baner baner veneo

Budżet na reklamę w Google ADs - od czego powinna zależeć jego kwota. Badamy sprawę!

15.10.2020 | Michał Elżbieciak | Google Ads

Z pewnością wiele razy zastanawiałeś się, jaki budżet na kampanię będzie optymalny w twoim przypadku. Nic w tym dziwnego – nie siedząc na co dzień w reklamach Google Ads ciężko jest Ci określić, kiedy pieniędzy jest za mało, a kiedy w sam raz. Od czego powinna zależeć wysokość budżetu? Oto kilka wskazówek!

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Google Ads krok po kroku – jak nie przepalić budżetu na starcie?

Na początku warto zaznaczyć, że mówiąc o budżecie na kampanię Google Ads, można mieć na myśli zarówno budżet całościowy (miesięczny) jak i budżet dzienny, który oblicza się dzieląc budżet całkowity przez uśrednioną liczbę dni w miesiącu (to jest 30,4). Warto, byś miał to na uwadze zanim przejdziesz do ustalania optymalnego budżetu dla swojego biznesu.

Na początku przygody z Google Ads, przez okres mniej więcej trzech miesięcy mówi się o tak zwanym budżecie testowym. Wówczas masz możliwość dopasowania zarówno wysokości kwot, które chcesz przeznaczyć na działania reklamowe w Google, jak i zweryfikowania, jaki typ reklamy będzie trafiony w przypadku Twojego biznesu.

Na takim etapie należy wziąć pod uwagę, że kampania nie spełni Twoich oczekiwań w zakresie zwrotu z inwestycji, dlatego budżet w pierwszych trzech miesiącach powinien być nieco niższy, by nie obciążyć finansów firmy i nie narazić Cię na utratę płynności finansowej.

Kwota ta jednak nie powinna być zbyt niska, ponieważ przy minimalnym nakładzie nie będziesz mógł spodziewać się jakichkolwiek widocznych efektów. Znacznie wydłuży się też czas potrzebny na zebranie odpowiedniej ilości danych, które pozwolą Ci pracować nad optymalizacją kampanii i wyciągnięciem wniosków. Pamiętaj również o tym, że budżet możesz zwiększać w trakcie trwania kampanii – nie musisz czekać do końca miesiąca, by dokonać jakichkolwiek zmian. Warto więc rozpocząć działania z mniejszym, ale optymalnym budżetem, a następnie wraz z rozwojem sytuacji, skalować go względem uzyskiwanych wyników.

Kluczowy jest cel

Wysokość budżetu, jaki należy przeznaczyć na kampanię jest zależna od bardzo wielu czynników. Liczy się zarówno lokalizacja, branża, działania konkurencji, jak i rzeczy związane z samą kampanią, czyli czas trwania, średnia pozycja, wynik jakości, a przede wszystkim – cel kampanii. Pytanie o to, co chcesz osiągnąć dzięki reklamom Google Ads powinieneś sobie zadać jeszcze zanim przejdziesz do planowania budżetu.

Cele powinny być bardzo precyzyjne i mierzalne, a zarówno realne do osiągnięcia. Może to być na przykład wzrost sprzedaży produktów z segmentu X o 65% w pierwszym kwartale czy zwiększenie ruchu na stronie o 50% w pierwszym miesiącu kampanii. Wszystko to zależy od specyfiki biznesu, etapu rozwoju firmy, a także sezonowości i wielu innych czynników.

Mając określone cele możesz spróbować oszacować optymalny budżet kampanii – taki, który pozwoli ci zrealizować wyznaczone . Tu z pewnością przydadzą ci się narzędzia, które są dostępne z poziomu panelu Google Ads: badania benchmarkingowe, a także planer słów kluczowych. Pierwsze pozwolą ci sprawdzić przewidywane parametry takie jak średni CTR, średni CPC czy średni współczynnik konwersji dla twojej branży. Z kolei planer słów kluczowych sprawdzi się w wyznaczeniu właściwych dla twojego biznesu fraz, a także obliczeniu potencjalnych zasięgów i średnich kosztów kliknięcia.

Jak rozsądnie zarządzać budżetem Google Ads?

Kampanii nie wystarczy jedynie ustawić. Należy stale monitorować jej wyniki, optymalizować reklamy w Google Ads i zarządzać budżetem w taki sposób, by jak najlepiej go wykorzystać. Oznacza to nie tylko skalowanie budżetu w zależności od wyników, ale także alokację budżetu na kampanie, które najlepiej performują. Pamiętaj także, że do poprawnego wyciągnięcia wniosków z kampanii, a także mierzenia zwrotów z inwestycji poniesionych na reklamę, konieczne jest wdrożenie analityki i prawidłowa konfiguracja kampanii. Bez tego nie będziesz wiedział, czy reklama pozwala ci realizować twoje założenia.

Dodaj komentarz