Narzędzia Google, które musisz znać

| Veneo Performance | SEO/SXO

Google to nie tylko wyszukiwarka. To także narzędzia i aplikacje, które mogą przydać ci się w prowadzeniu biznesu, zarządzaniu stroną internetową czy codziennych obowiązkach. Które darmowe narzędzia Google warto znać?

Google Analytics – Analityka ruchu

Google Analytics to absolutna podstawa dla każdej osoby, która posiada lub pracuje w oparciu o stronę internetową. To narzędzie pozwoli ci lepiej poznać osoby odwiedzające twoją stronę oraz określić cele w strategii marketingowej.
Z pomocą Google Analytics dowiesz się, jakie działania i treści przynoszą ci realne zyski, a które okazują się niewypałem. Jeśli dobrze uporządkujesz dane w aplikacji, będzie to dla ciebie jedno z podstawowych narzędzi Google dla biznesu.

Google Search Console – Narzędzia Google dla webmasterów

W prowadzeniu serwisu przyda ci się nie tylko Google Analytics. Google Search Console pomoże ci jeszcze lepiej poznać i zoptymalizować swoją stronę oraz działania marketingowe. Dzięki GSC dowiesz się, jak twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy, a także pozwoli ci wygenerować i sprawdzić plik robots.txt, będący podpowiedzią dla Googlebotów czy analizować wewnętrzne i zewnętrzne linkowanie twojej witryny.

Google Keyword Planner – Planer słów kluczowych Google

Jeśli jesteś specjalistą od contentu, planujesz kampanię Google Ads lub chcesz podjąć działania związane z pozycjonowaniem swojej witryny, Planer słów kluczowych jest jednym z narzędzi SEO Google, z którym powinieneś się zaprzyjaźnić.
To aplikacja funkcjonująca w ramach Google Ads, która pomaga ci odnaleźć długoogonowe słowa kluczowe związane z twoją działalnością, dzięki czemu możesz liczyć na poprawę w wynikach wyszukiwania lub celnie stargetowaną kampanię reklamową.
Pamiętaj, że Keyword Planner daje ci jedynie wskazówkę, co do fraz kluczowych. Zanim zdecydujesz się na wykorzystanie konkretnych słów warto zdać się na swoją intuicję i wyeliminować część z nich, a także sprawdzić propozycje fraz w innych narzędziach.

Google Trends – Trendy wyszukiwań

Google Trends to kolejne z narzędzi Google do pozycjonowania i działań content marketingowych. W przeciwieństwie do planera słów kluczowych, tu nie znajdziesz setek wyników i propozycji fraz. Z wykorzystaniem tego narzędzia Google poznasz tematy, które zyskują na popularności wśród użytkowników wyszukiwarki. Pomoże ci to w sytuacji, gdy szukasz ciekawego tematu do notki na blogu, a także gdy zależy ci na reagowaniu na bieżące potrzeby twoich potencjalnych klientów.
Jak korzystać z Google Trends? Wystarczy, że wpiszesz interesujący temat w wewnętrzną wyszukiwarkę i przejrzysz odpowiedzi, które pokaże ci narzędzie. Gdy wybierzesz już temat, wystarczy że stworzysz odpowiedni materiał i zaoferujesz swoim użytkownikom konkretne informacje, które cieszą się popularnością.

Google Tag Manager – Menadżer tagów Google

Google Tag Manager to doskonały przykład narzędzia Google dla e-commerce oraz firm, dla których obecność w internecie jest kluczowym aspektem działalności. Dzięki niemu możesz wdrożyć na stronę różnorodne tagi bez konieczności angażowania do tego programisty.
Z pomocą Menadżera tagów możesz mierzyć konwersje, zbierać dane do grup remarketingowych oraz prowadzić szeroko zakrojoną analitykę. To narzędzie zabezpiecza cię przed popełnieniem błędów i pozwala zbierać dane z różnych, zewnętrznych tagów.

Google My Business – Google Moja Firma

Nieważne jaką działalność prowadzisz – chcąc zaistnieć w internecie warto skorzystać z narzędzia Google dla firm, które umożliwi ci wpisanie swojego biznesu do listy firm w wyszukiwarce. Co daje ci obecność w Google Moja Firma?
To przede wszystkim szansa na dotarcie do potencjalnych klientów w pobliżu twojej lokalizacji, łatwy dostęp do informacji o przedsiębiorstwie oraz możliwość wystawienia opinii o twojej firmie. Dobra prezentacja w Google My Business świetnie sprawdza się między innymi w branży gastronomicznej oraz w przypadku sklepów i usługodawców stacjonarnych.

Google Docs – Dokumenty Google

Dokumenty Google to prawdopodobnie jedno z ulubionych narzędzi Google za darmo, z którego korzystają zarówno duże przedsiębiorstwa, małe firmy, jak i osoby prywatne. Działa podobnie jak Word, jednak jest umieszczony w chmurze. Dzięki temu masz możliwość edycji dokumentu jednocześnie z innymi współpracownikami. Możesz nanosić komentarze oraz kontaktować się z pozostałymi osobami z pomocą wbudowanego czatu. Dostęp do dokumentów będziesz miał z każdego komputera lub urządzenia mobilnego z zainstalowaną aplikacją.

Google Calendar – Kalendarz Google

Aplikacja kalendarza to z pozoru niewielkie udogodnienie. Pozwala na organizację czasu pracy, spotkań oraz prywatnych wydarzeń. Jaką przewagę ma kalendarz Google nad zwykłym, papierowym organizerem?
Przede wszystkim narzędzie to daje ci możliwość ustawienia przypomnienia, w zależności od potrzeb dzień, kilka godzin czy nawet minut przed planowanym wydarzeniem. Możesz łatwo zarządzać lukami w swoim grafiku oraz dzielić się swoim kalendarzem z innymi, a także dodawać inne osoby do wydarzeń, dzięki czemu masz kontrolę nad pracą całego zespołu.

Google Hangouts – Komunikator Google

Komunikator Google Hangouts pozwala na prowadzenie rozmowy tekstowej, dźwiękowej, a także video ze wszystkimi użytkownikami posiadającymi konto Google. Możesz korzystać z niego z telefonu z pomocą aplikacji lub z komputera poprzez wewnętrzny czat w poczcie Gmail.

Google Drive – Dysk Google

Google Drive to po prostu popularna chmura – narzędzie, które pozwala trzymać pliki w sieci, dzięki czemu możesz mieć do nich dostęp z każdego urządzenia z dostępem do internetu. Na wirtualnym dysku możesz składować ważne dokumenty oraz dzielić się nimi z innymi osobami. Dzięki temu wymienianie się plikami jest znacznie prostsze!

Google Alerts – Alerty Google

Jednym z ostatnich narzędzi Google, które warto znać jest Google Alerts. To aplikacja skierowana do osób, które regularnie wpisują w wyszukiwarkę konkretne słowa kluczowe w pewnych odstępach czasu. Alerty Google pozwolą ci regularnie śledzić wyniki wyszukiwania, wysyłając w określone dni raporty na maile, dzięki czemu nie będziesz musiał kontrolować fraz wpisując je ręcznie w okno wyszukiwania.