baner baner veneo

Jak zaangażować fanów na Facebooku? Prowadzenie Social Media dla firm

19.06.2020 | Facebook Ads

Każdego dnia dodajesz posty, a twój fanpage wciąż świeci pustkami? Nie wiesz, co robić, by pod twoimi wpisami pojawiło się więcej reakcji, komentarzy czy udostępnień? Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak angażować fanów na Facebooku i poprawić swój zasięg organiczny, musisz zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników.

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Analiza grupy docelowej i tworzenie person

Prowadzenie Facebooka dla firm to nie tylko pisanie postów zgodnie z tym, co ci się podoba. Najczęstszym powodem, dla którego twoje treści nie cieszą się zaangażowaniem ze strony fanów jest brak dopasowania ich do grupy twoich odbiorców. Sprawdź statystyki i poznaj lepiej swoich użytkowników. Dowiedz się, kim są, z jakiej są grupy wiekowej, a także które z dotychczasowych postów cieszyły się ich największym zainteresowaniem. Gdy już to przeanalizujesz, stwórz archetyp użytkownika – personę, w której zbierzesz wszystkie cechy swojego przeciętnego odbiorcy. Następnie dostosuj język oraz sposób przekazywania treści w taki sposób, by jak najlepiej odpowiedzieć na jego preferencje.

W jakich porach warto zamieszczać posty na Facebooku?

Pierwsze, na co powinieneś zwrócić uwagę, to dobowa aktywność twoich fanów. W jakich porach zaglądają oni na twój fanpage i kiedy najczęściej angażują się w twoje treści? W większości przypadków największa aktywność jest o godzinach porannych (pomiędzy 7 a 10 rano), gdy użytkownicy włączają Facebooka zaraz po przebudzeniu czy w drodze do pracy, a także wieczorem, między 18 a 21. Posty zamieszczane w godzinach okołopołudniowych często muszą rywalizować z innymi treściami na twojej tablicy. Ponadto w tym czasie wiele osób nie ma czasu, by zaangażować się w przeglądanie Facebooka.

Linki do artykułów

Kliknięcie w link jest dla Facebooka oznaką najwyższego zaangażowania użytkownika, dlatego publikując ciekawe artykuły ze swojej strony lub bloga, możesz liczyć na wzrost zainteresowania wśród swoich fanów i poprawę zasięgów organicznych. Jeśli nie masz własnej strony WWW możesz wspierać się artykułami ze stron o zbliżonej tematyce, które poruszają zagadnienia mogące przyciągnąć do ciebie użytkowników. Pamiętaj, by dobrze dobierać treści do swoich odbiorców i regularnie kontrolować, które posty cieszą się popularnością, a które skutkują spadkiem liczby fanów.

Dopasowane grafiki

Ciężko prowadzić profile biznesowe wrzucając posty z samym tekstem. Angażowanie fanów do działania wymaga najpierw przyciągnięcia ich uwagi, a nic nie sprawdza się tak dobrze, jak odpowiednio przygotowana grafika. Powinna mieć ona właściwy rozmiar (1000x1250 pikseli w przypadku postów pionowych, 1200x900 pikseli w przypadku postów poziomych, 1200x1200 pikseli przy postach kwadratowych oraz 1200x628 pikseli przy zaciąganiu grafiki z linku) oraz przykuwać wzrok i wzbudzać zainteresowanie. Dobrze w tym zakresie nawiązać współpracę z profesjonalnym grafikiem lub powierzyć obsługę social media specjalistom.

CTA – powiedz im, co mają zrobić

Ludzie lubią dokładnie wiedzieć, co mają robić. Posty na Facebooku nie są tu żadnym wyjątkiem, dlatego pamiętaj, by każdy twój wpis miał określony cel. Za każdym razem wskaż użytkownikowi, czego od niego oczekujesz. Używaj CTA zarówno na grafice, jak i w treści postów, pytaj o zdanie i zachęcaj do dyskusji – dzięki temu zaangażujesz więcej osób i możesz znacznie zwiększyć swoje wyniki organiczne.

Bądź otwarty na fanów

Komunikacja na fanpage’u to nie tylko wrzucanie angażujących treści. Gdy widzisz komentarz pod postem – odpowiedz na niego! Podtrzymuj dialog, dziękuj za opinię, dopytuj, a jeśli pozwala na to specyfika twojego fanpage’a – żartuj i prowokuj do dalszej rozmowy. Nie bój się także zostawiać reakcji pod komentarzami czy doceniać użytkowników poprzez udostępnianie nadesłanych przez nich zdjęć czy zapytań. Ciebie to nic nie kosztuje, a ty masz dodatkowy content, który zachęci pozostałych fanów do częstszego udzielania się na twojej stronie.

Przykłady angażujących postów

Jest kilka sprawdzonych sposobów, by zwiększyć zaangażowanie na każdej stronie na Facebooku. Oprócz personalizacji treści, linkowania ciekawych artykułów i wrzucaniu przyciągających wzrok grafik, możesz stosować kilka popularnych zagrywek, które sprawdzają się niemal zawsze. Ważne jednak, by sposób ich wykorzystania był dostosowany do twojego fanpage’a. Nie zapominaj, że prowadząc działania na fanapage, możesz równocześnie prowadzić kampanie reklamową na Facebooku, aby zwiększyć zasięgi i pozyskać jeszcze większą liczbę nowych fanów. 

Gry i zabawy – z pewnością kojarzysz posty, w których pojawiały się spersonalizowane łamigłówki lub zabawy w stylu „zamień jedno słowo w tytule filmu na…”, „skomentuj to za pomocą gifa” czy „oznacz osobę, która…”. To doskonały sposób na zdobycie ogromnej ilości komentarzy i zwiększenie zasięgów. Ma jednak jeden minus – nie powinien być stosowany zbyt często.
Ciekawostka – prawdopodobnie nie ma osób, które nie lubią postów w stylu „czy wiesz, że…”. Dzięki temu możesz zdobyć mnóstwo nowych reakcji i udostępnień, a przy okazji zapaść w pamięć użytkownikom.
RTM – komentowanie bieżących wydarzeń sprzyja zwiększeniu zaangażowania. Warto śledzić trendy i reagować na bieżąco na nowe sytuacje, choćby gratulując piłkarzom reprezentacji wygranego meczu.
Głosowanie – możesz pytać właściwie o wszystko – głosowanie za pomocą reakcji lub komentarzy niemal zawsze przyciąga spore grono osób. Z tego powodu to jeden z najchętniej wykorzystywanych tricków do zwiększenia zaangażowania na fanpage’ach.

Dodaj komentarz