baner baner

Reklama w Gmail – czym jest Gmail Sponsored Promotions?

Reklama na Gmailu to jedna z wielu form promocji autorstwa Google, dostępna dla reklamodawców w systemie AdWords. Wygląd przypominające wiadomość e-mail przykuwa wzrok odbiorcy, a jednocześnie jest prostą, nienachalną metodą dotarcia do grupy docelowej. To sprawia, że Gmail Sponsored Promotions cieszy się coraz większą popularnością wśród reklamodawców. Czym charakteryzuje się Gmail ads oraz jakie są korzyści płynące z takiej formy reklamy?

Jak wygląda reklama w skrzynce Gmail?

Reklama GSP wyświetlana jest w zakładce Oferty, Powiadomienia, Fora oraz Społeczności, na górze listy e-maili w skrzynce Gmail. Przyjmuje dwie postaci: zwiniętą, pełniącą funkcję zajawki oraz rozwiniętą. Użytkownik poczty widzi pierwszą formę reklamy powyżej linii wiadomości, oddzieloną podwójną linią oraz opatrzoną pomarańczową etykietką „reklama”.
Wyglądem przypomina ona zwykłego, nieodczytanego maila. Po kliknięciu w zajawkę reklama otwiera się w postaci standardowej wiadomości, w której można zawrzeć nie tylko tekst, ale również grafikę, wideo, jak i formularz. Zamiast formy rozwiniętej istnieje również możliwość przekierowania bezpośrednio do strony reklamodawcy.

Funkcje reklamy w Gmailu

Reklama Gmail, podobnie jak tradycyjne wiadomości dostosowuje się do rozmiaru ekranu, na którym jest wyświetlana. Działa zarówno w przeglądarkach na monitorach komputerów stacjonarnych i laptopach, jak i w aplikacji poczty Gmail na smartfonach oraz tabletach o różnych przekątnych ekranu.
Dzięki swojej formie, użytkownicy poczty mogą wchodzić w interakcje z reklamą, w zależności od jej funkcji. Mogą odtworzyć wideo, przesłać wypełniony formularz, przejść do strony docelowej klienta, a na urządzeniach mobilnych także zadzwonić lub przejść do sklepu z aplikacjami. Co równie istotne, reklama w skrzynce Gmail działa podobnie, jak tradycyjna wiadomość e-mail, co oznacza, że użytkownik może przenieść ją do folderu Odebrane, a nawet przesłać ją dalej.

Jak działa reklama w Gmail?

W przeciwieństwie do wielu innych form reklamowych, tworząc Gmail Sponsored Promotions firma Google postawiła przede wszystkim na prosty, skuteczny i nienachalny sposób prezentacji. Reklama trafia do precyzyjnie dobranej grupy docelowej, zainteresowanej konkretnym produktem lub usługą. Dlaczego tak się dzieje?
Na skrzynce Gmail znajduje się mnóstwo cennych informacji związanych z preferencjami użytkownika. Automatyczna analiza e-maili, które trafiają na pocztę oraz do spamu pozwala jak najlepiej dopasować reklamy do upodobań osób korzystających z poczty Google. Nie oznacza to, że reklamodawca ma wgląd do danych identyfikujących użytkowników. Cały proces analizy i przydzielenia użytkownika do konkretnych kryteriów jest zautomatyzowany i zarówno pracownicy Google, jak i osoby kupujące reklamę w Google ads nie mają dostępu do tych informacji.

