Limity reklam na Facebooku
| Veneo Performance | SEMO wprowadzeniu limitów ilości reklam na Facebooku mówiło się od dawna. Choć wiele osób traktowało te informacje jako zwykłe plotki, dziś wiemy, że już niedługo limity wejdą w życie. Kiedy to nastąpi i jakich ograniczeń możemy się spodziewać?
Spis treści:
Od kiedy limity reklam na Facebooku wchodzą w życie?
To nie tak, że Facebook robi wszystkim reklamodawcom na złość. Decyzja o wprowadzeniu limitów reklam podyktowana jest lepszą optymalizacją kampanii oraz oszczędnościami w budżecie reklamowym. Im więcej reklam wyświetla się w tym samym czasie na jednej stronie, mniej z nich opuszcza fazę uczenia się, a co za tym idzie – ma znacznie mniejszą skuteczność.
Pracując na niewielkich budżetach dane zbierają się bardzo powoli, a algorytmy nie są w stanie na bieżąco, efektywnie optymalizować takich kampanii. W takim wypadku sens mnożenia kampanii, reklam i zestawów reklam jest bardzo wątpliwy.
Chcąc ograniczyć takie rozdrabnianie budżetu, Mark Zuckerberg postanowił wprowadzić limity reklam, które w przypadku nowych stron wejdą w życie już 16 lutego 2021 roku. Kiedy zacznie to funkcjonować dla już istniejących stron, można sprawdzić w zakładce „Limity reklam” w Menadżerze firmy. Warto jak najwcześniej dostosować się do tych limitów, by uniknąć zakłóceń, gdy zaczną one obowiązywać.
Jaki limit reklam będzie miała nasza strona na Facebooku?
To pytanie zadają sobie prawdopodobnie wszyscy reklamodawcy na Facebooku. W prosty sposób można zweryfikować limit reklam dla każdego swojego fanpage’a pod tym linkiem. [1]
Na jakiej zasadzie działa określanie limitu? Stworzone zostały cztery poziomy, uwzględniające różnej wielkości reklamodawców. Przydział do konkretnego poziomu zależny jest od wysokości wydatków poniesionych na reklamę .
Najmniejsze i średnie strony, których nakłady na reklamę wynoszą mniej niż 100 tysięcy dolarów w miesiącu największych wydatków w przeciągu ostatnich 12 miesięcy otrzymały limit 250 aktywnych reklam. Taki limit będzie więc obowiązywał znaczną część reklamodawców.
W przypadku średnich i dużych stron, gdzie nakłady wynoszą poniżej miliona dolarów (na zasadach adekwatnych jak wyżej) limit będzie wynosił 1000 reklam. Duże strony (mniej niż 10 milionów dolarów w miesiącu najwyższych wydatków) – 5000 reklam, a największe (powyżej 10 milionów dolarów) – 20 tysięcy reklam.
Co stanie się, gdy przekroczymy limit reklam?
Sprawa jest bardzo prosta – po przekroczeniu limitu narzuconego przez Facebooka, nie tylko nie będziemy mogli rozpocząć emisji kolejnych reklam, ale również stracimy możliwość edycji tych już istniejących. Dopiero po zmniejszeniu liczby aktywnych kampanii poniżej limitu będziemy mogli przejąć kontrolę nad ich emisją.
Jaki wpływ będzie miało wprowadzenie limitów reklam na FB?
Z pewnością wiele osób zastanawia się, czy tego typu ograniczenia będą utrudniać prowadzenie kampanii w Social Media. W rzeczywistości jednak większość firm nawet nie odczuje wprowadzenia limitów. Przy wydatkach na reklamę poniżej kilkuset tysięcy złotych, bez rozbijania wszystkiego na jak najdrobniejsze części, prawdopodobnie nawet nie zbliżysz się do granicy wyznaczonej przez serwis. Gorzej, jeśli po jakimś czasie Facebook wpadnie na pomysł zaostrzenia limitów dla najmniejszych reklamodawców.
Ciężko powiedzieć co będzie w przypadku stron globalnych, a także firm, które posiadają jeden fanpage, prowadzony w języku angielskim i emitują reklamy na różne rynki krajowe. Wówczas limit, który przypisywany jest do strony, a nie do konta reklamowego, może być prawdziwą przeszkodą.
Źródła:
[1]KW: https://www.facebook.com/ads/ad_limits/