Jak sprzedać mieszkanie na Facebooku? Odkryj niestandardowe formularze

| Kornelia Więcek | Social media

Jednym z najpopularniejszych celów reklamowych na Facebooku jest pozyskiwanie kontaktów za pomocą Lead forms. Kampanie z formularzem kontaktowym umożliwiają zaprezentowanie oferty oraz zbieranie cennych informacji o potencjalnych klientach bez potrzeby opuszczania strony lub aplikacji Facebooka. Sprawdzają się praktycznie w każdej branży, a w tym tekście omówimy ich skuteczność na przykładzie branży deweloperskiej!


Lead forms to proste i intuicyjne formularze, które pojawiają się wewnątrz reklam na Facebooku. W przeciwieństwie do tradycyjnych formularzy, użytkownicy mogą wypełnić je bez opuszczania strony lub aplikacji, na której się znajdują. Dzięki temu proces zbierania danych jest znacznie prostszy i bardziej efektywny, zwłaszcza że narzędzie Mety daje nam możliwość precyzyjnego targetowania. To wszystko sprawia, że dobrze przygotowana i przeprowadzona kampania leadowa może mieć zastosowanie w praktycznie każdej branży.

Podkreślmy, że celem kampanii leadowej jest – jak wskazuje sama nazwa – pozyskanie leada. czyli konkretnych danych świadomie pozostawionych przez potencjalnego klienta, który rzeczywiście jest zainteresowany naszą ofertą. W kampanii leadowej nie chodzi zatem o natychmiastową sprzedaż, a wyselekcjonowanie osób, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają z naszej oferty podczas próby kontaktu. Formularze kontaktowe są więc świetnym narzędziem do otwarcia procesu sprzedaży, o czym przekonali się już Klienci Veneo m.in. z branży deweloperskiej, dla których tworzymy kampanie leadowe i pozyskujemy kontakty do osób, które w tym przypadku są zainteresowane kupnem mieszkania.

Kampanie z formularzem kontaktowym – czy to się opłaca?

Zastanawiając się nad opłacalnością reklam Fb Ads przy promocji biznesu z branży deweloperskiej, warto przyjrzeć się miesięcznym wynikom kampanii leadowej dla jednego z Klientów Veneo. 


Wydając niecałe 1500 zł, pozyskaliśmy 95 kontaktów, co oznacza, że koszt za pozyskanie kontaktu wyniósł zaledwie 15 zł. Biorąc pod uwagę, że część tych leadów okazała się naprawdę wartościowa i otworzyła kilka procesów sprzedaży, możemy mówić o zwrocie z inwestycji. 

Oczywiście nasze kampanie Fb Ads nie ograniczają się do reklam z celem „pozyskanie kontaktu” – doskonale zdajemy sobie sprawę, że taka reklama może nie zadziałać, jeśli równocześnie nie będziemy budować siły marki choćby przez działania wizerunkowe, dlatego w ramach promocji biznesów usługowych lub takich, gdzie proces decyzyjny jest wieloetapowy i uczestniczy w nim wielu decydentów, każdorazowo – oprócz kampanii ledowej – rekomendujemy reklamy z celem „brand awareness” czy „ruch”, a sama kampania ledowa często uruchamiana jest na późniejszym etapie lejka marketingowego. 

Rozważając kwestię opłacalności kampanii leadowej i reklam Fb Ads w ogóle, warto dodać, że dla omawianej branży deweloperskiej alternatywą do pozyskiwania klientów są rozmaite targi (w okresie pandemii ta opcja była niedostępna) czy reklama outdoorowa. Te formy promocji mogą okazać się skuteczne, przy czym są znacznie bardziej kosztowne i nie zawsze dają możliwość zmierzenia zwrotu z inwestycji. Nie należy zupełnie eliminować tych narzędzi marketingowych – wskazane jest za to, by dokładnie przemyśleć rozkład budżetu na poszczególne działania, a swój plan oprzeć na rzetelnych estymacjach. 

Sprawdź success story

Zaufaj doświadczeniu specjalistów z Veneo – o wyzwaniach, jakie podjęliśmy dla naszego Klienta Megapolis przeczytasz w case study „Jak w ciągu czterech miesięcy sprzedaliśmy 47% mieszkań z nowego etapu inwestycji?”. 

Jak w ciągu czterech miesięcy sprzedaliśmy 47% mieszkań z nowego etapu inwestycji?


Kampanie z formularzem kontaktowym – nowe możliwości

W kampanii z formularzem kontaktowym chodzi przede wszystkim o to, by użytkownik pozostawił swoje dane. Należy więc zadbać, by automatycznie i w sposób poprawny spływały one do systemu zarządzania danymi lub narzędzia CRM, do którego dostęp mają osoby odpowiedzialne za kwalifikację leada i dalszy kontakt – najczęściej są to handlowcy po stronie klienta. Jest to istotne w szczególności dla branż czy biznesów, od których oczekuje się szybkiego kontaktu z klientem np. jeśli chce się umówić na wizytę. W przypadku branży deweloperskiej trzeba liczyć się z tym, że osoby szukające mieszkania mogły już zostawić kontakt u innych firm konkurencyjnych lub nawet są na etapie rozmów o zakupie i sprawdzają alternatywy, więc liczy się czas reakcji. 

Liczy się również to jak opowiadamy o naszej ofercie – czy w prostej, z pozoru nieskomplikowanej reklamie z formularzem kontaktowym potrafimy wyróżnić się i opowiedzieć historię, która zaangażuje użytkownika? To wyzwanie, jakie ostatnio postawiła Meta, wprowadzając dużą aktualizację formularzy generowania leadów dla reklam na Facebooku.

