Artykuły Techniczne – pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

Artykuły Techniczne – pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

Pozycjonowanie strony w branży e-commerce, zwłaszcza przy dużym asortymencie produktów to nie lada wyzwanie. Dzięki wspólnym wysiłkom udało nam się pozyskać wielu nowych użytkowników i zwiększyć przychody firmy o 467%. Jak to zrobiliśmy?
+924% wzrostu pozyskanych użytkowników
+399% wzrostu wykonywanych transakcji
+145% wzrostu przychodów

O kliencie

Artykuły Techniczne są firmą sprzedającą wysokiej jakości narzędzia skrawające oraz pomiarowe. W asortymencie można znaleźć zarówno wiertła do metalu, noże tokarskie i płytki skrawające, jak i różnego rodzaju czujniki zegarowe, mikrometry czy suwmiarki.

Firma powstała w 1994 roku, a z naszą agencją podjęła współpracę jeszcze zanim stała się widoczna w sieci. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że obecnie na polskim rynku są jednym z liderów w swojej dziedzinie.

Wyzwanie

Rynek e-commerce bardzo szybko się rozwija. Chcąc utrzymać się na wysokich pozycjach w Google, należy przez cały czas trzymać rękę na pulsie i stale optymalizować serwis oraz dbać o działania offsite. Sporym wyzwaniem okazała się także ilość produktów w sklepie, których sukcesywna optymalizacja wymagała dużych nakładów pracy.

Cele i założenia KPI

Naszym podstawowym celem była nie tylko poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania, ale również zwiększenie liczby użytkowników oraz wzrost liczby wykonywanych transakcji. Zależało nam na tym, by wykreować klienta jako jednego z liderów rynku narzędzi skrawających i pomiarowych w branży e-commerce.

Przebieg prac

Do naszych głównych zadań należały przede wszystkim:

  • optymalizacja dużej ilości contentu wartościowego zarówno dla użytkownika, jak i dla algorytmów wyszukiwarek,
  • działania offsite,
  • linkbuilding w różnorakiej formie (z pewnym modyfikacjami – w zależności od okresu współpracy).

Efekty

Efekty naszej współpracy mierzymy porównując wrzesień 2016 roku z październikiem 2019 roku.
Wzrost całościowego ruchu w serwisie. W wyżej wspomniany okresie liczba pozyskanych użytkowników wzrosła o ponad 715%, gdzie równocześnie nowi użytkownicy stanowili tu ok. 654%. Uzyskane przychody podniosły się o blisko 428%. Liczba wykonanych transakcji wzrosła o ok. 325%.

Artykuły Techniczne - pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

Ruch organiczny z Google – tutaj możemy zaobserwować szczególnie pozytywne efekty. Ogólna liczba pozyskanych użytkowników wzrosła o ponad 924%, w tym liczba nowych użytkowników zwiększyła się o 869%. Przychody podniosły się o blisko 467%, natomiast liczba wykonywanych transakcji wzrosła o ok. 398,5%.

Artykuły Techniczne - pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

Wejścia bezpośrednie – Działania SEO oraz kampanie w Google Ads wpływają także na wzrost świadomości marki – przekłada się to na ilość wejść bezpośrednich do serwisu. W październiku 2019 roku na stronę naszego klienta przez wejścia bezpośrednie przybyło o 395% więcej użytkowników, niż miało to miejsce we wrześniu 2016 roku. Wzrosła również liczba uzyskanych transakcji poczynionych drogą wejść bezpośrednich. W październiku 2019 roku mogliśmy zaobserwować zwiększenie liczby transakcji o 100% oraz wzrost przychodów o blisko 145%.

Artykuły Techniczne - pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

Widoczność w Google – Analizując zebrane dane możemy zaobserwować ciągły, systematyczny i niemal niezachwiany wzrost widoczności serwisu w Google, zarówno w pozycjach TOP3, jak i w TOP10.

Artykuły Techniczne - pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej
Artykuły Techniczne - pozycjonowanie e-commerce z branży narzędziowej

+924%

wzrostu pozyskanych użytkowników

+399%

wzrostu wykonywanych transakcji

+145%

wzrostu przychodów

Podsumowanie

Z Artykułami Technicznymi zaczęliśmy działać przed laty, kiedy nasz klient jeszcze nie istniał w sieci. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, że ta współpraca jest klasycznym przykładem na to, że systematycznie podejmowane działania oraz wysiłek w nie włożony popłacają, a w przypadku chwilowych niepowodzeń nie należy się zniechęcać. Dzięki owocnej współpracy udało nam się wspólnie osiągnąć cel i wykreować klienta na lidera w swojej branży.