baner baner veneo

Digital Marketing - co to jest marketing internetowy?

31.08.2020 | Digital Marketing

Przez ostatnich kilkanaście lat mieliśmy szansę obserwować ogromną zmianę, jaka miała miejsce w świecie reklamy. Marketing tradycyjny, który jeszcze do niedawna królował, dziś ustępuje miejsca swojemu cyfrowemu przeciwnikowi. Czym jest digital marketing i jakie daje nam możliwości?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Co to jest digital marketing?

Digital marketing w wolnym tłumaczeniu oznacza marketing cyfrowy lub marketing internetowy. Jest to typ reklamy, który opiera się na formatach cyfrowych, czyli wszystkich rodzajów promocji i aktywności firm w sieci internetowej. Są to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności firmy w internecie. Mogą być skierowane zarówno do użytkowników urządzeń stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety.

Jak widać jest to pojęcie bardzo obszerne, w ramach którego rozwijają się kolejne gałęzie, takie jak pozycjonowanie stron internetowych, UX, reklamy Google Ads, content marketing, influencer marketing, reklamy w social mediach (Facebook Ads, Instagram Ads itd.), mailing, wideo marketing czy marketing wirusowy. W e-marketingu rola odbiorcy jest znacznie bardziej istotna niż w przypadku marketingu tradycyjnego. Nie jest on jedynie biernym odbiorcą komunikatu, ale ma możliwość wejścia w dialog z marką, wyrażenia opinii oraz podjęcia reakcji na działania marketingowe. Użytkownik ma również możliwość stać się istotnym elementem digital marketingu – może udostępniać treści, które mu się spodobają i tym samym zwiększać ich zasięg.

Jak zacząć przygodę z marketingiem cyfrowym?

Dobrze prowadzone działania w zakresie digital marketingu mogą być prawdziwym kluczem do sukcesu naszej firmy. Ważne jest jednak skrupulatne podejście do promocji w internecie i zaplanowanie całej strategii działań. Należy wystrzegać się działania bez założonego planu oraz podejmowania decyzji na podstawie przypuszczeń, bez dogłębnej analizy. Jeśli nie ma się odpowiedniej wiedzy w zakresie marketingu cyfrowego, lepiej powierzyć to zadanie agencji, która z pomocą specjalistów pomoże nam osiągnąć sukces.

Warto unikać metod, które mają za zadanie osiągnąć szybki, krótkotrwały efekt. Takie działania są dobre jedynie w połączeniu z dobrze zaplanowaną, długotrwałą strategią marketingową, obejmującą tworzenie wizerunku firmy w internecie. Mają one za zadanie wesprzeć content marketing, pozycjonowanie oraz inne działania długofalowe, jednak nie powinny być rozwiązaniem samym w sobie.

Równie ważne jest także zadbanie o jak najwyższą jakość usług. Najlepsza reklama na świecie nie ma szans sprawdzić się, jeśli nasza firma będzie miała braki magazynowe, oferta będzie nieatrakcyjna, usługi będą niskiej jakości, a ceny będą znacznie przewyższały jakość oferowanych produktów. Nawet jeśli uda nam się uzyskać paru klientów, wkrótce odbije nam się to czkawką. Dlatego zanim zaczniemy w ogóle przygodę z digital marketingiem, dołóżmy wszelkich starań, by potencjalny klient był zadowolony z kontaktu z naszą marką.

Korzyści marketingu internetowego

Jeśli tylko dobrze podejdziemy do tego zadania – mamy szansę na prawdziwy sukces. Jedną z największych korzyści marketingu internetowego jest możliwość personalizacji komunikatów reklamowych i dostosowania ich do odpowiedniej grupy docelowej. Nasza reklama nie trafia byle gdzie, a do dokładnie sprecyzowanej grupy odbiorców, w określonym czasie i miejscu. Dzięki temu treść reklamy może być mocno spersonalizowana, co daje nam znacznie większe możliwości.

W przeciwieństwie do marketingu tradycyjnego, w internecie mamy możliwość dokładnego zmierzenia skuteczności naszych działań, a także nawiązania bezpośredniej interakcji z odbiorcą i stworzenia relacji na linii marka – konsument. To sprzyja budowaniu zaangażowania wśród odbiorców i tworzeniu grona wiernych klientów.

Wśród zalet nie da się również nie wspomnieć o niskich kosztach działań e-marketingowych. Wiele z nich wymaga jedynie poświęcenia pewnej ilości czasu, inne można łatwo dostosować do budżetu, którym dysponujemy. Spora część działań ma charakter długofalowy, dzięki czemu nawet po kilku latach możemy cieszyć się z efektów.

przeniesieniu biznesu do internetu możesz przeczytać w jednym z naszych artykułów. 

Digital marketing i analityka

Ciężko wyobrazić sobie prowadzenie działań marketingowych w internecie bez odpowiedniej analityki. Decydując się na rozpoczęcie kampanii w sieci musimy pogodzić się z obecnością tabelek, słupków i wykresów w naszym życiu. I będziemy musieli się z nimi polubić. Google Analytics, Facebook Pixel i inne, również płatne, narzędzia do analizy ruchu na stronie, pozycji w wynikach wyszukiwania, źródeł ruchu oraz zachowania użytkowników staną się naszą codziennością.

Dzięki temu możemy lepiej poznać naszych odbiorców, dowiedzieć się kim naprawdę są osoby będące w naszej grupie docelowej, a także poznać ich zwyczaje, zachowanie i potrzeby. Głęboka analiza pomoże nam nie tylko lepiej prowadzić działania marketingowe, ale także lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników, wprowadzając zmiany w wyglądzie strony, ofercie czy sposobie obsługi klienta.

Dodaj komentarz