Nowa opcja to niestandardowy formularz w kampanii na kontakty. Umożliwia reklamodawcom bardziej rozbudowane prezentowanie produktów, korzyści oraz referencji. Jest to ważna zmiana, która pozwala na opowiadanie historii w reklamach na Facebooku w bardziej interaktywny sposób. Jakie opcje udostępnia Meta dla niestandardowej formy formularza kontaktowego?

  • Personalizacja pytań – możliwość dostosowania pytań do specyfiki kampanii, co pozwala na uzyskanie bardziej wartościowych informacji o klientach.
  • Używanie gotowych szablonów – umożliwia szybkie tworzenie formularzy i oszczędność czasu, bez konieczności tworzenia ich od zera.
  • Filtrowanie kontaktów – wykluczenie leadów słabej jakości przy pomocy pytań warunkowych.

Niestandardowy formularz Fb Ads – jak działa?

Aby utworzyć niestandardowy formularz w kampanii na kontakty (pozyskanie kontaktu), wybieramy typ formularza „Niestandardowy” i możemy zacząć tworzyć opowieść o marce i jej ofercie. 


W sekcji „Wprowadzenie” wgrywamy obraz w formacie 1080×1080. Po przesłaniu obrazu narzędzie automatycznie wyodrębni schemat kolorów. Nie możesz ręcznie zmienić tego schematu, więc będzie on zależał od kolorów wgranej grafiki. Ważne, aby na obrazie nie było żadnych napisów na około 40% powierzchni od dołu, ponieważ jest to miejsce na nagłówek, który z kolei powinien mieć nie więcej niż 38 znaków.


Dalej prezentujemy podstawowe informacje, informujemy o ewentualnych nowościach w ofercie, przedstawiamy korzyści, jakie płyną np. ze skorzystania z usług lub z wypełnienia tego formularza. To musi być mocny punkt. który sprawi, że użytkownik przejdzie dalej, do najważniejszej części formularza: 


W tej części opisujemy wszystko, co chcielibyśmy zaprezentować klientowi – usługi, produkty, certyfikaty, plany, bestsellery lub pokazać pozytywne opinie i wiele, wiele więcej. Co istotne, w każdej z opcji mamy miejsce na zdjęcia, a nawet karuzele ze zdjęciami. 

Do stworzenia historii wybieramy tyle opcji, ile uważamy za słuszne – nie musimy wykorzystywać wszystkiego, aby formularz nie był za długi. Wówczas stanie się nieciekawy dla użytkownika, może on nie dotrwać do końca i nie zostawić danych, na których przecież nam zależy. 

W nowym formularzu niestandardowym, w jego kolejnej części możemy zadać pytanie np. o metraż mieszkania lub interesujący klienta zakres. Informacja ta pozwoli handlowcowi, który otrzyma dane kontaktowe lepiej przygotować się do przedstawienia oferty potencjalnemu klientowi, a nawet stworzyć ofertę spersonalizowaną – konsumenci to uwielbiają! 

I znowu ważne jest, aby na tym etapie nie zniecierpliwić użytkownika ani nie zadawać niezrozumiałych czy natarczywych pytań, gdyż może porzucić wypełnianie formularza w tym miejscu. 

Warto wspomnieć o jeszcze jednej ważnej funkcjonalności: na etapie wypełniania formularza mamy możliwość filtrowania kontaktów i wykluczania osób, które nie spełniają określonych przez nas kryteriów. Dzięki funkcji „filtrowania kontaktów” możemy przesiewać osoby i pozwalać tylko wartościowym użytkownikom zakończyć proces wypełniania formularza. Istnieją również dwie karty z podziękowaniem – jedna dla osób, które wypełniły formularz, a druga dla tych, które nie spełniły naszych kryteriów.

Ta funkcjonalność jest bardzo ważna, ponieważ przez wiele lat kampanie leadowe na Facebooku kojarzone były z generowaniem dużej ilości tanich leadów, które zwykle wymagały bardzo dużej selekcji ze strony działów sprzedaży. Dzięki nowej funkcji możemy uniknąć przypadkowo wypełnionych formularzy lub kontaktowania się z niskiej jakości leadami. Dodatkowo, nowa funkcjonalność pozwala wyjaśnić użytkownikom (na etapie podziękowań), dlaczego nasza oferta nie odpowiada na ich potrzeby lub możliwości.


Kolejna sekcja to już tradycyjne pytania o dane. Uwaga: nie pytaj o zbyt wiele! Zalecamy pozyskanie maksymalnie 4 najistotniejszych danych, czyli: imię, nazwisko, numer telefonu i adres email. Jeśli zależy ci na innych danych, oczywiście masz pełną dowolność, ale warto ograniczyć swoją listę.

Na sam koniec należy umieścić politykę prywatności (link) oraz wspomniane podziękowania dla klienta. Warto również podać informację kiedy się z nim skontaktujesz. Możesz także zostawić link do swojej strony. To wszystko! 

Dzięki formularzom kontaktowym w nowej formie marketerzy mogą zbierać wartościowe dane kontaktowe potencjalnych klientów i docierać do nich w bardziej spersonalizowany sposób. Jest to szczególnie ważne w kontekście rosnącej konkurencji na rynku i coraz większej potrzeby dostosowywania działań marketingowych do indywidualnych potrzeb klientów. Zbieranie danych z użyciem Facebook Ads Lead Forms to nie tylko efektywna strategia, ale również oszczędność czasu i łatwość w zarządzaniu danymi. Warto zatem wykorzystać nowe możliwości, jakie dają standardowe formularze na Facebooku, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów.