Walentynki a e-commerce – sprzedawaj z miłością
VeneoPerformance

Autor: VeneoPerformance

Walentynki a e-commerce – sprzedawaj z miłością

14.02.2021
E-commerce

Dzień zakochanych to świetna okazja dla wszystkich sklepów online. Walentynkowe zakupy generują ogromne obroty, a przeciętny Polak zamierza wydać na ten cel około 150 złotych. Jak przygotować swój sklep internetowy do Walentynek?

Walentynki tylko dla zakochanych? 

Nic bardziej mylnego! Okazuje się, że nie tylko zakochani wpadają w przedwalentynkowy szał zakupów. Równie chętnie zakupy robią single, którzy w tym okresie chcą zrobić coś dla siebie, sprawić upominek swoim bliskim lub kupić prezent dla ukochanego zwierzaka. Tym bardziej, że dzień po Walentynkach przypada dzień singla, który dla wielu osób jest świetną okazją do zakupów.

Walentynki w e-commerce – jakie branże mogą skorzystać?

Choć szaleńcze walentynkowe zakupy to raczej domena Amerykanów, Polacy wcale tak bardzo od nich nie odstają. Szacuje się, że wzrost przychodów w sklepach internetowych w okresie święta zakochanych wynosi nawet 45% procent, a przeciętny Polak wydaje na ten cel około 150 złotych. Najwyższe wzrosty mogą zaobserwować sprzedawcy biżuterii, perfum, kosmetyków czy bielizny.

To jednak nie wszystko. Wśród częstych prezentów walentynkowych można znaleźć również kwiaty, czekoladki, słodycze, artykuły dla dorosłych, a także książki, płyty, karty podarunkowe czy elektronikę. Przy odrobinie kreatywności każdy e-commerce jest w stanie wykorzystać walentynkowe szaleństwo do promocji swoich produktów. Im bardziej chwytliwa kampania i lepiej przedstawiona oferta, tym większa szansa na sukces. Oczywiście warto przy tym pamiętać, że sklep z częściami zamiennymi ma mniejszy potencjał na walentynkowy boom niż e-commerce z biżuterią.

Dzień zakochanych z roku na rok ma również coraz więcej przeciwników, dlatego dobrym pomysłem może okazać się również postawienie się w kontrze do tego święta i zrobienie kampanii antywalentynkowej. To sposób, by wykreować w konsumentach potrzebę zrobienia czegoś dla siebie oraz zrealizowania własnych potrzeb i przyjemności. W końcu miłość do samego siebie też jest ważna, prawda?

Jak przygotować sklep do kampanii walentynkowej?

Z żadną akcją marketingową nie warto czekać na ostatnią chwilę. Choć do święta zakochanych zostało jeszcze trochę czasu, już teraz powinno się rozpocząć wszelkie przygotowania, zwłaszcza jeśli planujesz dużą kampanię z tej okazji. Dobrze zawczasu przygotować wszelkie materiały, kreacje reklamowe, strony lądowania czy kody rabatowe.

Minimum dwa tygodnie przed Walentynkami należy rozpocząć kampanię reklamową: pierwsza wysyłka mailingów, reklamy w social media i wszystkie inne działania. Większość konsumentów nie zwleka do ostatniej chwili z zakupami, dlatego ważne jest by wystartować odpowiednio wcześnie. Nie warto jednak przesadzać – zbyt wczesny start może oznaczać stratę pieniędzy na reklamę.

Równie ważne jest przygotowanie samego sklepu na rozpoczynającą się promocję. Obowiązkowe jest sprawdzenie wytrzymałości i stabilności serwerów i ważności certyfikatu SSL, a także zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych na okres trwania promocji. Dobrze jest dołożyć wszelkich starań, by wysyłka była jak najszybsza, dzięki czemu klient będzie miał pewność, że prezent dotrze na czas, dlatego warto zadbać o zaplecze logistyczne i pomoc przy pakowaniu i wysyłce. Warto zwrócić uwagę również na to, czy sklep dobrze działa na urządzeniach mobilnych – to właśnie one generują sporą część transakcji przed dniem zakochanych.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Brak komentarzy