Jakie promocje i chwyty marketingowe warto wykorzystać na Black  Friday i Cyber Monday, by zmaksymalizować konwersje?
VeneoPerformance

Autor: VeneoPerformance

Jakie promocje i chwyty marketingowe warto wykorzystać na Black Friday i Cyber Monday, by zmaksymalizować konwersje?

12.11.2021
E-commerce
Z tego artykułu dowiesz się:
  • O rodzajach chwytów marketingowych zwiększających konwersję.

Choć do święta wielkich okazji zostało jeszcze sporo czasu, sprzedawcy już teraz powinni zacząć myśleć o
strategii z okazji Black Friday i Cyber Monday. Wszystkie działania powinny być indywidualnie
dopasowane do specyfiki konkretnego biznesu, jednak postaramy się przedstawić kilka sposobów, które
warto wykorzystać w ramach promocji z okazji Czarnego Piątku. Jak zwiększyć konwersję w sklepie na
Black Friday 2021?

Cross selling

Cross selling i up selling to najbardziej znane sposoby na zwiększenie konwersji w e-commerce. Pierwszy
z nich to tak zwana sprzedaż krzyżowa – strategia, która polega na oferowaniu dodatkowych produktów
będących uzupełnieniem zakupionego produktu podstawowego. Co to oznacza w praktyce i w jaki
sposób można wykorzystać tę strategię w promocji na Black Friday?

Nie od dziś wiadomo, że klienci kochają różnego rodzaju gratisy czy dodatki po niższej cenie. Łatwo w ten
sposób zachęcić ich do zakupu, dlatego zastanawiając się jak zwiększyć współczynnik konwersji w Black
Friday 2021 warto wziąć pod uwagę właśnie cross selling. W zależności od tego, co oferujesz możesz
zaproponować swoim klientom jakiś dodatek w gratisie lub za połowę ceny. Może to być np. darmowa
torba do laptopa, dodatki do modelu, czy zestaw do pielęgnacji obuwia za połowę ceny.

Warto pamiętać, że cross selling jest bardzo bezpieczną strategią, ponieważ nie wiąże się z żadnym
ryzykiem. Jeśli klient nie zdecyduje się skorzystać z promocji, nabędzie jedynie produkt podstawowy. Jest
jednak spora szansa, że zachęcony obowiązującą promocją, zdecyduje się dodać do swojego koszyka coś
więcej.

Up selling

Inną popularną strategią marketingowo-sprzedażową, którą można wykorzystać również w czasie
promocji na Black Friday jest up selling. Wykorzystuje się go, by zaproponować klientowi bardziej
kosztowną i lepszą opcję, zwiększając przy tym wartość zamówienia. Zakupowe szaleństwo z okazji Black
Friday może być świetną okazją, by zareklamować wyższy standard w atrakcyjnej, promocyjnej cenie.
Skoro klient był gotowy zakupić słabszy, bardziej przeciętny model, może skusi się na lepszy produkt, na
który obecnie trwa promocja. W końcu taka okazja może już więcej się nie powtórzyć, prawda?

Limitowana oferta

Klienci kochają wszystko, co unikatowe. Wcale nie muszą być wiernymi fanami marki, by rzucić się na
limitowaną edycję. Dlatego, by podkręcić atmosferę z okazji Black Friday, przygotuj specjalną ofertę,
która będzie dostępna tylko z okazji Czarnego Piątku. Zadbaj o odpowiednią promocję w mediach
społecznościowych i komunikatach do swoich odbiorców, by zbudować pragnienie zakupu. Pamiętaj
jednak, że jeśli obiecasz klientom, że to jedyna okazja, by zakupić produkt w tej edycji, musisz dotrzymać
słowa. Powtórne wprowadzenie produktu do sprzedaży za jakiś czas może spotkać się z negatywną
reakcją odbiorców.

Sprzedaż w pakietach

Przeanalizuj dokładnie, co kupują twoi klienci i jak wyglądają koszyki. Jeśli jesteś w stanie stworzyć
atrakcyjny pakiet, przeznaczony dla konkretnych odbiorców – zrób to. Może to być zestaw książek
sprzedawanych razem w niższej cenie czy specjalny pakiet produktów dla początkujących.

