![](https://veneoperformance.pl//wp-content/webpc-passthru.php?src=https://veneoperformance.pl/wp-content/themes/veneoperformance/images/ornament4.png&nocache=1)
![](https://veneoperformance.pl//wp-content/webpc-passthru.php?src=https://veneoperformance.pl/wp-content/themes/veneoperformance/images/ornament15.png&nocache=1)
Dopasowanie reklam AdWords do klienta już nie tylko za pomocą maili
| Veneo Performance | SEMGoogle nieustannie udoskonala oferowane przez siebie narzędzia, udostępniając nowe funkcjonalności. W grudniu 2017 wprowadzona została kolejna innowacja. Obecnie firmy korzystające z Google AdWords mogą lepiej targetować swoje kampanie nie tylko wprowadzając do interfejsu listę maili obecnych już klientów, ale także poprzez ich numery telefonu.
![Dopasowanie reklam AdWords do klienta](https://veneoperformance.pl//wp-content/webpc-passthru.php?src=http://veneoperformance2022.projekty74.veneo.eu/wp-content/uploads/2019/12/veneo_performance_blog_800x500_22.png&nocache=1)
Spis treści:
Co daje dopasowanie reklam do klienta?
Opcja ta pojawiła się w roku 2015 i pozwalała na wprowadzenie listy dotychczasowych klientów do Google AdWords na podstawie ich adresów e-mail. Umożliwiło to dotarcie do nich z reklamami w wyszukiwarce, Youtube oraz przez reklamy w Gmail – albo wręcz przeciwnie, wykluczenie ich z konkretnej kampanii (na przykład adresowanej tylko do potencjalnych klientów). Funkcjonalność ta umożliwiła także poszukiwanie osób podobnych do obecnych klientów firmy oraz rozszerzanie na nich kampanii. W ten sposób Google ułatwiło kierowanie reklam do konkretnej grupy odbiorców: by ponownie zaangażować dotychczasowych klientów albo dotrzeć do nowych konsumentów, nie tracąc środków na tych, którzy już korzystali z usług danej firmy.
Nowe możliwości – lista numerów
Obecnie podobny efekt można uzyskać nie tylko wprowadzając do AdWords adresy e-mail klientów, ale także ich numery telefonu i adresy pocztowe. To rozwiązanie otwiera nowe możliwości dla firm nie posiadających dużej bazy adresów mail. Listy numerów oraz adresów pocztowych mogą zostać wprowadzone w nowym interfejsie AdWordsów bądź przez AdWords API.
Jak to działa?
Dopasowanie za pomocą listy numerów i adresów pocztowych obecnych klientów działa na podobnych zasadach, co wprowadzanie list maili. Reklamodawca importuje listę na konto. Google dokonuje porównań, na podstawie których generuje listę potencjalnych odbiorców kampanii – tę można wykorzystać przy ustalaniu grupy docelowej. Google może również automatycznie wygenerować listę „Similar Audiences” czyli listę podobnych użytkowników.
![](https://veneoperformance.pl//wp-content/webpc-passthru.php?src=https://veneoperformance.pl/wp-content/uploads/2021/03/0216-1219-kieorwanieadwordstelefon.jpg&nocache=1)
Zmiany tworzą nowe możliwości dla reklamodawców, ale korzystne są także dla internautów, którzy będą widywać lepiej dopasowane do nich reklamy. Na naszym blogu możesz przeczytać o tym, jak targetować reklamy do grup odbiorców z wykorzystaniem Facebook Ads. Dane prywatne klientów w plikach wprowadzanych do AdWords są szyfrowane, a po zakończeniu tworzenia list odbiorców – plik zawierający informacje zostaje usunięty.