Kampania reklamowa w social mediach dla B2B

| Veneo Performance | SEO/SXO

Reklamy na Facebooku i Instagramie stały się częścią naszego życia. Większość tych, które widzimy na co dzień kierowane są do zwykłych klientów i mają za zadanie zachęcić ich do dokonania zakupu lub skorzystania z usługi. Czy można jednak wykorzystać social media dla kampanii B2B?

Jak dotrzeć do klientów B2B z pomocą social mediów?

Nie da się ukryć – w dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się potężnym narzędziem w rękach specjalistów od marketingu. Ogromna ilość danych na temat użytkowników, czas jaki spędzamy w social mediach oraz rozbudowane narzędzia targetowania sprawiają, że reklamy na Facebooku czy Instagramie docierają dokładnie tam, gdzie tego chcemy. Oznacza to także możliwość dotarcia do potencjalnych klientów z sektora B2B.

To, że nasze usługi skierowane są do firm, a nie zwykłych konsumentów, nie oznacza, że nie znajdziemy ich w mediach społecznościowych. Każdą firmę tworzą ludzie, a ci odpowiedzialni za nawiązywanie współpracy biznesowej z dużym prawdopodobieństwem są obecni każdego dnia w social mediach.

Reklamy B2B na Facebooku mogą zwiększyć świadomość naszej marki w oczach potencjalnych klientów biznesowych, ściągnąć ruch na stronę lub bloga od osób zainteresowanych współpracą oraz generować leady w sposób bezpośredni. Do podobnych celów można wykorzystać także inne media społecznościowe, w tym przede wszystkim LinkedIn.

Czym różni się reklama B2B od kampanii do konsumentów?

Oczywistym jest, że reklama skierowana do klientów biznesowych i firm nie będzie taka sama jak reklama skierowana do zwykłych konsumentów. Przeczytaj więcej o ogólnych zasadach targetowania reklam na Facebooku. Jak to wygląda w przypadku klientów B2B?

Przede wszystkim działania skierowane do osób z sektora biznesowego powinny być znacznie dokładniej przemyślane. O ile w przypadku tradycyjnych kampanii w social mediach, szerokie targetowanie ma szansę odnieść sukces, o tyle w kampaniach socialowych B2B liczy się przede wszystkim precyzja. Warto wykorzystać w tym celu Facebook Pixela, który zwiększa nasze możliwości targetowania, dzięki temu, że zbieramy więcej informacji o użytkownikach.

Jednym z najlepszych sposobów jest targetowanie do osób podobnych tzn. „lookalike”, czyli próba dotarcia do osób podobnych do tych, które wykonały jakąś akcję na naszej stronie internetowej lub były aktywne na profilu FB. Algorytm Facebooka wybiera użytkowników zgodnych z tymi kryteriami i do nich kieruje nasze reklamy.

Oprócz tego mamy możliwość targetowania reklam do osób będących właścicielami małych firm, posiadających funkcję admina na stronach biznesowych czy mających w profilu informację o własnej działalności gospodarczej lub wykonujących konkretny zawód. Warto także precyzyjnie określić, kim jest nasz potencjalny klient biznesowy i na tej zasadzie dobierać kryteria targetowania reklam.

Jak wykorzystać LinkedIn do nawiązania współpracy biznesowej?

Jak już wspomnieliśmy, reklama w social mediach dla B2B to nie tylko Facebook. W prowadzeniu kampanii biznesowych bardzo pomocny jest LinkedIn, który mimo niewielkiej popularności w naszym kraju, jest idealnie dostosowany do nawiązywania współpracy z klientami biznesowymi.

W przeciwieństwie do innych portali społecznościowych, LinkedIn nie służy rozrywce. To miejsce, z którego korzystamy przede wszystkim w celach biznesowych, dlatego mimo mniejszych zasięgów w porównaniu do Facebooka czy Instagrama, reklama na LinkedIn może przynieść znacznie lepsze wyniki.

Portal umożliwia bardzo precyzyjne targetowanie – reklamy można kierować do członków konkretnych grup dyskusyjnych, osób związanych z konkretną branżą lub posiadającym odpowiednie doświadczenie (staż pracy, stanowisko lub konkretna firma, w której pracują).