Manager Reklam – narzędzie do prowadzenia reklam na Facebooku

| Kornelia Więcek | SEM

Tego, że w obecnych czasach, komunikacja dwustronna jaką zapewniają social media jest wręcz wymagana, nie trzeba nikomu już tłumaczyć. To, że warto inwestować w reklamę w social mediach, wie już większość przedsiębiorców. Ale czy wszyscy znają narzędzia do tworzenia reklam w największym systemie reklamowym SoMe, czyli w Mecie?

Manager Reklam

Meta Ads to system reklamowy działający w obrębie Facebooka, Instagrama oraz komunikatorów takich jak Messenger, Whatsapp, a także Audience Network, czyli stron i aplikacji partnerskich, których użytkownicy nie korzystają z Mety. Listę stron wchodzących w skład Audience Network można znaleźć w Menedżerze Firmy, w kolumnie Zasoby, pod linkiem Bezpieczeństwo marki, kolejno klikając Lista Wydawców.

Po co nam Menadżer Reklam na Facebooku?

Podstawowe funkcje, takie jak promowanie postów dostępne są dla wszystkich użytkowników, nawet tych niekorzystających z Managera Reklam. Wystarczy tylko kliknąć przycisk pod postem na stronie i gotowe. Dlaczego więc trudzić się ze specjalnym narzędziem reklamowym? Manager Reklam na Facebooku daje nam dużo większe możliwości.

To nie tylko dostęp do zaawansowanych statystyk i możliwość trzymania ręki na pulsie w czasie trwania kampanii, ale również większe możliwości, jeśli chodzi o same ustawienia reklamy. Dzięki temu narzędziu możemy więc rozwijać swoją stronę i tworzyć coraz lepsze kampanie, które rozreklamują nasz biznes znacznie lepiej niż podstawowa promocja postów.

Promowanie postów na Facebooku i Instagramie

Facebook i Instagram dają możliwość promowania postów poprzez kliknięcie przycisku Promuj post”, który znajduje się pod opublikowaną grafiką. Nie jest to skomplikowany proces, system jest bardzo intuicyjny. Czy warto jednak to robić? Każdy specjalista ma na to jedną odpowiedź, która brzmi: nie. Czy to oznacza, że nie warto w ogóle promować postów? Zdecydowanie warto, jednak w inny sposób – przy pomocy Managera Reklam. 

promowanie postów na facebooku i instagram

Aby korzystać z Managera Reklam, w pierwszej kolejności należy założyć konto firmowe oraz konto reklamowe. Zrobisz to bardzo szybko, przechodząc przez swoją facebookową stronę na Bussiness Managera. Meta lubi jednak bardzo często zmieniać wygląd czy też położenie konkretnych buttonów, dlatego przekierujemy cię tutaj, do artykułu z instrukcją: https://www.facebook.com/business/help/407323696966570?id=649869995454285

Jak skonfigurować Manager Reklam?

Aby móc skorzystać z narzędzia do tworzenia reklam, potrzebujemy najpierw skonfigurować Facebook Business Manager. Wystarczy wejść na stronę https://business.facebook.com/, a następnie kliknąć opcję „utwórz konto” i wpisać nazwę firmy oraz swoje dane. Aby dodać swoją stronę do Facebook Business Manager należy kliknąć dodaj, a następnie wybrać pierwszą opcję „dodaj stronę”.

Jeśli korzystaliśmy wcześniej z reklam na Facebooku, nasze konto zostało już automatycznie utworzone. W lewym górnym rogu pojawią się wówczas opcje – widok główny w postaci Menadżera Firmy, Menadżer Reklam oraz po odpowiedniej konfiguracji – Piksel oraz Grupy Odbiorców. Będą tam również dostępne inne ustawienia oraz funkcje. Jeśli chcemy utworzyć Managera Reklam na Facebooku, wchodzimy w zakładkę „konta reklamowe” i klikamy przycisk „dodaj”. Wówczas pojawią się trzy możliwości: dodanie konta reklamowego, prośba o dostęp oraz utworzenie nowego konta reklamowego.

Menadżer Reklam na Facebooku

Żeby dodać istniejące konto reklamowe do Managera Firmy musimy podać identyfikator konta, który znajdziemy w ustawieniach firmowy (klikając w sekcję „reklamy”, a następnie „ustawienia”). Następnie klikamy w „dodaj konto reklamowe” i wpisujemy identyfikator. Jeśli nigdy wcześniej nie prowadziliśmy żadnych działań reklamowych na Facebooku musimy założyć nowe konto. Najistotniejszym punktem jest wybranie właściwej strefy czasowej oraz waluty – tej opcji nie będziemy mogli zmienić w późniejszym czasie, dlatego nie należy pomijać tego etapu wybierając dowolną opcję. Następnie możemy przypisać role do konta reklamowego oraz dodać metodę płatności. W razie potrzeby te opcje możemy zmienić w późniejszym terminie.

