Ważne daty w e-commerce – październik – grudzień 2021
Kamil Stochel

Autor: Kamil Stochel

Ważne daty w e-commerce – październik – grudzień 2021

02.11.2021
E-commerce
Z tego artykułu dowiesz się:
  • Najważniejsze daty 4-go kwartału dla e-commerce

Marketing w XXI wieku wymaga odpowiedniego przygotowania. Oprócz reagowania na bieżące
wydarzenia, są również takie okazje, na które można odpowiednio wcześnie się przygotować, z
wyprzedzeniem planując akcje promocyjne. Przed wami kalendarz marketingowy na 4 kwartał 2021.

Planowanie działań marketingowych – kalendarz

W naszym kalendarzu znajdziecie zarówno święta powszechnie znane, jak i okazje nietypowe, które
mogą być ciekawym elementem działań promocyjnych. Pozwala to odpowiednio wcześnie zaplanować
strategię działania oraz w kreatywny sposób wykorzystać w komunikacji z klientami, zarówno w mediach
społecznościowych, jak i w e-mail marketingu czy na sklepowym blogu.

Ostatni kwartał roku pełen jest wielkich okazji marketingowych. W tym okresie ludzie często korzystają z
rozmaitych akcji promocyjnych, by zakupić prezenty dla siebie i swoich bliskich. Czego można się
spodziewać w ostatnim kwartale 2021 roku i jak wykorzystać kalendarz marketingowy w tym okresie?

Kalendarz marketingowy 2021 – październik

Pierwsza październikowa wielka okazja zakupowa przypada na drugi czwartek miesiąca i jest to 14
października – Święto Edukacji Narodowej, potocznie nazywane Dniem Nauczyciela. To święto kojarzy
każdy z nas, jeszcze z czasów szkolnych. W tym czasie uczniowie kupują swoim wychowawcom i
nauczycielom drobne upominki, dlatego jest to świetna okazja dla niektórych sklepów internetowych.

W kolejnych dniach przypadają nieco mniej rozpoznawalne, ale również przydatne marketingowo święta.
16 października wypada Dzień Szefa, który może świetnie wykorzystać w komunikacji social media, a
cztery dni później, 20 października – Dzień Szefa Kuchni, który jest doskonałym pretekstem do
zorganizowania szybkiej akcji promocyjnej między innymi w sklepach gastronomicznych czy ze sprzętem
kuchennym.

Na ostatni dzień października przypada znane i lubiane na całym świecie święto Halloween. Choć ma ono
celtyckie korzenie i kojarzy się przede wszystkim z amerykańską tradycją, z roku na rok coraz bardziej
przybiera na popularności również w Polsce. Mimo iż zwyczaj chodzenia po domach, zbierania cukierków
i przystrajania mieszkań w straszne dekoracje jeszcze nie jest tak rozpowszechniony w naszym kraju,
coraz więcej firm wykorzystuje Halloween w komunikacji marketingowej. Dlatego warto zapisać sobie ten
dzień w kalendarzu e-commerce i z wyprzedzeniem zaplanować ciekawą akcję marketingową.

Kalendarz e-commerce na 4 kwartał 2021 – listopad

Listopadowy kalendarz marketingowy skupia się zwykle wokół Black Friday i Cyber Monday, jednak nie są
to jedyne okazje w tym miesiącu. Zaczynając od samego początku, 5 listopada przypada Dzień Postaci z
Bajek. To nietypowe święto mogą wykorzystać nie tylko właściciele sklepów z zabawkami czy akcesoriów
dla dzieci. Właściwie wszystkie sklepy internetowe, które posiadają w ofercie produkty z postaciami z
bajek (np. sprzedawcy akcesoriów dla psów czy kolorowych skarpetek) mogą w ciekawy sposób
wykorzystać ten dzień w komunikacji marketingowej.

