baner baner

Pozycjonowanie sklepów internetowych – wszystko, co powinieneś wiedzieć

Prowadząc sklep internetowy powinieneś zadbać nie tylko o dostępność i wysoką jakość oferowanych produktów. To, czy uda ci się osiągnąć sukces, zależy w dużej mierze od tego, jakie będą efekty pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych? Dlaczego warto to robić? Ile kosztuje i jakie są korzyści tych działań? O tym wszystkim dowiesz się z poniższego artykułu.

Pozycjonowanie sklepu – czym różni się od pozycjonowania zwykłej strony internetowej?

Wiele osób nie zauważa różnicy pomiędzy pozycjonowaniem tradycyjnie skonstruowanej strony internetowej a pozycjonowaniem sklepów internetowych. W teorii podstawy SEO są identyczne w obu przypadkach. Co wyróżnia pozycjonowanie sklepu w Google?
Struktura sklepu internetowego jest znacznie bardziej rozbudowana, przez co potrzeba znacznie większego doświadczenia przy optymalizacji i pozycjonowaniu.
Cały proces musi zostać poprzedzony rzetelnym audytem i sprawdzeniem nawigacji wewnątrz strony.

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, jak wypozycjonować sklep internetowy. Prace pod kątem SEO powinny dotyczyć zarówno optymalizacji wewnątrz serwisu, jak i poprawy linkowania zewnętrznego.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga regularnej pracy, modyfikacji treści i ciągłego podążania za zmieniającymi się trendami.

Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy?

Dział e-commerce to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów gospodarki. Ilość sklepów internetowych z każdym rokiem drastycznie rośnie, a handel w sieci staje się coraz bardziej popularny.
Aby sklep internetowy przyciągnął użytkowników musi stać się on rozpoznawalny. Nie wystarczy wyłącznie wysoka jakość oferowanych produktów, jeśli klient nie ma pojęcia o istnieniu sklepu.
Zmienić to mogą stabilne, wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google na frazy, po których potencjalny użytkownik szuka produktów.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu online pozwoli ci osiągnąć nie tylko wzrost liczby klientów, ale również rozpoznawalność marki czy wzmocnienie pozycji na rynku.

Wybór odpowiedniej platformy e-commerce

Jedną z kluczowych kwestii jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Niektóre systemy są lepiej przystosowane pod kątem SEO od innych, dlatego jeśli jesteś na etapie zakładania sklepu, warto poważnie podejść do wyboru platformy, nie tylko pod kątem funkcjonalności w zakresie zarządzania sklepem i obsługi zamówień.
Sprawdź, czy wybrana przez ciebie platforma jest przyjazna dla działań pozycjonujących. Czy masz możliwość naniesienia zmian w nagłówkach, optymalizacji meta danych, wdrożenia linków kanonicznych czy zapobiegnięciu duplikacji treści. Jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, chętnie pomożemy ci wybrać właściwy system.

Proces pozycjonowania sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga odpowiedniego przygotowania. Na początku należy przeprowadzić rzetelny audyt SEO, wraz z analizą konkurencji.
Następnie, po wdrożeniu poprawek wykazanych w raporcie, konieczny jest wybranie i dopasowanie odpowiednich fraz kluczowych do podstron w sklepie.
Optymalizacja treści dostępnych na stronie i reagowanie na zmieniające się trendy sprawiają, że proces pozycjonowania w sklepie internetowym jest ciągły.
Bardzo istotne jest stałe monitorowanie postępów oraz szukanie sposobów na zwiększenie zarówno widoczności w wynikach wyszukiwania, jak i ilości oraz jakości konwersji.

Indywidualne podejście w pozycjonowaniu sklepów internetowych

Ze względu na specyfikę w branży e-commerce oraz sporą ilość konkurencji, pozycjonowanie sklepów wymaga bardzo indywidualnego podejścia.
Bardzo ważne jest ustalenie priorytetów pracy. W zależności od tego, jak wygląda twoja oferta i co budzi zainteresowanie klientów, optymalizacja sklepu internetowego będzie się różniła.

