baner baner

Reklama w social media

Od kilku lat media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem naszego życia. Obecność marki w social media przestała być dodatkiem, a stała się koniecznością. Jak przeprowadzić skuteczną reklamę na Facebooku i w innych portalach społecznościowych?

Czym jest social media marketing?

Zacznijmy od tego, czym tak właściwie jest reklama social media. To wszystkie płatne działania marketingowe realizowane w ramach serwisów społecznościowych, mające za zadanie zwiększyć rozpoznawalność marki oraz ilość konwersji.
Reklama w portalach społecznościowych ma przeważnie format natywny. Oznacza to, że na pierwszy rzut oka niczym nie różni się ona od treści, które użytkownik widzi podczas naturalnego przeglądania serwisu, takich jak wpisy znajomych, polubionych stron czy obserwowanych profili.
Choć oczywiście ze względów prawnych każda reklama w internecie musi być odpowiednio oznakowana, marketing w social mediach nie sprawia wrażenia nachalnej promocji. Treści reklamowe można rozróżnić przez oznakowanie niewielkim znacznikiem „sponsorowany”.

Rodzaje mediów społecznościowych

Większość osób hasło „social media reklama” utożsamia jedynie z reklamami na Facebooku. To spory błąd! Popularne w Polsce serwisy społecznościowe nie ograniczają się jedynie do Facebooka.
Własny system reklamowy posiadają także portale takie jak Twitter, Instagram, LinkedIn czy mniej popularne – Snapchat i Pinterest.
Każdy z tych serwisów oferuje kilka rodzajów reklam w social media, które mają swoje mocne i słabe strony. To, którą metodę wybierzesz zależy od celu, który chcesz osiągnąć oraz od strategii social media.

Czym różni się reklama w mediach społecznościowych od innych form reklamy?

Co sprawia, że reklama w mediach społecznościowych jest wyjątkowa na tle innych formatów reklamowych? Pierwszą, rzucającą się w oczy różnicą jest to, że użytkownicy, którzy widzą reklamę mogą wejść z nią w interakcję.
Możliwości reakcji przy postach sponsorowanych są identyczne jak przy tradycyjnych, organicznych treściach w serwisie.
Drugą rzeczą, która wyróżnia ten typ działań marketingowych jest różnorodność dostępnych opcji. W social media reklama nie ogranicza się do jednego formatu – w każdym serwisie możesz spotkać różnorodne formy kampanii i dobrać taką, która najbardziej ci odpowiada.
Portale społecznościowe dają ci także znacznie większą możliwość targetowania reklam, ze względu na ogrom informacji o użytkownikach.

Skuteczna reklama w social media – jak angażować użytkowników?

Podstawą reklamy w mediach społecznościowych jest tworzenie ciekawych, angażujących treści. To, jak wygląda twój sposób komunikacji z użytkownikami i jakim zasięgiem organicznym cieszą się twoje posty ma w dużej mierze wpływ na to, jak skuteczna okaże się twoja reklama.
Tu liczy się przede wszystkim dobra strategia social mediowa i ciekawy dobór kreacji. Chcąc nie chcąc będziesz musiał z grafikiem i copywriterem lub zlecić prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych naszej agencji, która kompleksowo zajmie się tematem.

Zalety reklam w social mediach

Dlaczego reklama w social media cieszy się tak dużą popularnością? Z mediów społecznościowych korzysta coraz więcej Polaków, dzięki czemu twoja reklama ma szansę dotrzeć do sporego grona potencjalnych klientów twojej firmy i to bardzo niskim kosztem.
Jeśli chodzi o możliwości targetowania, jakie daje ci reklama, media społecznościowe oferują ogromny wachlarz możliwości. Wszystko to dzięki ilości precyzyjnych informacji o użytkownikach, ich zainteresowaniach i zachowaniach, jakie zbierają portale społecznościowe.
Dobra strategia marketingowa w social mediach pomaga znacząco zwiększyć rozpoznawalność twojej marki.
To doskonałe narzędzie do budowania wizerunku, między innymi ze względu na bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki temu kampanie socialmediowe doskonale konwertują, realizując twoje cele biznesowe.

