baner baner

Reklama mobilna – jak dotrzeć do użytkownika?

Z roku na rok coraz więcej osób podejmuje decyzje zakupowe korzystając z urządzeń mobilnych. Coraz chętniej użytkownicy korzystają ze smartfonów i tabletów w celu znalezienia informacji na temat produktów i usług. Biorąc to pod uwagę nie ma co dziwić się, że reklama mobilna Google Ads w ostatnich latach znacznie zwiększyła swój udział w rynku. Dlaczego warto zainteresować się tematem reklamy na telefony komórkowe i tablety?

Co to jest reklama w mobilnej sieci reklamowej Google?

Zanim zaczniesz planować kampanię reklamową w sieci mobilnej Google Ads, powinieneś najpierw dowiedzieć się, czym tak naprawdę jest reklama mobilna w Google. To typ kampanii, dedykowanej urządzeniom mobilnym takim jak tablety czy smartfony, która może wyświetlać się zarówno w wyszukiwarkach, na stronach internetowych w przeglądarkach mobilnych, jak i w aplikacjach.
Mogą to być między innymi reklamy tekstowe, graficzne, w formie wideo, a także reklamy typu „tylko połączenie”, które umożliwiają wykonanie połączenia bezpośrednio przez przeglądarkę, jak i reklamy aplikacji.

Reklamy tekstowe

Najprostsze kampanie mobilne to zwykłe reklamy tekstowe. Większość z nich domyślnie będzie wyświetlać się także na urządzeniach mobilnych, dlatego przed emisją reklamy, należy się upewnić, czy ta opcja jest oznaczona w ustawieniach. Dzięki temu zobaczysz jak wygląda reklama na telefonach komórkowych czy tabletach.
Ten format reklam mobilnych może także zawierać różne rozszerzenia, jednak ze względu na mniejszy rozmiar wyświetlaczy i ograniczoną widoczność, warto zastanowić się, które rozszerzenie da ci realną szansę na podniesienie ilości i jakości konwersji. Jednym z popularniejszych rozszerzeń w przypadku tekstowej reklamy na tabletach i smartfonach jest reklama mobilna aplikacji, dzięki której użytkownik od razu po kliknięciu może pobrać appkę ze sklepu.

Reklamy graficzne

Graficzna reklama na urządzeniach mobilnych niewiele różni się od tych znanych ci z urządzeń stacjonarnych. Banery wyświetlane są w całej sieci reklamowej i powinny być dostosowane do rozmiarów wyświetlaczy na urządzeniach mobilnych.
Przeważnie wyświetlają się na górze strony lub tworzą pełnoekranowe reklamy graficzne. Po kliknięciu użytkownik może zostać przeniesiony do twojej strony internetowej lub bezpośrednio do sklepu z aplikacjami.

Reklamy typu „tylko połączenie”

„Tylko połączenie” to specjalna reklama na urządzenia mobilne, z których można wykonać połączenia telefoniczne. Reklama wyświetla się w sieci wyszukiwania i jest połączona z twoim numerem telefonu.
Użytkownik zainteresowany reklamą klika w reklamę, a na urządzeniu otwiera się aplikacja telefoniczna z wybranym numerem telefonu. W zależności od ustawień reklamy mobilnej, może to być bezpośredni numer do twojej firmy lub numer Google używany do przekazywania połączeń. Następnie wystarczy, by użytkownik kliknął przycisk połączenia i wykona telefon do twojej firmy.
Z tym typem reklamy na smartfony można powiązać inne rozszerzenia, takie jak rozszerzenia lokalizacji, informacji w witrynie czy objaśnień. Rozliczane są na podstawie kosztów za kliknięcie, w modelu CPC.

Reklamy aplikacji mobilnej

Reklama mobilna Google AdWords (obecnie Google Ads) może przyjąć również postać reklamy pojawiającej się w aplikacjach. W ten sposób możesz zareklamować między innymi własną aplikację, by zwiększyć ilość pobrań lub zareklamować stronę. Pamiętaj jedynie, że powinna ona być dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
Chcąc reklamować własną aplikację możesz wybrać formę kreacji, w której znajduje się gotowy przycisk „instaluj”. Kampania mobilna promująca appkę może wyświetlać się również w sieci wyszukiwania (nie tylko w wyszukiwarce Google, ale również między innymi w wyszukiwarce aplikacji Google Play) oraz w mobilnej wersji platformy YouTube.

Reklamy katalogowe produktów dostępnych lokalnie

To stosunkowo nowa metoda promocji. Kampania katalogowa produktów dostępnych lokalnie (w skrócie nazywana LCA) to reklama na urządzenia przenośne wykorzystująca plik danych z ofertą lokalnego asortymentu produktów.
Ten format kampanii reklamowej charakteryzuje się wykorzystaniem elementów wizualnych, dzięki czemu sposób jej przeglądania jest bardzo atrakcyjny dla użytkownika. Widać na nim nie tylko zdjęcia produktów, ale także informację na temat twojego sklepu oraz ceny poszczególnych artykułów.
Płatność następuje, gdy dany użytkownik podjął jakąś interakcję z mobilną kreacją reklamową: przewinął ponad połowę szerokości lub długości reklamy, kliknął produkt, by zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na jego temat lub kliknął w baner reklamowy w celu przejścia na twoją stronę internetową.
Kluczową kwestią skuteczności reklamy jest tutaj wskaźnik wizyt w sklepie stacjonarnym, który warto stale monitorować. Ten rodzaj kampanii jest możliwy do zrealizowania we wszystkich krajach, w których są dostępne reklamy lokalnego asortymentu produktów.

Skuteczna reklama mobilna – metody na dotarcie do użytkownika

Jak już wspomnieliśmy na początku artykułu, popularność sprzętu mobilnego stale rośnie. Coraz więcej osób, również w Polsce, używa smartfonów i tabletów w celu zrobienia zakupów w sklepie internetowym, znalezienia potrzebnych informacji, dokonania rezerwacji czy zapewnienia sobie rozrywki. Z tego powodu warto zastanowić się, jakie metody dotarcia do użytkownika urządzeń mobilnych będą skuteczne.
Należy pamiętać, by rozsądnie wybrać rozszerzenia reklam, analizując je pod względem korzyści i celów, jakie chcesz osiągnąć. Ograniczona ilość miejsca na urządzeniach mobilnych sprawia, że nadmiar rozszerzeń nie będzie dobrze widoczny. Jeśli kierujesz reklamę do swojej strony WWW zadbaj o to, by była ona przyjazna dla użytkowników smartfonów i tabletów, a w przypadku kampanii promującej aplikację – żeby opis z informacjami był dobrze zoptymalizowany.
Jeśli nie wiesz, w jaki sposób przeprowadzić kampanię na urządzenia mobilne, z chęcią zajmiemy się tym za ciebie. Skontaktuj się z nami, by ustalić wszystkie szczegóły!

Korzyści z prowadzenia mobilnych kampanii reklamowych

Dostęp do urządzeń mobilnych jest coraz bardziej powszechny. Każdego dnia tysiące ludzi sięga po smartfona w ciągu godziny po obudzeniu i ma go w ręku w ostatniej godzinie przed pójściem spać. Dbając o skuteczną reklamę na urządzenia mobilne masz szansę dotrzeć ze swoją ofertą do sporego grona odbiorców w prosty i przystępny sposób.