14 SEMcamp za nami – relacja

| Veneo Performance | SEM

29 stycznia 2015 roku w Warszawie odbyła się konferencja specjalistów z branży SEM. Cykliczne spotkania omawiają zagadnienia marketingu w wyszukiwarkach. Veneo też tam było. W 17. edycja SEMcampu skupiła się na podsumowaniu najważniejszych trendów w SEO i SEM na najbliższy rok.

14 SEMcamp za nami – relacja

Konferencja rozpoczęła się od prezentacji Asi Czekaj z Google na temat mobile. Asia pokazała, jak szybko przyrasta znaczenie mobile w codziennym korzystaniu z Internetu. Zachęcała do zaprzestania pomijania kwestii mobile w planowaniu i przeprowadzaniu kampanii AdWords. Zwróciła uwagę na godziny, w jakich użytkownicy korzystają z poszczególnych urządzeń do przeglądania Internetu. Promowała tym samym dopasowanie kampanii w poszczególnych godzinach do urządzeń, jakie najczęściej są wtedy wykorzystywane.

Kolejne wystąpienie, Przemka Modrzewskiego z MarketingLAB, dało zupełnie nowe spojrzenie na kwestię działań marketingowych. Przemek przekonywał, by nie skupiać się na maksymalizacji sprzedaży produktów, a na pozyskiwaniu i pogłębianiu relacji z klientami. Filozofia CLV (Customer Lifetime Value) opiera się na klientach i ich wartości dla firmy. W tym celu zaprezentował piramidę wartości klienta, która dzieli klientów na brązowych, srebrnych, złotych oraz platynowych. Najbardziej cenni dla firmy są ci platynowi, ale nie można zapomnieć, że tę wartość liczy się w perspektywie kilku lat (np. pięciu). Oznacza to, że nasi obecni klienci brązowi czy srebrni mają szansę stać się platynowymi.

Maciej Ossowski z GetResponse zaprezentował najnowsze trendy w strategiach email marketingowych. W minionym roku w tej kwestii doszło do wielu zmian, m.in. gwałtownie zaczęła wzrastać liczba otwieranych maili i newsletterów na komórkach oraz wprowadzono odrębne zakładki na pocztę handlową w najważniejszych operatorów poczty email. Maciej zdradził kilka sposobów, na uczynienie newsletterów bardziej skutecznymi i ciekawymi dla odbiorców.

O SEO i content marketingu mówił Cezary Lech z MaxRoxy. Jego wystąpienie usystemowało kwestię jakości i wartości content marketingu oraz jego wpływu na pozycjonowanie. Ciekawym elementem konferencji było case study z wykorzystania YouTube w reklamach AdWords. O swojej kampanii, uznanej przez Google za najlepszą w minionym roku, opowiedział jeden z twórców kampanii BMW stories. Uczestnicy spotkania poznali kilka ciekawych szczegółów z kulis tej kampanii.

Konferencję zamknął Mariusz Gąsiewski, który opowiedział nam o nowościach w AdWordsach. Mariusz promował używanie funkcji countdown oraz dostosowywanie reklam do kontekstu i czasu, w jakim są wyświetlane. Są to nowe i atrakcyjne funkcje, które mogą uczynić naszą kampanię jeszcze bardziej przyciągającymi klientów.

SEMCamp organizowany jest przez Przemka Modrzewskiego i Mariusza Gąsiewskiego. Obaj pracują w Googlu i chętnie dzielą się swoją wiedzą z innymi osobami z branży. Spotkanie obfitowało w cenne informacje. Szkolenia z marketingu internetowego, SEO oraz związanej z tym analityki, pełnią kluczową rolę w rozwoju pracowników jak i agencji, dzięki czemu stawiamy czoła każdemu wyzwaniu.