baner baner

Strategia SEO – co zrobić, by pozycjonowanie było skuteczne?

W życiu każdego przedsiębiorstwa przychodzi czas, by określić strategię funkcjonowania firmy lub strategię marketingową. Chcąc rozpocząć działania z zakresu pozycjonowania, również dobrze jest opracować plan działania. Na czym polegają strategie SEO? Kiedy i dlaczego warto je przygotować?

Czym jest strategia SEO?

Strategia pozycjonowania powinna być elementem strategii marketingowej każdej firmy, która ma zamiar aktywnie działać w Internecie. To spis wszystkich działań, które zamierzasz podjąć, by poprawić swoją widoczność w Google i zwiększyć ruch na stronie z wyników wyszukiwania.
Opracowanie strategii SEO pozwoli ci dopasować działania z zakresu pozycjonowania do twoich potrzeb, potrzeb twoich klientów i do aktywności konkurencji. Skuteczna strategia SEO uwzględni także specyfikę twojej branży i wykorzysta cały potencjał twojej strony internetowej.

Jak wygląda kampania SEO?

Planowanie działań SEO powinno odbywać się na kilku różnych frontach. Na początku należy określić sytuację wyjściową – poddać analizie potrzeby biznesowe klienta oraz zbadać, jakie działania w zakresie pozycjonowania podjęła konkurencja.
Następnie dobierane są frazy kluczowe i rozpoczynane są działania z zakresu optymalizacji treści na stronie oraz modyfikacji architektury witryny. Wdrażane są także prace związane z budowaniem bazy linków przychodzących.
Prowadzone przez nas kampanie SEO są na bieżąco przez nas monitorowane, a ich efekty regularnie raportowane do klienta.

Określenie sytuacji wyjściowej

Jak już wspomnieliśmy, stworzenie strategii SEO rozpoczyna się od określenia sytuacji wyjściowej. Składa się na to zarówno analiza poziomu optymalizacji serwisu, sprawdzenie bazy linków przychodzących, jak i kontrola działań konkurencji.
Skuteczne strategie SEO zakładają rzetelne sprawdzenie działań innych firm z twojej branży. Dzięki temu wiadomo, jaki budżet będzie potrzebny do realizacji zamierzonych celów oraz ile wysiłku będzie trzeba włożyć w osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.

Określenie celu witryny

To od celu, jaki chcesz osiągnąć zależna jest dedykowana strategia pozycjonowania. W zależności od tego, czy zależy ci na zwiększeniu sprzedaży, czy też na działaniach wizerunkowych, metody SEO będą się różnić, dlatego cel pozycjonowania należy określić już na samym początku pracy nad koncepcją strategii SEO.

Przygotowanie architektury witryny oraz fraz kluczowych

Już na poziomie audytu, jeszcze przed wdrożeniem strategii SEO, przygotowywane są plany dotyczące rozwoju i modyfikacji architektury witryny oraz wybierane są słowa kluczowe.
Zupełnie innego podejścia będą wymagały firmy mające zasięg ogólnopolski, a innego biznesy lokalne. Całkowicie inaczej dobór fraz kluczowych będzie wyglądał również w przypadku sklepów internetowych, których pozycjonowanie wymaga znacznie więcej pracy.
Prace nad architekturą serwisu obejmują między innymi zmiany w kodzie oraz uproszczenie nawigacji strony, a także wprowadzenie opisów alternatywnych do grafik, linkowanie wewnętrzne czy udoskonalenie meta tagów.

Plan treści marketingowych

Gdy propozycje słów kluczowych są już gotowe i wdrożone są zmiany na stronie WWW, następnym etapem kampanii SEO jest zaplanowanie treści marketingowych.
Ważne jest ustalenie priorytetów - które z artykułów lub tekstów na stronę powinny powstać jako pierwsze, a które mogą jeszcze chwilę poczekać?
Oprócz samego tematu i nasycenia słów kluczowych w tekście, należy zwrócić uwagę również na hierarchizację nagłówków długość artykułu, jego przystosowanie do potrzeb użytkownika oraz formatowanie tekstu. To wszystko ma ogromne znaczenie w walce o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Jeśli na twojej stronie lub blogu publikowane są artykuły, należy sprawdzić je pod kątem duplikacji. Nawet jeśli ty przygotowałeś oryginalną treść, nie oznacza to, że ktoś bez pytania cię o zgodę jej nie skopiował.

Plan pozyskiwania linków

Kolejny krok to działania Off-page, polegające przede wszystkim na pozyskaniu wartościowego, mocnego zaplecza linków pozycjonujących.
Plan powinien opierać się na analizie linkowania konkurencji, poszukiwaniu nowych, mocnych źródeł backlinków oraz eliminowaniu tych, które mogą zostać uznane przez wyszukiwarkę za linki spamerskie.
W tym punkcie warto pamiętać również o działaniach depozycjonujących, które może stosować konkurencja w celu obniżenia twojej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu firma pozycjonująca powinna stale monitorować linki prowadzące do strony klienta i reagować, gdy tylko zauważy słabej jakości linkowania.

Mierzenie skuteczności działań SEO

Kampanie SEO są działaniami długofalowymi. Choć jest szansa, że po wprowadzeniu pierwszych zmian twoja pozycja w Google znacznie się poprawi, w rzeczywistości na wyniki należy chwilę poczekać.
Tworząc nowe strategie SEO informujemy klienta, w jaki sposób będzie mierzona skuteczność naszych działań, z jaką częstotliwością będziemy przesyłać raporty z danymi oraz jakich może spodziewać się efektów.
Z czasem można zauważyć, że wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na wzrost ruchu na stronie, a co za tym idzie także ilość zamówień czy zapytań o konkretną ofertę.

Kiedy przygotować plan SEO?

Kiedy przygotowanie strategii pozycjonowania to dobry pomysł? Plan działania warto ustalić przede wszystkim wtedy, gdy jeszcze nie stworzyłeś swojej strony internetowej, a dopiero masz zamiar to zrobić. Dzięki temu, od samego początku stworzysz witrynę przyjazną dla wyszukiwarek.
Jeśli już masz stronę, ale wyniki nie są dla ciebie zadowalające, wówczas również warto przygotować strategię pozycjonowania, dzięki której zwiększysz ruch z wyników organicznych. Pamiętaj jednak, że wdrożenie jej w życie może oznaczać całkowitą przebudowę twojej witryny.

Dlaczego warto przygotować strategię SEO?

Co możesz zyskać dzięki opracowaniu strategii SEO? Przede wszystkim przygotowując plan działania lepiej dopasujesz metody do swoich potrzeb czy specyfiki twojej branży.
Oddając to zadanie w ręce specjalistów, nie stracisz czasu i pieniędzy na metodę prób i błędów i od razu zdobędziesz szansę na długotrwałą poprawę ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.