Nadchodzi Google Workspace – poznaj następcę G Suite!
VeneoPerformance

Autor: VeneoPerformance

Nadchodzi Google Workspace – poznaj następcę G Suite!

13.11.2019
SEO/SXO

G Suite, znany tysiącom pracowników biurowych, przeszedł właśnie istotną metamorfozę. Google Workspace, bo tak nazywa się następca G Suite, wyszedł naprzeciwko potrzebom osób pracujących zdalnie, wprowadzając nie tylko zmiany wizualne, ale także nowe funkcjonalności. Jakie różnice wniósł rebranding starej usługi Google?

Co to jest Google Workspace?

Google Workspace to po prostu odświeżona wersja całego pakietu, jaki zapewniał G Suite. W jego skład wchodzi Gmail, Dokumenty, Arkusze, Kalendarz, Dysk, Prezentacje, Formularze, Witryny, Google Meet oraz inne usługi. Całość przeszła spore odświeżenie, zarówno jeśli chodzi o zmiany wizualne, podmianę nazewnictwa, jak i modyfikacje funkcyjne, które mają na celu między innymi integrację różnych usług. Pierwsi zmianę zauważyli użytkownicy całego pakietu, a dopiero w następnej kolejności modyfikacje zaczęły pojawiać się u klientów samych aplikacji.

Obecna wersja – Google Workspace, podobnie jak swój poprzednik G Suite jest szeroko wykorzystywana przez różne korporacje i biura. Dzięki tej usłudze ułatwiona jest komunikacja pracowników biurowych, a także praca zdalna, z każdego miejsca na ziemi. To szczególnie ważne zwłaszcza w tych ciężkich czasach, gdy coraz więcej firm oraz szkół wprowadza pracę i nauczanie zdalne dla bezpieczeństwa i komfortu pracowników i uczestników.

Jakie zmiany wprowadził Google Workspace?

Mogłoby się wydawać, że nowa odsłona Google Workspace to jedynie kosmetyczna zmiana. Jednak zmiana nazwy oraz nowa identyfikacja graficzna to nie wszystko. Platforma staje się bardziej zintegrowana i jej zadaniem jest połączenie wszystkich narzędzi do komunikacji i współpracy. Jakie modyfikacje wiążą się z rebrandingiem usługi?

Pierwszym ważnym udogodnieniem jest możliwość prowadzenia czatu wideo wewnątrz edytora dokumentów. Czat wyświetlany jest w małym oknie w rogu, dzięki czemu usprawniona zostanie komunikacja ze współpracownikami bez większego wpływu na jakość pracy w edytorze. Co więcej, podczas pracy na konkretnym arkuszu lub pliku tekstowym będzie możliwość przywołania konkretnego użytkownika.

Pojawi się także możliwość tworzenia dokumentów, a także prowadzenia czatuwykonywania połączeń głosowych i wideo bezpośrednio z poczty Gmail, a pliki dostępne w Prezentacjach, Arkuszach i Dokumentach będą wyświetlać się w wyskakujących okienkach, bez konieczności przerywania aktualnych czynności.

Google Workspace planuje także wprowadzić pewne usprawnienia dla szkół i uczelni, by ułatwić nauczanie zdalne. W najbliższym czasie w usłudze mają pojawić się kolejne zmiany i nowe funkcjonalności.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Brak komentarzy