszym są reklamy wideo, które mogą przybierać rozmaite formy. Wśród nich wyróżnia się reklamy TrueView In-Stream, TrueView Discovery, Bumper Ad, reklamy w banerze masthead oraz reklamy Out-Stream.

Drugą formą reklamy na YouTube jest reklama graficzna w formie kampanii banerowych, nakładek in-video czy kart sponsorowanych. Pozwala ona precyzyjnie dopasować treść reklamy do tematyki filmu oglądanego przez użytkownika zwiększając tym samym szansę na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej.

Formaty reklam wideo w Google Ads

Jak już wspomnieliśmy, reklama wideo w Google Ads może przyjąć kilka różnych form. Powinniśmy dostosować format kampanii wideo w zależności od tego, do kogo chcemy dotrzeć i jak będzie wyglądał nasz komunikat reklamowy, a także na jakim urządzeniu ma wyświetlać się reklama.
Dowiedz się jak wykorzystać potencjał Youtube dzięki reklamom Google Ads

Reklamy TrueView In-Stream

Ten typ reklamy jest najczęściej wybieranym ze wszystkich formatów wideo dostępnych w Google Ads. Kampania wyświetla się w trakcie oglądania filmu (jeśli ten jest dłuższy niż 15 minut) lub przed jego włączeniem, a także w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google. Najczęściej przybiera formę reklamy możliwej do pominięcia. Oznacza to, że użytkownik, któremu wyświetliła się nasza reklama może pominąć jej wyświetlanie po pięciu sekundach, jeśli nie jest zainteresowany jej obejrzeniem. Gdy to zrobi, my jako reklamodawcy nie ponosimy żadnych kosztów za jej wyświetlenie. Płatność przebiega dopiero wtedy, gdy odbiorca obejrzy minimum 30 sekund lub cały spot reklamowy. Jest także możliwość wyboru reklamy bez możliwości pominięcia, jednak nie może ona być dłuższa niż 15 sekund.

Reklamy TrueView Discovery

Ten format reklamowy jest właściwie połączeniem dwóch form: reklamy display oraz reklamy wideo. Aby obejrzeć reklamę typu Discovery, użytkownik musi kliknąć w zajawkę, która składa się z miniaturki w postaci kadru z filmu oraz tekstu. Wówczas wyświetlany jest film ustawiony przez reklamodawcę. Reklamy tego typu wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w YouTube, na stronie głównej w telefonach komórkowych oraz obok powiązanych filmów. Płatność następuje po kliknięciu użytkownika w zajawkę i obejrzeniu filmu.

Bumpery reklamowe

Tak zwane Bumper Ads to krótkie formy reklamowe, trwające maksymalnie sześć sekund, których nie można pominąć. Odtwarzane są przed, w trakcie lub po zakończeniu filmu na YouTube, a także w witrynach i aplikacjach w sieci Google. Świetnie sprawdzają się jako narzędzie do budowania zasięgu i świadomości marki w oczach odbiorców.

Reklamy w banerze masthead

Ten typ reklamy automatycznie odtwarza się bez dźwięku przez na górze strony głównej YouTube lub w aplikacji przez maksymalnie 30 sekund. Po jej odtworzeniu, główny film zostanie domyślnie wyświetlony w postaci miniatury, a po kliknięciu w miniaturę użytkownik zostaje przekierowany do strony odtwarzania. Reklama w banerze masthead może być wyświetlana zarówno na komputerze, w telefonie oraz na telewizorach. Ten typ reklamy można zarezerwować wyłącznie u przedstawiciela handlowego Google.

Reklamy Out-Stream

Reklama typu Out-Stream przeznaczona jest wyłącznie na urządzenia mobilne i wyświetlana w witrynach partnerów wideo Google oraz aplikacjach. Nie jest to reklama dostępna w YouTube. Odtwarza się zawsze z wyłączonym dźwiękiem, a użytkownicy chcąc włączyć dźwięk mogą kliknąć w reklamę. To dobry sposób na zwiększenie zasięgu reklamy stosunkowo niewielkim kosztem.

Graficzne formaty reklam YouTube

Oprócz kampanii wideo, serwis YouTube oferuje także graficzne formy reklamy. Tu także mamy możliwość zastosowania kilku różnych typów promocji.

Kampanie display

Najpopularniejszą formą są oczywiście banery, które wyświetlane są po prawej stronie wideo, ponad listą proponowanych filmów lub, przy powiększonym odtwarzaczu, tuż pod wideo. Wyświetlane są wyłącznie na urządzeniach stacjonarnych.

Nakładki reklamowe in-video

To typ baneru, wyświetlający się w dolnej części odtwarzacza, zajmujący 20% okna filmu. Jest częściowo przeźroczysty, może występować w formie prostej grafiki lub przyjąć formę wyłącznie tekstową. Użytkownik w każdej chwili może zamknąć reklamę klikając w krzyżyk.

Karty sponsorowane

Karty to rodzaj promocji przeznaczony dla osób, które chcą zareklamować coś użytkownikom, którzy oglądają wideo na ich kanale. Wyświetlane są w trakcie trwania filmu przez kilka sekund i prezentują treści związane z zawartością wideo. Mogą to być np. reklamy produktów, których dotyczy film. Zainteresowany użytkownik może kliknąć bezpośrednio w kartę sponsorowaną lub w ikonkę znajdującą się w prawym górnym rogu odtwarzacza, by móc przeglądnąć karty.

Dodaj komentarz