Jakie reklamy możemy tworzyć w Managerze Reklam?

Manager Reklam to system, w którym możemy tworzyć reklamy w takich celach jak: sprzedaż, świadomość marki, aktywność, ruch, generowanie leadów, promowanie aplikacji. 

Na pierwszy rzut oka system wygląda dość skomplikowanie i mało intuicyjnie. Prawdą jest, że aby się w nim odnaleźć należy spędzić z nim trochę czasu. Niesie za sobą jednak tyle korzyści, że warto to zrobić. 

Warto dodać, że istotną różnicą między promowaniem postów, a tworzeniem reklam w Managerze jest to, że dane grafiki i teksty nie muszą być opublikowane w kanałach social media. 

Reklamy mogą mieć formę tradycyjną statyczną, ale także filmu, karuzeli czy kolekcji (dawniej zwaną kanwą). 

Przykład reklamy statycznej: 

reklama statyczna w manager reklam

reklama w manager reklam

manager reklam - reklama statyczna

 

 

 

 

Przykład reklamy karuzelowej: 

reklama karuzelowa w manager reklam

Przykład kolekcji (kanwy):

reklama kolekcja w manager reklam

reklama kanwa w manager reklam

Możliwości Facebook Ads Manager

Wspomnieliśmy już wyżej, że z poziomu Managera Reklam w pierwszym etapie tworzenia kampanii reklamowej możemy wybrać cel. Kolejną rzeczą, która jest niezwykle ważna, jest precyzyjne targetowanie. Meta umożliwia nam nie tylko kierowanie reklam do osób zainteresowanych danym tematem, ale także do konkretnych stanowisk, studentów danych dziedzin, rodziców z wyszczególnieniem wieku dzieci. 

facebook ads manager - tematy

facebook ads manager - dane demograficzne

Możemy także zastosować remarketing, czyli dotarcie do użytkownika, który już był na naszej stronie www, o czym wiemy jeśli na stronie jest poprawnie podpięty piksel, czyli specjalny kod śledzący użytkowników na www. Więcej informacji o pikselu znajdziesz w artykule: Mierzenie konwersji z reklam na Facebooku

Remarketing nie musi się opierać jedynie na naszej stronie internetowej, ale też może dotyczyć użytkowników social media czy list zewnętrznych np. adresów e-mail użytkowników oraz numerów telefonów. Takie listy możemy wgrać w odpowiednim formacie bezpośrednio do Managera Reklam.

Analizowanie i optymalizacja reklam

Jeśli decydujemy się na reklamowanie przez kliknięcie w button promuj post”, mamy ograniczone pole do analizy i optymalizacji reklam. Z kolei w Managerze Reklam znajdziemy kilkadziesiąt podstawowych parametrów mierzących skuteczność naszej kampanii. To nie wszystko! Możemy również tworzyć niestandardowe zdarzenia, czyli np. mierzyć liczbę kliknięć w dany button na naszej stronie www, a później analizować wyniki pomiarów w Managerze Reklam. 

optymalizacja reklam w manager reklam

Warto podkreślić, że bez odpowiedniej analityki nie możemy przeprowadzić pełnej optymalizacji reklam, a więc sprawić, by koszt pozyskiwania kliknięcia, wyświetlenia, czy innych aktywności był jak najtańszy, a jednocześnie najskuteczniejszy. Dlatego, decydując się na uruchomienie kampanii Meta Ads należy zadbać o poprawne podpięcie interesujących nas zdarzeń na stronie, a później monitorowanie ich w Managerze Reklam oraz w innym zewnętrznym narzędziu jak Google Analytics.

Podsumowując: korzystanie z możliwości jakie daje Manager Reklam gwarantuje dotarcie z reklamą do odpowiedniej, precyzyjnie zdefiniowanej grupy docelowej, w odpowiednim czasie, z odpowiednią częstotliwością oraz komunikatem i formatem dopasowanym indywidualnie do każdego odbiorcy, co w ostateczności prowadzi do realizacji wyznaczonych celów marketingowych. Warto zatem dobrze poznać możliwości podstawowego narzędzia do tworzenia reklam w systemie Meta Ads i w pełni wykorzystać ich potencjał w swoim biznesie!