Aluramy.pl – pozycjonowanie w modelu SXO

Aluramy case study

+512%
wzrost przychodów

+200%
wzrost ruchu

+68%
wzrost współczynnika konwersji

Sam początek naszej współpracy okazał się dla nas niespodzianką. Awaria strony internetowej pozwoliła nam jednak podjąć błyskawiczne działania, które okazały się bardzo opłacalne. W jaki sposób zbudowaliśmy sukces naszego klienta?

O kliencie

GaleriaRam to firma rodzinna, która od 1951 roku zajmuje się oprawą obrazów i produkcją ram. Sklep aluramy.pl powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów z całej Polski na wysokiej jakości ramki drewniane, aluminiowe i antyramy. W swojej działalności firma stawia na kluczowy element tj. jakość produktu. Oprawa obrazów, wykonywana jest zgodnie z niezmiennymi zasadami rzemiosła ramiarskiego. Każde złożone zlecenie traktowane jest w sposób indywidualny by dobrać najlepsze z możliwych rozwiązań, a nie po prostu sprzedać produkt.

Wyzwanie

Choć początek współpracy nie zapowiadał czekających nas niespodzianek, ten klient okazał się dla nas prawdziwym wyzwaniem. Miesiąc po rozpoczęciu współpracy, kompletnie padają serwery na których jest postawiony sklep. W obliczu tej sytuacji – najważniejszym zadaniem było postawienie nowego sklepu, najpóźniej w 8 godzin, zanim Google całkowicie wyindeksuje stronę z wyników wyszukiwania.

Cele i założenia KPI

Sytuacja w jakiej zaczęliśmy prowadzić działania dla klienta pozwoliła nam na postawienie nowych celów, oraz zweryfikowanie dotychczasowych działań i wyników. Sklep przez wiele lat był pozycjonowany w klasycznym modelu SEO – płatność za efekt. W momencie rozpoczęcia współpracy z nami, sklep posiadał już w TOP10 większość najważniejszych fraz kluczowych. Niestety obecność w Google nie generowała satysfakcjonującej sprzedaży. Z tego powodu zrezygnowaliśmy z prowadzenia działań w klasycznym modelu SEO i zdecydowaliśmy się na model SXO. Oto cele i założenia, jakie postawiliśmy przed sobą:

  • Utrzymanie widoczności witryny jaka została wypracowana w wyszukiwarce Google,
  • Zapewnienie obecności sklepu w Google na nowe frazy, które wygenerują konwersję,
  • Odnalezienie nowych źródeł ruchu – by pozyskiwać klientów,
  • Analiza ścieżki użytkownika oraz lejka konwersji, poprawienie UX/CE na podstawie analizy witryny.

Przebieg prac

Ze względu na awarię sklepu w pierwszym miesiącu współpracy, musieliśmy działać błyskawicznie. Szybko postawiliśmy nowy sklep, by uniknąć problemów z indeksowaniem. Dodatkowo postanowiliśmy wykorzystać sytuację by przygotować nowy, znacznie lepszy skrypt sklepu, z intuicyjnym panelem do zamawiania ram na wymiar.

Niżej przedstawiamy szereg rozwiązań i zmian, które miały wpływ na końcowy wynik. Lista cały czas ulega zmianom, ponieważ w dalszym ciągu prowadzimy działania dla klienta, cały czas szukając nowych usprawnień, które pozwolą nam na jeszcze większą konwersję.

Wprowadzone rozwiązania SEO/SEM i UX:

  1. Po awarii serwera sklepu powstał nowy sklep na platformie Shoper wraz z pełną optymalizacją SEO i konfiguracją URL, tak aby zarówno potencjalni klienci, jak i roboty indeksujące Googla trafiały we właściwe miejsca.
  2. Jednocześnie uruchomiliśmy prace UX/UI Designerów nad nowym sklepem– pozwoliło to wypracować lepszy układ elementów na karcie produktu, usystematyzować strukturę kategorii, oraz zminimalizować ograniczenia jakie narzuciło na nas rozwiązanie typu SaaS, jakim jest Shoper.
  3. Prace specjalistów SEO w pierwszym okresie polegały na intensywnej analizie i poszukiwaniu nowych słów kluczowych, słabych punktów sklepów konkurencyjnych, oraz planowaniu contentu i miejsc pod link building.
  4. W momencie kiedy wystartował nowy sklep – rozpoczęliśmy prowadzenie bloga, oraz intensywne prace nad uzupełnieniem go w wartościowe i interesujące dla użytkowników treści.
  5. Dodatkowo cały czas w sklepie były i nadal są prowadzone prace, mające na celu poprawę wrażeń odbiorców. Testy obejmują elementy od najdrobniejszych dotyczących kolorystyki, do mechanizmów zamawiania ram na wymiar.
  6. Równolegle do działań SEO uruchomiliśmy szeroką kampanię, wykorzystującą wszystkie najpopularniejsze porównywarki produktów. Na podstawie testów i szczegółowego śledzenia ruchu wybraliśmy tylko te porównywarki, które najlepiej poradziły sobie z promocją oferty aluramy.pl
  7. Oprócz Kampanii w porównywarkach rozpoczęliśmy współprace z sieciami afiliacyjnymi, co zapewniło wartościowy ruch, a co najważniejsze prosty model rozliczania kampanii.
  8. Kolejnym krokiem było uruchomienie kampanii Google Ads. W pierwszej fazie kampania była realizowana bardzo szeroko, aby przetestować najlepiej konwertujące frazy. Dodatkowo kampanie podzieliliśmy na konwertujące, oraz wizerunkowe – wspierające sprzedaż i budujące brand.

Ewaluacja działań

Na każdym etapie działań dla naszego klienta prowadzimy ewaluację działań. Podsumowanie i ciągła obserwacja tego jak nasze działania, zmiany, wpływają na sprzedaż, wyznaczają nam główne kierunki prac na kolejne miesiące.

To nad czym ciągle pracujemy, ponieważ wiemy, że w tym tkwi duży potencjał, to rozbudowa contentu. Strategia content marketingowa to proces, który cały czas wymaga nowych treści, rozbudowy czy nowych kanałów komunikacji. Dodatkowo musimy przygotować się na działania firm konkurencyjnych, które obecnie stają się bardziej aktywne.

Efekty

Wyniki zaprezentowane poniżej, to najlepsza prezentacja naszej pracy.

Aluramy - pierwszy rok współpracy
Aluramy - 2 rok współpracy
Aluramy - 3 rok współpracy
Aluramy - wykres wspólpracy
Aluramy - wzrost TOP3
Aluramy - TOP10

+512%

wzrost przychodów

+200%

wzrost ruchu

+68%

wzrost współczynnika konwersji

Podsumowanie

Mimo problemów, które pojawiły się na początku naszej współpracy, udało nam się wykorzystać okazję i zbudować coś lepszego. Dzięki temu od lat wzmacniamy siłę marki, stale poprawiając jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Co aktualnie przed nami? Jednym z kluczowych elementów na jaki aktualnie stawiamy, jest wzmocnicie siły marki, oraz uproszczenie zakupów wewnątrz sklepu. Wzrost słupków sprzedaży u klienta to dla nas ciągła motywacja do szukania nowych rozwiązań.