baner baner veneo

Kierujemy kampanie Google Ads na urządzenia mobilne

17.08.2020 | Michalina Pałczyńska | Google Ads

W ostatnich latach można zauważyć znaczne zwiększenie ruchu z urządzeń mobilnych. Internauci z użyciem smartfonów wyszukują informacji na temat produktów i usług, a także dokonują zakupów. Nic więc dziwnego, że coraz częściej kampanie Google Ads są kierowane do użytkowników mobilnych. Jak można wykorzystać reklamę mobilną i o czym należy pamiętać podczas ustawiania kampanii na telefony i tablety?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Reklama mobilna – co to jest?

Rosnący udział ruchu mobilnego sprawia, że coraz więcej firm decyduje się kierować swoje kampanie reklamowe do użytkowników smartfonów i tabletów. Potencjał, jaki wiąże się z wykorzystaniem reklam mobilnych sprawia, że takie działania są niezwykle korzystne dla reklamodawców.

Zarówno na desktopie jak i na urządzeniach mobilnych dostępne są reklamy tekstowe, graficzne oraz formaty wideo, jednak warto znać subtelne różnice pomiędzy tymi kampaniami. Użytkownicy smartfonów i tabletów zupełnie inaczej postrzegają reklamy i to, co będzie się sprawdzać na komputerze może okazać się całkowitą klapą w przypadku reklamy mobilnej.

To przekłada się także na sam wygląd reklamy – na urządzeniach mobilnych kampania powinna być widoczna, ale nie nachalna. Doskonale sprawdzą się tu reklamy tekstowe, kampanie produktowe oraz proste, nieskomplikowane kreacje. Ze względu na ograniczoną ilość miejsca na urządzeniach mobilnych nie ma obaw, że użytkownik przegapi reklamę, a jednocześnie nie będzie ona dla niego irytująca. Mniejszy wyświetlacz oznacza także konieczność precyzyjnego dobrania rozszerzeń do kampanii tekstowej, by reklama była bardziej konkretna i nie posiadała zbędnych informacji.

Formaty reklam dostępne wyłącznie w mobile

Oprócz reklam, które są dostępne na wszystkie urządzenia, Google Ads ma do zaoferowania również formaty dostępne wyłącznie dla użytkowników mobilnych. Ustawiając kampanię na smartfony i tablety mamy możliwość wyboru opcji, które nie są dostępne w tradycyjnych kampaniach. Jest to między innymi reklama aplikacji, która wyświetla się w sieci wyszukiwania (zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w sklepie Google Play) zachęcając do pobrania apki na telefon. Reklama aplikacji może pojawić się również w mobilnej wersji YouTube oraz w innych aplikacjach, w tym np. w grach. Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik od razu przenosi się do sklepu Google Play, by móc pobrać aplikację.

Innym typem reklamy przeznaczonym dla użytkowników smartfonów jest reklama „tylko połączenie”, która wyświetla się w sieci wyszukiwania. To typ reklamy, który świetnie konwertuje – po kliknięciu w treść na urządzeniu otwiera się aplikacja telefoniczna z wybranym numerem telefonu. Wystarczy, że użytkownik kliknie w przycisk połączenia i zostanie połączony z firmą. Ten typ reklamy może być połączony także z innymi rozszerzeniami reklam tekstowych, jak np. rozszerzenie lokalizacji, które może przenieść użytkownika bezpośrednio do map Google i doprowadzić go do siedziby firmy.

Reklamy „call only” powinny wykluczać frazy wskazujące na poszukiwanie przez użytkownika informacji tekstowych lub związane z lokalizacją. Warto emitować je na konkretną lokalizację oraz według konkretnego harmonogramu, by mieć pewność, że zainteresowany klient dodzwoni się do firmy. Ustalenie harmonogramu zgodnie z godzinami otwarcia firmy jest także ważne, gdy reklama ma za zadanie zachęcić do odwiedzenia sklepu stacjonarnego.

Inne urządzenie – inny cel reklamowy

Nie da się ukryć, że ruch mobilny stale rośnie. Coraz więcej osób korzysta ze smartfonów nie tylko w celach rozrywkowych, ale także, by znaleźć informacje, które potrzebne są tu i teraz, a także by dokonać zakupu, zarezerwować nocleg, stolik w knajpie lub bilety.

To oznacza, że celem reklamy mobilnej powinno być przede wszystkim podniesienie konwersji. Warto mierzyć to z użyciem odpowiednich wskaźników reklamowych. Dotarcie do użytkownika dokładnie w momencie, gdy tego potrzebuje sprawia, że kampanie kierowane na urządzenia mobilne doskonale realizują cele sprzedażowe, zwiększając ilość i wartość konwersji.

Tymczasem kampanie wizerunkowe, mające na celu budowanie świadomości marki lepiej sprawdzą się w przypadku reklamy desktopowej, ponieważ użytkownicy komputerów stacjonarnych i laptopów znacznie chętniej wchodzą w interakcję z tego typu kampaniami.

Co zrobić przed rozpoczęciem kampanii na urządzenia mobilne?

Pierwsze, co należy zrobić zanim w ogóle pomyśli się o ustawieniu kampanii dla użytkowników smartfonów i tabletów, jest odpowiednie przygotowanie strony internetowej. Nawet najlepsza reklama nie ma szans się sprawdzić, jeśli witryna będzie kompletnie nieczytelna dla użytkowników urządzeń mobilnych, dlatego należy zadbać nie tylko o responsywność strony, ale również o dopracowanie jej pod kątem UX z punktu widzenia właścicieli smartfonów. Ważny jest między innymi również czas ładowania witryny, który w urządzeniach mobilnych odgrywa ogromną rolę.

Reklama mobilna – dlaczego warto kierować reklamy na smartfony?

Według ostatniego raportu Digital 2020 ze stycznia bieżącego roku autorstwa WeAreSocial i HooteSuite w Polsce rośnie ilość użytkowników mobilnych, a spada ilość osób korzystających z laptopów i komputerów stacjonarnych. Do przeglądania stron internetowych aż 56,5% Polaków używa smartfonów (o 1,9% więcej w porównaniu do poprzedniego badania ze stycznia 2019 roku), urządzeń desktopowych używa zaledwie 42,4% osób (czyli o 3,2% mniej niż w poprzednim raporcie).

Aż 92% internautów korzysta z internetu mobilnego, a średni dzienny czas spędzany w internecie na urządzeniu mobilnym wynosi prawie trzy godziny. To pokazuje, jak ruch mobilny szybko rośnie w siłę, stopniowo wypierając ruch desktopowy. Wykorzystanie tej wiedzy pozwoli zwiększyć ilość konwersji i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. W ten sposób można również łatwo powiększyć ilość pobranych aplikacji oraz wykonanych telefonów z zapytaniem o ofertę - wystarczy jedynie odpowiednio ustawić kampanię.

Dodaj komentarz