Możliwości kierowania reklamy w Gmail

Sieć reklamowa Google daje reklamodawcom kilka opcji kierowania kampanią reklamową, dzięki czemu reklama w mailu będzie niezwykle precyzyjna. Oprócz tradycyjnych kryteriów doboru grupy docelowej, takich jak dane demograficzne użytkownika, rodzaj urządzenia czy lokalizacja, reklama w poczcie Gmail daje możliwość znalezienia odbiorców, do których przypisane są konkretne zainteresowania, weryfikowane na podstawie analizy treści dostępnych na ich skrzynkach mailowych.
Reklamę na Gmailu można targetować również do osób w kluczowych momentach ich życia – planujących przeprowadzkę, ślub czy kończących studia oraz do użytkowników, którzy wcześniej weszli w interakcję z reklamodawcą (weszły na stronę internetową, oglądały filmy, zakupiły produkt czy korzystały z aplikacji mobilnej).
Ponadto istnieje możliwość kierowania reklam do konkretnej listy adresów e-mail klientów, dostarczonej przez reklamodawcę oraz na podstawie słów kluczowych i tematów przez niego wskazanych. Jeśli reklamodawca wybierze tę opcję, reklama wyświetli się w poczcie Gmail osobom, których treść maili odpowiada wskazanym w ustawieniach kampanii słowom kluczowym i kategoriom tematycznym.

Co nie może znaleźć się w kampanii reklamowej w Gmailu?

Kampania Gmail, podobnie jak wszystkie reklamy AdWords wiąże się jednak z pewnymi ograniczeniami. Jakie treści nie mogą pojawić się na poczcie Gmail?
Przede wszystkim to, co zostanie zaklasyfikowane jako nieodpowiednie dla użytkowników bądź niezgodne z prawem. Użytkownicy Gmaila nie zobaczą więc na swojej poczcie reklam wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych, treści dla dorosłych, niebezpiecznych produktów i usług. Próżno szukać także kampanii związanych z opieką zdrowotną, polityką oraz treści obraźliwych, niestosownych lub chronionych prawem autorskim.
Google dba również o to, by kierowanie reklam charakteryzowało się jak najwyższą trafnością. Oznacza to, że reklama w skrzynce Gmail powinna być spójna z oferowanym przez reklamodawcę produktem lub usługą, a jej treść poprawna i przejrzysta. Zajawka nie może zawierać fałszywych oraz mylących informacji.

Koszt kampanii Gmail

Dzięki elastycznej formie kampanii Gmail Sponsored Promotions, reklamodawca może dostosować jej ustawienia do budżetu. Kampanie w Gmailu rozliczane są w modelu CPC (Cost Per Click – opłata naliczana jest nie za wyświetlenie, a za kliknięcie w zajawkę reklamy). Im więcej środków przeznaczy on na reklamę, tym większy będzie jej zasięg.
Koszt jednego kliknięcia w GSP, w zależności od wybranych kryteriów waha się od kilkudziesięciu groszy do ponad złotówki. Zadaniem osoby ustawiającej kampanię jest doprecyzować target w ten sposób, by koszt kliknięcia był jak najniższy, a grupa docelowa jak najbardziej zgodna z oczekiwaniami.

Korzyści płynące z reklamy GSP

Atrakcyjna forma Gmail ads sprawia, że jest to jedna z najbardziej efektywnych metod promocji. Google nie tylko daje reklamodawcy możliwość precyzyjnego kierowania kampanii, ale również szczegółowego monitorowania efektów. W panelu AdWords ma on dostęp do statystyk wyświetleń, kliknięć otwierających reklamę, przekierowań na stronę, a także innych interakcji.
Reklama w przystępnej formie dociera do użytkownika w najbardziej odpowiednim momencie, gdy przeglądając odpowiednią zakładkę na poczcie jest nastawiony na przyjmowani informacji o charakterze promocyjnym. To sprawia, że skuteczność tego formatu jest niezwykle wysoka.

Sukces reklamy w mailu

Skąd bierze się sukces kampanii reklamowej w poczcie Gmail? To przede wszystkim dobrze określony cel, precyzyjnie dobrana grupa docelowa oraz odpowiednio napisana zajawka. Nie bez znaczenia jest również budżet, który powinien być dostosowany do celu.
Jeśli chcesz osiągnąć określony cel, zależy ci na zmaksymalizowaniu zasięgów reklamy oraz zainteresowaniu dużej grupy odbiorców, skontaktuj się z nami. Nie tylko doradzimy ci, co zrobić na każdym etapie współpracy, ale również zajmiemy się opracowaniem, monitorowaniem oraz optymalizacją całej kampanii. Skoncentrujemy się na osiągnięciu wybranych przez ciebie celów tak, byś osiągnął maksimum korzyści, jak najmniejszym kosztem.