Kalendarz e-commerce – na jakie dni musisz przygotować swój sklep internetowy?

| Veneo Performance | E-commerce

E-commerce to bardzo dynamiczna branża. Co rusz pojawiają się okazje, które warto wykorzystać do akcji promocyjnej. Warto jednak przygotować się do nich zawczasu, by jak najlepiej zaplanować wszelkie działania marketingowe. Jakie okazje czekają na twój sklep w 2021 roku?

Pierwszy kwartał 2021 w e-commerce

Styczeń to nie tylko start postanowień noworocznych, na których największe zyski notują sklepy ze sprzętem sportowym i zdrową żywnością. To także kilka okazji do kupienia upominków dla najbliższych, zwłaszcza dla dziadków i babć, którzy swoje święto obchodzą 22 i 21 stycznia.

Luty dla większości sklepów kojarzy się z jednym – walentynkami. Dla e-commerce 14 lutego to doskonała okazja do zorganizowania akcji promocyjnej, zwłaszcza w przypadku sklepów z bielizną i biżuterią. Alternatywą dla święta zakochanych jest coraz bardziej popularny dzień singla, który przypada 15 lutego. Warto wykorzystać ten dzień do promocji produktów pozwalających pielęgnować hobby konsumentów.

Dwa dni później, 17 lutego, przypada z kolei Dzień Kota, który mogą wykorzystać sklepy zoologiczne. Tegoroczny luty to także Tłusty Czwartek, który przypada na 11 dzień miesiąca. To okazja nie tylko dla producentów pączków, ale i różnych innych słodkości.

Marzec 2021 to przede wszystkim dzień kobiet (8 marca), ale również dzień mężczyzn (10 marca). To kolejna sposobność, by podsunąć klientom e-commerce kilka pomysłów na prezent dla najbliższych osób. 21 marca przypada również pierwszy dzień wiosny, który często wiąże się z różnymi wyprzedażami i akcjami promocyjnymi.

Kwiecień, maj, czerwiec 2021 w e-commerce

Początek kwietnia 2021 to przede wszystkim Wielkanoc (4 kwietnia). Choć z pozoru nie jest to okazja do zrobienia zakupów, mogą zyskać na tym sprzedawcy różnych ozdób, upominków czy produktów spożywczych, a także różnych zabawek służących do polewania się wodą na Śmigusa Dyngusa.

Maj to oczywiście weekend majowy – czas, w którym wszelkie akcesoria do grillowania i odpoczywania cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Choć nie wiadomo jak z powodu pandemii będzie wyglądać majówka, warto się do niej przygotować. Rozpoczynająca się wiosna to również okres, w którym zaczynają sprzedawać się różne sprzęty ogrodowe i biwakowe – od kosiarek i wykaszarek, po grille, lodówki turystyczne oraz stoły ogrodowe. Nie należy zapominać również o bardzo ważnym święcie, jakim jest Dzień Matki przypadający na 26 maja oraz o początku sezonu komunijnego, który coraz częściej jest okazją do zakupów elektroniki.

Czerwiec to oczywiście Dzień Dziecka, kiedy w sklepach królują różnego rodzaju zabawki, ale także Dzień Ojca (23 czerwca), gdy sprzedają się męskie kosmetyki, narzędzia oraz ubrania i dodatki dla mężczyzn. W międzyczasie obchodzimy również pierwszy dzień lata (21 czerwca), który także jest świetną okazją na akcję promocyjną w sklepie.

Trzeci kwartał 2021 w e-commerce

Choć w lipcu nie przypadają żadne oficjalne święta, warto pamiętać, że okres wakacyjny często wiąże się z dodatkowymi, wakacyjnymi wydatkami. Zainteresowaniem cieszą się sklepy sportowe, odzieżowe, a także survivalowe. 1 lipca to także w Polsce dzień psa, który jest kolejną świetną okazją dla internetowych sklepów zoologicznych na akcję promocyjną dla klientów.

W sierpniu, podobnie jak w lipcu, brakuje oficjalnych okazji, jednak warto pamiętać, że w wielu sklepach ten miesiąc to akcja powrotu dzieciaków do szkoły. Trzeba więc kupić wszystkie niezbędne akcesoria oraz podręczniki, dlatego to bardzo ważny miesiąc dla sklepów papierniczych, księgarni oraz sprzedawców oferujących odzież dziecięcą.

We wrześniu z kolei warto zwrócić uwagę na studentów, którzy za miesiąc rozpoczną zajęcia. W tym miesiącu rośnie sprzedaż laptopów, ale również mebli i przydatnych akcesoriów do mieszkania, ponieważ to właśnie w tym czasie świeżo upieczeni studenci zaczynają przeprowadzki. Wrzesień to także pierwszy dzień jesieni (22 września) oraz dzień chłopaka (30 września).

Koniec roku 2021 w e-commerce

Początek października to jeszcze ostatnie zakupy dla studentów, jednak większa okazja przypada pod koniec miesiąca. To przede wszystkim Halloween, które jest świetną sposobnością do zorganizowania ciekawej akcji promocyjnej. Pod koniec października zwiększa się także sprzedaż zniczy i wiązanek w związku ze zbliżającym się świętem zmarłych oraz dekoracji jesiennych. Wiele osób przygotowuje się na wykonanie przetworów na zimę oraz wzrasta zainteresowanie domowymi świecami.

Listopad to z kolei prawdziwa gratka dla właścicieli e-commerce, którzy tylko czekają na tę okazję. To nie tylko coraz bardziej popularne święto singli (tym razem światowe, nie ogólnopolskie), przypadające na 11 listopad, które zostało rozpowszechnione przez chiński serwis zakupowy. Przede wszystkim listopad to miesiąc zakupowych świąt – Black Friday i Cyber Monday. Z tej okazji sklepy oferują duże promocje, a klienci coraz częściej szukają okazji w tych dniach. Black Friday 2021 przypada na 26 listopada, a Cyber Monday 2021 na 29 listopada. Wiele właścicieli e-commerce rozszerza jednak okres promocji na cały weekend, a nawet na cały tydzień. Warto dobrze przygotować swój sklep internetowy na tę okazję, by uniknąć problemów z serwerem.

Ostatni miesiąc w roku to czas, w którym kupuje się resztę prezentów pod choinkę i na Mikołajki, a także przygotowuje się do sylwestra. Na początku miesiąca przypada także Dzień Darmowej Dostawy (10 grudnia), który kusi wielu kupujących. W tym miesiącu sprzedaje się więc dosłownie wszystko – warto dobrze to wykorzystać.