Kreatywne wykorzystanie kreacji w Facebook Ads – Collection Ad format & Facebook Instant Experience Ad format
| Veneo Performance | SEMJako użytkownicy internetu i po prostu – konsumenci – na co dzień jesteśmy przeciążeni informacjami. Dotyczy to w szczególności przekazów reklamowych. Jak wyróżnić komunikat reklamowy marki tak, by wśród tysięcy innych, konsument zwrócił uwagę i zapamiętał właśnie nasz?
Spis treści:
Nasze feedy aktualności są przepełnione banerami, promocjami, produktami i innymi treściami o charakterze informacyjnym. Jako odbiorcy reklamy w social mediach mamy coraz większą możliwość wyboru, a jednocześnie coraz mniej zaufania do firm i marek. Każdego dnia nasze mózgi w sposób wybiórczy przetwarzają gigabajty informacji. Jest ich tak wiele, że zapamiętują jedynie niewielki ułamek z całości – a zapamiętują to, co dla nas ważne, wartościowe, angażujące lub to, co w jakiś sposób oddziałuje na nasze emocje – mózg „wyrzuca” jednak wszystko, co jest dla nas zwyczajnie nieistotne.
Tak zwana ślepota banerowa związana z nadmiarem informacji i zmęczeniem odbiorców reklamą stawia reklamodawców przed wyzwaniem: jak podkreślić przekaz marki, jak opowiedzieć jej historię, gdy poprzez mnogość i różnorodność komunikatów reklamowych, odbiorcy wciąż je pomijają?
Facebook udostępnia reklamodawcom placementy reklamowe takie jak: główny feed aktualności, prawa kolumna portalu, marketplace Facebooka, aktualności i karta eksploruj na Instagramie, skrzynka odbiorcza Messengera i – w zależności od wybranego celu reklamowego – wiele innych umiejscowień (np. w sieci wydawców-partnerów FB). Wykorzystajmy je kreatywnie i niestandardowo!
Sam Facebook chce, by jego użytkownicy spędzali jak najwięcej czasu w jego własnych ekosystemach – właśnie dlatego warto wykorzystać formaty reklam takie jak Collection Ad czy Instant Experience Ad, ponieważ dzięki temu koszt emisji i wyników naszych reklam będzie tańszy!
Czym jest kolekcja i materiał błyskawiczny?
Kolekcja jest formatem reklamowym, który umożliwia użytkownikowi poznawanie i przeglądanie produktów sklepu bezpośrednio na Facebooku, w formie prostego, pełnoekranowego „pulpitu”. W feedzie aktualności Facebooka i Instagrama reklama posiada główny, wybrany przez nas obraz lub film oraz 4 kafelki z produktami, które można ustawić ręcznie, bądź wybrać opcję zaciągania dynamicznego.
Po dotknięciu reklamy w formacie kolekcji użytkownik przechodzi do materiału błyskawicznego, gdzie w interfejsie Facebooka lub Instagrama może bezpośrednio przeglądać inne, podobne artykuły ze sklepu lub te, które mogą go zainteresować. Zainteresowani użytkownicy, a tym samym potencjalni klienci, mogą płynnie przejść do witryny z konkretnym produktem, który chcą kupić.
Zastosowanie takiego formatu znacznie skraca ścieżkę klienta, a jednocześnie prezentuje ofertę sklepu w przejrzysty, czytelny i atrakcyjny wizualnie sposób – bezpośrednio na Facebooku lub Instagramie!
Format kolekcji możemy stworzyć optymalizując reklamy pod 4 cele reklamowe: ruch, konwersje, sprzedaż z katalogu oraz wizyty w firmie.
Materiał błyskawiczny – wcześniej nazywany przez Facebooka kanwą – to nic innego jak format reklamowy, który po otwarciu przypomina prosty landing page! Landing page, który nie wymaga znajomości programowania lub angażowania czasu programistów do jego stworzenia. Sam Facebook opisuje materiał błyskawiczny jako pełnoekranowe środowisko zwiększające zaangażowanie i podtrzymujące zainteresowanie oraz zamiar zakupu.
