Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii – jak ugryźć temat?

| Aleksandra Krzeszowska | SEO/SXO

Proces pozycjonowania w Wielkiej Brytanii wymaga dogłębnej analizy, w celu stworzenia strategii SEO, jej wdrażania i egzekucji. Działania, jakie należy podjąć w tym kierunku to między innymi audyt strony, optymalizacja techniczna, poprawa treści w witrynie, czy link building. Ze względu na specyfikę rynku brytyjskiego, obszarów na które warto zwrócić uwagę jest wiele. W tym artykule przybliżymy kilka najważniejszych kwestii, na które warto zwrócić uwagę planując strategię pozycjonowania w UK.

Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii

Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii – wyzwania i szanse

Niewątpliwie rynek e-commerce w UK to światowa potęga. Plasuje się na czwartym miejscu na świecie, zaraz za Chinami, USA i Japonią. Zgodnie z prognozami jego wartość do 2025 roku przebije 285 miliardów dolarów. Rynek brytyjski uchodzi za jeden z najtrudniejszych dla pozycjonowania. Utrzymująca się tendencja wzrostowa wartości rynku e-commerce w UK jest zarówno dużą zaletą i szansą na rozwój przedsiębiorstwa w tym kraju, jak i niemałym wyzwaniem. Dlatego warto odpowiednio przygotować się do działania i dokładnie przeanalizować wszelkie możliwości. Zacznijmy od podstaw…

Dominujące wyszukiwarki w UK – Google i alternatywy

Według aktualnych raportów najpopularniejszą wyszukiwarką wśród mieszkańców UK jest Google (ok. 92% rynku). Dlatego działania pozycjonujące w tym kraju należy zastosować głównie w oparciu o wytyczne deweloperów Google. Natomiast działania te śmiało można rozszerzyć na wyszukiwarkę Bing, z której również korzysta wielu brytyjczyków. 

Wybór domeny dla rynku brytyjskiego

Niezależnie od tego, czy Twoja firma funkcjonuje na rynku już od wielu lat, czy dopiero otwierasz nowy biznes, odpowiednio dobrana domena ma znaczenie. W kontekście ekspansji na rynek brytyjski warto wziąć pod uwagę rozszerzenia takie jak: „.uk”, „.co.uk” lub „.com”.

Język strony i tłumaczenie treści

Mieszkańcy UK w większości posługują się językiem angielskim, a dokładniej stylem brytyjskim, który ma rangę oficjalnego języka urzędowego. Weź pod uwagę niuanse, jakie związane są z poprawnością stosowania brytyjskiej wersji języka angielskiego. Pamiętaj jednak, że nie jest to jedyny ojczysty język Zjednoczonego Królestwa, gdyż oprócz Anglii należą do niego również państwa takie jak Walia, Szkocja, czy Irlandia. 

Optymalizacja treści pod kątem lokalizacji

Dostosuj treść publikowaną na Twojej stronie do lokalizacji. Jakie działania optymalizacyjne w tym kontekście warto wdrożyć? 

  • Językowe niuanse – zwróć uwagę na właściwy zapis, gdyż błędne użycie słów w treści, np. zasięgniętych z wersji amerykańskiej, wpłynie negatywnie nie tylko na research fraz kluczowych, ale również na cały proces pozycjonowania.
  • Tłumaczenie każdego elementu – każda treść na stronie, a także ta wysyłania do użytkownika chociażby poprzez pocztę e-mail po dokonaniu zamówienia wymaga dokładnego tłumaczenia.
  • Strefa czasowa – dostosuj datę i godzinę na stronie do panującej w danym miejscu strefy czasowej, aby uniknąć wszelkich rozbieżności.
  • Obowiązująca waluta – wszelkie koszty, związane z zakupem i dostawą podawaj w obowiązującej na danym rynku walucie, w tym przypadku w funtach.
  • Formularze do wypełnienia – z uwagi na różnice w zapisie niektórych danych, zadbaj o poprawny szablon formularzy, znajdujących się na stronie, np. wybór numeru kierunkowego, czy odmienny zapis kodu pocztowego. 
  • Słowa kluczowe – analiza słów kluczowych jest ściśle powiązana z lokalizacją, gdyż z powodu rozmaitych różnic nie tylko językowych, ale i kulturowych, będą inaczej wpływać na pozycjonowanie w Polsce, a inaczej za granicą. 

Optymalizacja treści pod kątem voice search

Voice search jest popularną formą wyszukiwania w UK, szczególnie wśród użytkowników urządzeń mobilnych i asystentów głosowych. Warto rozważyć optymalizację treści pod kątem wyszukiwania głosowego, np. poprzez stosowanie pytań i naturalnego języka w nagłówkach i odpowiedziach.

SEO bez granic

Promocja Twojej strony firmowej, sklepu, portalu branżowego czy bloga może odbywać się z każdego miejsca na ziemi! Planując ekspansję międzynarodową należy podjąć szereg działań, które pomogą Twojej firmie odpowiednio przygotować się do przeprowadzenia tego procesu.