Kampanie reklamowe w social media – budżet i rozliczenie

Nie da się w prosty sposób założyć, ile pieniędzy musisz wydać, by reklama była skuteczna. Wiele zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć. Budżet w zależności od branży i planów marketingowych może wynieść od kilkuset do nawet kilkudziesięciu złotych miesięcznie.
Na szczęście nie musisz się martwić – wydatki na reklamę w social media nie są tak duże, jak mógłbyś się tego spodziewać.
Rozliczenie przeważnie przebiega na zasadzie płatności za 1000 wyświetleń reklamy, a koszt na ogół mieści się w przedziale od kilku do kilkunastu złotych. Wiele zależy również od przebiegu optymalizacji kampanii, która może znacząco zmniejszyć jej koszt.

Facebook

Ten portal społecznościowy zdecydowanie cieszy się największym zainteresowaniem zarówno wśród reklamodawców, jak i użytkowników. Ma też najbardziej rozwinięty system dobierania odbiorców reklam, dzięki czemu możesz bardzo precyzyjnie określić grupę docelową swojej kampanii.
W ramach Facebooka możesz prowadzić również kampanię przez Messenger. Dzięki temu docierasz do klientów z przekazem przez najpopularniejszy komunikator. Messenger możesz wykorzystać również do komunikacji z użytkownikami przez wiadomości sponsorowane czy chatboty.

Twitter

Choć Twitter kojarzy się głównie z przekazywaniem informacji, to również świetne narzędzie reklamowe. Tworząc proste, krótkie komunikaty w ramach płatnej promocji na Twitterze możesz sprawić, że reklama dotrze do setek tysięcy użytkowników.
Często wybieraną opcją promocji w tym portalu społecznościowym jest karta, wyświetlająca treść wizualną i przycisk Call-to-action, zachęcający do przejścia na twoją stronę czy zakupu konkretnego produktu.

Instagram

Instagram to serwis społecznościowy, który opiera się na zdjęciach i video. Ludzie wymieniają się przeżyciami i emocjami, a marki mogą w sposób graficzny zachęcać użytkowników do podjęcia konkretnych działań.
Oprócz tradycyjnych postów sponsorowanych możesz docierać do klientów również przy użyciu reklam na Instagram Stories. Będą one wyświetlać się pomiędzy relacjami innych użytkowników w formie zdjęć lub krótkich, piętnastosekundowych filmików.

LinkedIn

Na pierwszy rzut oka LinkedIn sprawia wrażenie bardzo profesjonalnego portalu gromadzącego CV osób z całego świata. Serwis kojarzy się głównie z działalnością biznesową, dlatego reklama wewnątrz LinkedIn nie jest czymś oczywistym.
Reklama w tym portalu może pomóc ci znaleźć współpracowników oraz dotrzeć do osób związanych z różnymi branżami czy stanowiskami. Sprawdzi się w przypadku, gdy szukasz partnerów biznesowych lub osób z określonej grupy zawodowej.

Pomiar skuteczności i analiza wyników reklamy

Myśląc o efektywności kampanii w social media nie możesz brać pod uwagę wyłącznie skutków widocznych gołym okiem. Pomiar skuteczności powinien opierać się o wyniki, dostępne zarówno w narzędziach wewnętrznych stworzonych przez konkretny portal, jak i zewnętrznych takich jak Iconosquare.
W zależności od rodzaju kampanii powinieneś brać pod uwagę różne mierniki w analizie statystyk reklamy.
Pamiętaj, by stale trzymać rękę na pulsie i reagować na istotne zmiany w wynikach, a także na bieżąco monitorować reakcje i komentarze użytkowników pod postami sponsorowanymi. Niewłaściwa reakcja lub brak odpowiedzi na pytania może skutkować kryzysem wizerunkowym.

Obsługa paid social przez VeneoPerformance

Na samym początku współpracy ważne jest precyzyjne określenie celów kampanii. Powinny być one realne, precyzyjnie dopasowane i mierzalne. Następnie razem wybieramy serwisy społecznościowe, w oparciu o które chcesz tworzyć swoją strategię marketingową.
Kolejnym krokiem jest określenie budżetu, jaki jest potrzebny do realizacji założonych celów oraz ustalenie grupy docelowej i ogólnego zarysu kampanii.
Korzystając z naszych usług masz pewność, że wszystkie działania zostaną wykonane z należytą starannością, a opracowana przez nas strategia przyniesie ci wymierne korzyści.
Na bieżąco będziemy reagować na dynamiczne zmiany oraz optymalizować kampanię tak, by przynosiła jak najwyższe wyniki. Zlecając nam prowadzenie kampanii social mediowych możesz być pewny, że przeprowadzimy wszelkie działania od A do Z.