Taki format reklamowy dostępny jest tylko dla urządzeń mobilnych i w pełni spełnia potrzebę responsywności – możemy dostosować i zaprojektować własnoręcznie konkretne elementy naszego materiału błyskawicznego (zdjęcia, wideo, karuzele, przyciski czy zestawy produktów).
Jak stworzyć reklamę w formacie kolekcji z materiałem błyskawicznym?
Format reklamy Instant Experience można utworzyć bezpośrednio w panelu reklamowym Managera Reklam lub narzędziach do publikowania w ustawieniach fanpage (Ustawienia > Narzędzia do publikowania > Materiał błyskawiczny (kanwa)).
Panel tworzenia reklamy w formie kolekcji udostępnia cztery proste szablony, które możemy wybrać, by w szybki i łatwy sposób stworzyć własną reklamę: błyskawiczny sklep, błyskawiczna prezentacja, błyskawiczne pozyskiwanie klientów czy błyskawiczna narracja. Więcej dowiesz się w poradniku udostępnionym w centrum pomocy reklamodawcom.
By generować większą sprzedaż w Twoim sklepie internetowym, warto stworzyć reklamę z formatem kolekcji. Do tego potrzebujesz skonfigurować katalog swoich produktów w Managerze katalogów. Po dodaniu i połączeniu katalogu produktów z kodem Pixela w witrynie oraz z kontem reklamowym, możesz grupować konkretne produkty w określone kategorie (np. po płci lub po konkretnej marce asortymentu) i tworzyć oddzielne zestawy produktów, a później dodawać je do kolekcji – do odrębnych reklam dla każdej z określonych grup odbiorców, aby lepiej spersonalizować wyświetlaną ofertę do Twoich potencjalnych klientów. O personalizacji reklam w Social Mediach możesz przeczytać w naszym wpisie.
Opowiedz o swojej marce w materiale błyskawicznym na Facebooku
Reklamy – szczególnie te na Facebooku – lubią krótkie copy, zwięzły przekaz, chwytliwe slogany, kreatywne hasła i mniej niż 20% tekstu na grafikach. Materiał błyskawiczny umożliwia naszym klientom i ich markom opowiedzenie swojej historii w atrakcyjny i angażujący i dłuższy niż tradycyjny sposób. Co więcej – sprawia, że odbiorca skupia swoją uwagę na takiej reklamie dłużej niż na zwykłym, statycznym banerze, i właśnie to daje temu formatowi przewagę! Bo przecież wszyscy reklamodawcy walczą o uwagę i klik od właśnie tego, wartościowego użytkownika.
Zalety reklamy w formacie Collection Ad & Instant Experience Ad
Kolekcja i materiał błyskawiczny to formaty, które przede wszystkim pomagają przykuć uwagę Twoich odbiorców! A im bardziej atrakcyjna kreacja, tym tańszy koszt za wynik!
Podczas konfiguracji takiego rodzaju formatów, możesz bawić się formą reklamową – ogranicza Cię jedynie wyobraźnia! Reklamodawcy tworzą zaawansowane “gry” w postaci labiryntów do przejścia czy zagadek do rozwiązania, łącząc ze sobą kilkanaście różnych, kreatywnych materiałów błyskawicznych, by finalnie „doprowadzić” użytkownika do przejścia na konkretną witrynę – a wszystko to odbywa się w pojedynczej reklamie!
Istnieje nawet grupa na Facebooku zrzeszająca fanów takich ciekawych i kreatywnych rozwiązań, wykorzystywanych w kanwach – reklamodawcy inspirują się nawzajem różnymi rodzajami wykorzystania Instant Experience Ads.
Dzięki takim rozwiązaniom, nasi klienci zyskują dodatkowo atrakcyjną formę narracji dla swoich marek. Kreatywne wykorzystanie kolekcji z przedstawieniem produktów z e-sklepu pomaga w podjęciu decyzji zakupowych klientów Twojej witryny i zwiększa prawdopodobieństwo finalnego zakupu.
Wskaźniki, które pozwalają nam mierzyć skuteczność materiału błyskawicznego to m. in.: czas wyświetlenia, kliknięcia w celu otwarcia materiału błyskawicznego oraz kliknięcia wychodzące z materiału do stron poza Facebookiem lub Instagramem.