Tworzenie kampanii Discovery w Google Ads

| Veneo Performance | SEM

Od niedawna kampanie reklamowe w Google Ads zyskały nową pozycję do wyboru. Mowa tutaj o kampaniach discovery, czyli świeżym spojrzeniu Google na reklamy graficzno-tekstowe.

Tworzenie kampanii Discovery w Google Ads

Tworząc reklamę typu discovery do dyspozycji mamy dwa warianty – reklamę graficzną z pojedynczym obrazem oraz bardziej interaktywną reklamę karuzelową z wieloma obrazami. Oprócz głównych obrazów, reklama może zawierać nagłówki, teksty reklam, wezwanie do działania, nazwę firmy oraz logo.

Tworzenie kampanii Discovery w Google Ads

Źródło: https://searchengineland.com/

Gdzie mogą pojawiać się reklamy discovery?

Na ten moment zasięg kampanii typu discovery jest nieco ograniczony. Reklamy mogą wyświetlać się na stronie głównej YouTube, Gmail, stronie „Co jeszcze warto obejrzeć” oraz na kartach „Oferty”, „Społeczności” i „Discover”. Jeśli jesteśmy już przy temacie ograniczeń, to warto zwrócić uwagę na spore bariery Google, co do samodzielnego zarządzania kampanią discovery. Większość procesów została zautomatyzowana, a z ustawień kampanii usunięto możliwość wyboru:

  • strategii samodzielnego ustalania stawek,
  • kierowania na urządzenia,
  • kierowania na miejsca docelowe (w tym wykluczeń),
  • metody wyświetlania,
  • ograniczenia liczby wyświetleń,
  • kierowania kontekstowego,
  • rotacji reklam.

Oznacza to, że skuteczność kampanii oparta jest na zasadach machine learningu i analizie zachowań użytkowników w czasie rzeczywistym.

Kiedy warto wdrożyć kampanię typu discovery i na co zwrócić uwagę?

Kampania discovery może posłużyć nam w dotarciu do jeszcze większego grona klientów, zainteresowanych zakupem określonych dóbr i usług. Poprzez atrakcyjną prezentację treści może okazać się, że użytkownicy jeszcze chętniej będą wchodzili w interakcję z reklamami, co finalnie może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży bądź pozyskanie większej ilości kontaktów. Kampanię typu discovery możemy także kierować na listy odbiorców, jeśli takowe spełniają podstawowe wymagania, co do ilości osób na listach remarketingowych. Należy pamiętać, że kampanie discovery korzystają ze strategii ustalania stawek CPA, czyli stawki za konwersję. Jak podaje sam Google, na początku warto ustawić wysokość budżetu tak, aby dziesięciokrotnie przewyższała docelową stawkę CPA. Optymalny okres do wprowadzania zmian w kampanii to ok. trzy tygodnie, a liczba konwersji to 40.