baner baner veneo

Nowe parametry linków w Google

19.05.2020 | Tomasz Walas | SEO

Po co właściwie te parametry w linkach? Jeżeli zastanawiałeś się po co właściwie są te parametry i dlaczego należy z nich korzystać to dobrze trafiłeś/aś.

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Linki dofollow oraz nofollow

Prowadząc kampanie związane z linkowaniem należy znać pierwszy parametr, jakim jest „rel=nofollow”. Według dokumentacji Google parametrem tym powinny być oznaczane:

  • Linki z niezaufaną wartością – np. nie wiemy czy strona do której kierujemy jest bezpieczna dla użytkowników
  • Linki płatne (tutaj pojawią się jeszcze atrybuty sponsored oraz ugc)
  • Linki „techniczne” – np. zaloguj, zarejestruj, zresetuj hasło itp. Nie chcemy żeby Crawl budget się za szybko wyczerpał

Kiedy w takim razie stosować linki bez parametru tzw linki follow/dofollow?

  • Kiedy chcemy przekazać „część wartości” stron
  • Kiedy strona do której linkujemy jest wiarygodna
  • Google podąża za tymi linkami chętniej


Nowe parametry sponsored oraz ugc

Google chcąc uporządkować linki w internecie zdecydowało się na utworzenie nowych parametrów rel=sponsored oraz rel=ugc.
Rel sponsored powstał, ponieważ wiele osób publikuje wpisy z linkami kupując je. Link taki będzie prawdopodobnie dużo słabszy od linku nofollow.
Rel ugc (User Generated Content) treści tworzone przez użytkowników, wiele osób dodając komentarze wkleja również linki. Robot nie wie czy treść ta należy do właściciela strony czy też została napisana przez użytkownika i może być niższej jakości. W ten sposób możemy je rozróżnić.
https://moz.com/blog/nofollow-sponsored-ugc więcej o sponsored i ugc w języku angielskim na blogu Moz.


Pozostałe atrybuty noopener oraz noreferer

Zacznijmy od nagłówka rel=”noreferrer” którego podstawa zaletą jest możliwość ukrycia nagłówka http, co zwiększa prywatność oraz bezpieczeństwo użytkowników.
Więcej możemy dowiedzieć się tutaj https://developers.google.com/web/tools/lighthouse/audits/noopener
Przykład użycia: <a href=”https://veneosem.pl/” rel=”noreferrer”>Veneo SEM</a>
Rel=”noopener” jest wymagany jeżeli otwieramy linki z atrybutem target=”_blank”. Znacznik blank otwiera nam wskazany adres w nowej karcie. Jednakże istneje błąd który powala na przejęciu kontroli treści strony otwierającej jeżeli znajduje się ona w innej domenie. Więcej o błędzie możemy dowiedzieć się tuaj: https://sites.google.com/site/bughunteruniversity/nonvuln/phishing-with-window-opener oraz tutaj https://www.jitbit.com/alexblog/256-targetblank---the-most-underestimated-vulnerability-ever/
Przykład użycia: <a href=”https://veneosem.pl/” rel=”noopener”>Veneo SEM</a>

Potrzebujesz dowiedzieć się jak powinny wyglądać backllinki Twojej strony internetowej? Veneo Performance przybywa z pomocą!

Dodaj komentarz