Dwa dni później, 7 listopada, przypada Światowy Dzień Feministek. To właśnie tego dnia, w 1918 roku
kobiety w Polsce uzyskały prawa wyborcze. Biorąc pod uwagę obecne nastroje społeczne oraz stale
rozwijający się ruch feministyczny, może to być świetna okazja do promocji, zwłaszcza w przypadku
marek, którym te idee są bliskie, a także do reklamy działalności firm zarządzanych przez kobiety.

11 listopada to w Polsce przede wszystkim Święto Niepodległości, jednak za sprawą chińskiego serwisu
sprzedażowego Aliexpress, data ta stała się rozpoznawalna również jako Dzień Singla. Obie okazje można
w ciekawy i kreatywny sposób wykorzystać do promocji swojego biznesu.

Dziesięć dni później, 21 listopada przypada Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Takie święto jest
niezwykle potrzebne, zwłaszcza w okresie, gdy za oknem dominuje plucha, a coraz mniejsza ilość
promieni słonecznych prowadzi do jesiennej chandry.

Kalendarz marketingowy 2021: Black Friday i Cyber Monday

Choć obie daty przypadają na końcówkę listopada, Black Friday i Cyber Monday są na tyle istotnym
wydarzeniem w kalendarzu e-commerce, że zasługują na osobny śródtytuł. Tych wydarzeń raczej nie
trzeba nikomu przedstawiać. Od kilku lat w Polsce coraz więcej biznesów korzysta z tej medialnej okazji,
organizując ogromne akcje promocyjne. Moda na Czarny Piątek przypłynęła do nas zza oceanu, jednak
doskonale odnalazła się w polskich realiach.

W roku 2021 Black Friday przypada na dzień 26 listopada, a Cyber Monday na 29 listopada, co łączy się z
popularnymi w Polsce Andrzejkami. Warto jednak pamiętać, że przygotowań na to wielkie wydarzenie
nie można zostawić na ostatnią chwilę. Dobrze jest zacząć planowanie całej akcji z okazji Black Friday
przynajmniej miesiąc przed terminem, by reklama dotarła do wszystkich zainteresowanych, a sklep był
gotowy na wzmożony ruch i ilość zamówień.

Kalendarz e-commerce – grudzień

Większość grudnia upływa już na przygotowaniach do świąt Bożego Narodzenia, jednak jest jeszcze kilka
okazji, które warto dodać do marketingowego kalendarza na koniec 2021 roku. Pierwszą z nich jest
Barbórka – święto górników, niezwykle popularne na Śląsku, które przypada na 4 grudnia.

Dwa dni później, 6 grudnia przypadają Mikołajki – święto uwielbiane przez wszystkie dzieci i sporą część
dorosłych. To okazja na promocję dobra dla niemal każdego biznesu, nie tylko tego związanego z branżą
zabawek dla maluchów, ponieważ w tym dniu wielu dorosłych również sprawia sobie drobne upominki.
Cztery dni później, 10 grudnia jest za to Dzień Brata. To święto może świetnie sprawdzić się w
komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych, ale także może być pretekstem do promocji,
zwłaszcza w sklepach o typowo męskiej tematyce.

21 grudnia przypada Dzień Orgazmu. Choć nie jest to powszechne święto, może być świetną okazją do
przełamania tabu w przypadku niektórych biznesów. To także super sposób na promocję dla sklepów z
ofertą dla dorosłych.

Dni 24, 25 i 26 grudnia wszyscy doskonale kojarzą. To wigilia oraz święta Bożego Narodzenia, które wiążą
się z wręczaniem sobie prezentów. Przygotowanie do tego okresu warto zacząć przynajmniej miesiąc
wcześniej, ponieważ mało kto kupuje upominki na ostatnią chwilę, zwłaszcza mając świadomość, że
mogą wystąpić opóźnienia w dostawie.

Ostatni dzień roku to sylwester – dzień, w którym przygotowujemy się by hucznie przywitać nowy rok. To
może być doskonała okazja na promocję różnych gadżetów imprezowych, a także kreacji i strojów. To
także świetny powód, by uruchomić wyprzedaż różnych produktów, które zalegają na magazynie.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Brak komentarzy