Śledzenie trendów

Jak już wspomnieliśmy, jednym z kluczowych elementów pozycjonowania sklepu internetowego jest śledzenie trendów i szybkie reagowanie. Wzrost zainteresowania niektórymi produktami możesz przewidzieć.
Z tego powodu warto przygotować osobne landing page związane z powtarzalnymi wydarzeniami, takimi jak Halloween, Walentynki czy Dzień Matki, dzięki czemu będziesz mógł promować je cyklicznie.
Na specjalne, jednorazowe okazje powinieneś reagować równie szybko, wprowadzając zmiany na stronie.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem technicznym

Co jest istotne w przypadku optymalizacji SEO sklepu internetowego pod kątem technicznym? Przede wszystkim to zapobieganie duplikacji treści oraz indeksacji niektórych stron (jak np. zawartości koszyka, strony logowania itd.) przez roboty Google.
Kwestie techniczne marketingu SEO stron sklepowych to także błędy 404, czas ładowania się strony, przekierowania, przejrzysta nawigacja, przyjazne adresy URL, dane strukturalne, atrybuty zdjęć i wiele innych czynników.

Optymalizacja opisów produktów

To jeden z najważniejszych aspektów optymalizacji sklepu internetowego. Opisy produktów na stronie powinny być unikatowe, zawierać konkretne słowa kluczowe i angażować klienta do zakupu produktu.
Dobry opis ma zapewnić ci wysokie wyniki w wyszukiwarce oraz być nastawiony na sprzedaż produktu. Powinien być oryginalny i nie może być kopią ulotki producenta.

Inne treści w sklepie internetowym

Zmiana treści wewnątrz strony nie powinna się jednak ograniczać do optymalizacji opisów produktów.
Ważne będzie także ustawienie opisów kategorii tak, by zapewnić jak najwięcej ruchu z wyszukiwarki. Klienci trafiają do sklepu z wyników wyszukiwania nie tylko szukając konkretnych przedmiotów, ale również grup produktów lub konkretnej marki.
Przydatnym elementem treści na stronie internetowej jest blog firmowy lub artykuły mające przedstawić konkretne elementy asortymentu lub reklamować promocje.
Takie teksty świetnie sprawdzają się jako element linkowania wewnętrznego i mają na celu poprawienie pozycji witryny na najważniejsze słowa kluczowe

Słowa kluczowe w sklepie internetowym

Pozycjonowanie stron sklepowych opiera się przede wszystkim na odpowiednim doborze słów kluczowych.
Najczęściej są to tzw. „długoogonowe” słowa kluczowe, czyli mniej popularne, ale bardziej precyzyjne. Takich fraz jest znacznie więcej, są mniej konkurencyjne, a zebrane do kupy mogą generować spory ruch.
Z założenia też takie słowa kluczowe lepiej sprzedają, bo użytkownik najczęściej szuka konkretnego produktu. Bardziej do zakupu nastawiony jest użytkownik wyszukujący frazy „buty adidas deerupt runner damskie” niż ktoś, kto po prostu wpisze w wyszukiwarkę hasło „buty”.

Linki przychodzące

Pozycjonowanie sklepów internetowych powinno uwzględniać również działania off-site. Linki przychodzące powinny kierować nie tylko do strony głównej, ale również do stron produktów i kategorii.
Należy dbać o dobry profil linków. Nieuczciwe pozyskiwanie generowanych linków może skutkować spadkiem pozycji w Google.

Linkowanie wewnętrzne

Poprawki należy wdrożyć także w linkowaniu wewnętrznym do poszczególnych podstron. Dobrze zbudowana nawigacja strony (wraz z tzw. breadcrumbs – nawigacją okruszkową) wskaże robotom frazy kluczowe, na których ci zależy.
W linkach wewnętrznych możesz wykorzystać np. rubryki takie jak „inni użytkownicy kupili” czy „podobne produkty”.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jaka jest cena pozycjonowania sklepu internetowego? Koszt zależy od wielkości witryny, działań konkurencji i systemu ecommerce, na którym bazuje sklep.
Na tej podstawie ustalamy koszt usługi pozycjonowania indywidualnie dla każdego klienta.

Korzyści ze współpracy z agencją przy SEO dla sklepu

Dlaczego warto współpracować z nami przy kampanii SEO dla sklepu internetowego? Przede wszystkim masz wówczas gwarancję dobrze dobranych słów kluczowych, na których oparta zostanie strategia pozycjonowania.
Dzięki naszemu doświadczeniu dokładnie wiemy, co robić, by zapewnić ci wzrost ruchu, jakości i ilości konwersji, a co za tym idzie, także wzrost przychodów sklepu. Doradzimy na każdym etapie prac oraz pokierujemy działaniami w taki sposób, by pozycjonowanie odniosło jak najlepszy efekt.