Pamiętaj, że Black Friday to dla wielu osób początek sezonu na świąteczne zakupy, dlatego warto
zaoferować klientom zestaw, który świetnie sprawdzi się w formie prezentu dla bliskiej osoby. W końcu
nie każdy, kto chce kupić upominek w twoim sklepie, wie dokładnie czego szukać, zwłaszcza jeśli nie
tematyka e-commerce nie leży w jego zainteresowaniach. Jeśli ułatwisz sprawę klientom i stworzysz
odpowiednie pakiety oraz zestawy prezentowe, możesz spodziewać się wzrostu konwersji. Użytkownicy
lubią ułatwiać sobie życie, dlatego z pewnością będą wdzięczni, jeśli przygotujesz wszystko za nich.

Opcja prezentowa

Ten sposób doskonale sprawdzi się zarówno w przypadku specjalnych pakietów, jak i przy pojedynczych
produktach. Prezenty bożonarodzeniowe mają to do siebie, że oprócz zakupu wymagają również
starannego zapakowania. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich klientów możesz zaproponować im
zrobienie tego za nich. Dla ciebie to niewielki wysiłek, który z pewnością zostanie doceniony przez
niektórych nabywców. W końcu nie każdy jest mistrzem pakowania prezentów i wiele osób chętnie
oddałoby tę funkcję komuś innemu. Oferując opcję zapakowania przesyłki w formie prezentu rozwiążesz
ten problem i zdobędziesz zaufanie klientów.

Darmowa dostawa

Może cię to zdziwić, jednak wciąż wielu użytkowników zwraca na to uwagę również w trakcie promocji
Black Friday czy Cyber Monday. Często koszty dostawy sprawiają, że zakupy przestają być tak okazyjne,
przez co część osób może zrezygnować z całości lub części zamówienia. Łącząc promocyjne ceny w
sklepie z ofertą darmowej dostawy możesz łatwo przyciągnąć klientów i sprawić, że wybiorą twoją ofertę
zamiast konkurencji.

Dla wielu użytkowników darmowa dostawa ma również aspekt psychologiczny. Wolą przeznaczyć te kilka
czy kilkanaście złotych na coś materialnego. Można to zauważyć zwłaszcza w sklepach, w których
dostępna jest darmowa wysyłka od konkretnej kwoty zamówienia. Klienci często wolą dobrać coś do
koszyka i zapłacić trochę więcej, jednak mieć darmową dostawę, niż zapłacić mniej, z czego część kwoty
przeznaczona zostanie na koszty wysyłki.

Gadżety i gratisy

Poniekąd wspomnieliśmy już o tym rozwiązaniu wcześniej, omawiając zasady cross sellingu, jednak
gratisy dodane do paczki niekoniecznie muszą wiązać się z tą strategią. Różnego rodzaju gadżety
dołączone do przesyłki dość skutecznie podkręcają sprzedaż, zwłaszcza wśród lojalnych klientów i
oddanych fanów. Dlatego jeśli masz możliwość dołączenia drobnego prezentu do każdego zamówienia –
zrób to i poinformuj o tym swoich odbiorców. Możesz od razu ujawnić wszystkie informacje, albo jeszcze
bardziej podkręcić atmosferę wiadomością o prezencie-niespodziance dołączanym do każdego
zamówienia. W ten sposób wzbudzisz ciekawość i pozostaniesz na dłużej w świadomości klientów, co
pozwoli ci się wybić spośród konkurencji w newralgicznym okresie przed Black Friday.

Przedłużona gwarancja i wsparcie merytoryczne

Sprzedaż to nie tylko rzeczy materialne. Oferując darmowe wsparcie merytoryczne, szkolenie związane z
twoim produktem bądź przedłużoną gwarancję na towar jesteś w stanie rozwiązać część wątpliwości i
problemów, które powodują, że klient waha się przed dokonaniem zakupu. Okres gorących promocji z
okazji Black Friday to świetny moment, by pokazać użytkownikom, że nie mają się czego obawiać i w
razie czego mogą liczyć na twoją pomoc.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane
Pole wymagane

Brak komentarzy