Diversity Update – maksymalnie dwa wyniki dla jednej witryny w wynikach wyszukiwania Google

| Veneo Performance | SEO/SXO

Ogłoszona kilka dni temu zmiana Diversity Update dotknie stron, które zabierają zbyt dużo pozycji w wynikach wyszukiwania dla siebie. To duża szansa na przebicie się do „góry” dla mniejszych witryn.

Diversity Update

Google nie zwalnia tempa

Po ogłoszonej kilka dni temu aktualizacji June 2019 Core Update informuje o kolejnych nowościach. Nie jest to jeden z dużych updatów, a jedynie niewielka zmiana. Google jednak postanowiło o niej poinformować. Tym razem dotyczyć będzie wyników wyszukiwania, a raczej stron, które się tam wyświetlają. Jak informuje Google na swoim koncie na Twitterze, idąc za głosem swoich użytkowników stawia na większą różnorodność w tak zwanych SERP-ach.

 Google SearchLiaison

Czego dotyczy nowa zmiana w SERP-ach Google?

Z pewnością dało się do tej pory zauważyć, że pierwsza strona wyników wyszukiwania danej frazy mogła być zdominowana przez bardziej popularne serwisy. Dochodziło nawet do sytuacji, gdy na pierwszej stronie dana witryna widoczna była dwa razy jako reklama płatna, a następnie dwu- lub nawet trzykrotnie w organicznych wynikach wyszukiwania. Tym sposobem jeden serwis mógł zdominować znaczną część wyników na pierwszej stronie. Takie działanie znacznie ograniczało widoczność mniejszych witryn oraz oferowało użytkownikowi mało interesujące odpowiedzi na zadane pytanie.

Google ogłasza, iż od teraz na daną frazę będzie wyświetlał maksymalnie dwa wyniki z tej samej witryny. Zastrzega jednak odstępstwa od tej reguły, jeżeli uzna, że użytkownik wyszukuje informacje związane z konkretną marką.

Co to oznacza w praktyce? Dla użytkownika, który szuka produktu lub informacji poprzez ogólną frazę, znacznie większą różnorodność w wynikach wyszukiwania. Dla witryn z mniejszą widocznością jest to zaś spora szansa na wybicie się na wyższe pozycje i dotarcie do większej liczby klientów.