Czy Twój sklep jest gotowy na Black Friday 2020?

| Veneo Performance | E-commerce

Black Friday, który wypada w ostatni piątek listopada, to prawdziwa gratka nie tylko dla wszystkich poszukiwaczy okazji, ale także dla właścicieli sklepów internetowych. Od kilku lat wśród Polaków rośnie zainteresowanie tym zakupowym świętem, a przygotowania na tę okazję warto zacząć odpowiednio wcześnie. Czy twój sklep jest już gotowy na Black Friday 2020?

Przygotowania do Black Friday 2020 – dlaczego nie warto zwlekać?

Zarówno Black Friday, jak i Cyber Monday są ogromną okazją na zwiększenie przychodów sklepu internetowego. Wyprzedaże z tej okazji cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dlatego warto wcześniej skrupulatnie zaplanować całą akcję marketingową. Nie można czekać do ostatniego dnia – całe zaplecze logistyczne powinno być sprawdzone i przygotowane na większe obciążenie już przynajmniej miesiąc przed Black Friday.

Podobnie jest z reklamą – choć oczywiście wysyłanie powiadomień o Czarnym Piątku w połowie października mija się z celem, warto mieć przygotowane w zanadrzu kreacje do kampanii, specjalny Landing Page oraz kody rabatowe. Z uruchomieniem reklamy nie czekaj do ostatniej chwili – akcję marketingową rozpocznij około tydzień lub dwa wcześniej, przypominając się swoim klientom w newsletterze oraz organizując kampanię promocyjną w różnych kanałach. Jeśli zaczniesz zbyt wcześnie, jedynie stracisz pieniądze na reklamę. Z kolei zbyt późny start może oznaczać mniejsze zainteresowanie użytkowników, do których informacja o promocji po prostu nie dotarła.

Co należy przygotować przed Black Friday?

Nawet najlepsza akcja marketingowa nie wystarczy, jeśli nie przygotujesz swojego sklepu do Black Friday. Co gorsza, wszystko może okazać się prawdziwą porażką, jeśli rankiem w Czarny Piątek okaże się, że strona nie wytrzymała zwiększonego ruchu i klienci nie mogą dokonać zakupu. Aby tego uniknąć, warto zawczasu sprawdzić całe zaplecze techniczne.

Kreacje reklamowe do Google Ads lub Facebook Ads

Przygotowanie odpowiednich reklam to podstawa, aby przyciągnąć nowych użytkowników i poinformować ich o nadciągającej okazji w naszym sklepie. Warto przygotować wcześniej zarówno strategię, jak i koncept graficzny, którym chcemy przyciągnąć naszych potencjalnych klientów. W zależności od branży, możemy wybrać promocję na platformie społecznościowej Facebook lub reklamę w Google Ads – czyli w całym Internecie. To najpopularniejsze miejsca, które odpowiednio dostosowane mogą trafić do odpowiednich ludzi chętnych na nasz zakup lub tych, którzy już od dawna polują na dobre okazje.

Wytrzymałość serwera i bezpieczeństwo użytkowników

Pierwsze, o co powinieneś zadbać to jakość serwerów. Jeśli strona długo się ładuje, a serwer nie jest w stanie poradzić sobie w okresach wzmożonego ruchu, warto zainwestować w lepszy hosting. Oczywiście warto zrobić to dużo wcześniej, ponieważ bezpośrednio przed Black Friday możesz mieć problem z wdrożeniem wszystkiego na czas. Dobrze, jeśli serwer będzie wyposażony w dyski SSD, które zwiększają szybkość odczytu danych, a sklep będzie korzystał z pamięci podręcznej, która redukuje obciążenie serwerów. Sprawdź także ważność certyfikatu SSL, by zapewnić swoim klientom bezpieczeństwo.

Warto mieć także pewność co do stabilności serwera i jego zapasów mocy, ponieważ w tak newralgicznym momencie jak wyprzedaż z okazji Black Friday, może być z tym problem. Jeśli posiadasz statystyki z innych akcji promocyjnych, warto wspomóc się nimi przy planowaniu zwiększenia zasobów serwera. Oczywiście dobrze jest zadbać o odpowiedni zapas – lepiej przeszacować zapotrzebowanie niż narazić się na przeciążenie serwera i spektakularną porażkę.

Optymalizacja Landing Page

Jeśli w ramach akcji promocyjnej stworzyłeś Landing Page, pamiętaj o jego odpowiedniej optymalizacji. Strony z promocjami, na których lądują użytkownicy powinny skupiać się na konkretnym celu, dlatego nie powinny być przepełnione zbędnymi dodatkami.

Stany magazynowe i zaplecze logistyczne

Bardzo ważnym aspektem jest także obsługa całego zamówienia oraz dostępność produktów na magazynie. Idealnie byłoby, gdyby wysyłka zamówienia była realizowana błyskawicznie. To oznacza, że powinieneś zadbać o ilość dostępnych produktów na stanie oraz całe zaplecze związane z szybką wysyłką. Pamiętaj, że to może wiązać się z kilkoma godzinami spędzonych na pakowaniu i zabezpieczaniu produktów, dlatego jeśli spodziewasz się dużego obłożenia – zadbaj o dodatkową pomoc.