baner baner

Kampanie eksportowe Google – co musisz wiedzieć?

Gdy twoja firma się rozwija, z czasem pojawia się opcja rozwoju biznesu na rynku zagranicznym. Aby taka ekspansja miała sens, warto rozsądnie zaplanować działania marketingowe. Co możesz zrobić, by zareklamować swój biznes za granica?

Czym są reklamy zagraniczne Google Ads?

Decyzja o wejściu na rynek zagraniczny niesie za sobą ogromną odpowiedzialność. W przeciwieństwie do biznesu lokalnego, wybicie się na obcym rynku bez reklamowania swoich działań w wyszukiwarce.
Kampanie zagraniczne Google Adwords (obecnie Ads) pozwolą ci wypromować swój biznes w obcym kraju i rozwinąć swoją działalność na rynku zagranicznym. Nie musisz przy tym zlecać tego zadania agencji reklamowej w kraju docelowym.

Dla kogo przeznaczone są kampanie eksportowe Google?

Jeśli twoja firma jest nastawiona na rozwój i chce rozpocząć sprzedaż swoich produktów lub usług na rynkach zagranicznych, kampanie eksportowe w Google będą dla ciebie doskonałym rozwiązaniem.
To także świetne rozwiązanie dla firm, które już weszły na obcy rynek, jednak nie potrafią pokonać lokalnych konkurentów. Podejmując działania SEM z zakresu kampanii zagranicznych możesz poprawić swoje wyniki i zwiększyć wskaźnik zwrotu z inwestycji.

Cel kampanii zagranicznych Google Ads

Na samym wstępie ważne będzie określenie celu kampanii Google za granicą. Czy zależy ci na tym, by zwiększyć rozpoznawalność swojej marki w oczach klientów, zbudować jej wizerunek czy może od razu chcesz rozpocząć prowadzenie kampanii produktowych?
Budowanie wizerunku przyda się, jeśli masz w planie pojawienie się na targach lub chcesz szukać partnerów biznesowych w danym kraju. Zależnie od tego, co tak naprawdę chcesz osiągnąć, będziesz potrzebował innej strategii, dlatego na początku warto zastanowić się, jaki jest twój cel.

Analiza rynków zagranicznych

Zanim rozpoczniesz kampanie zagraniczne Google Ads, powinieneś dokonać analizy rynku, na który zamierzasz wejść. Różnice kulturowe i językowe mogą sprawić, że twoje wyobrażenia o tym, jak wygląda rynek w konkretnym kraju szybko legną w gruzach.
W analizie rynku należy zwrócić uwagę na specyfikę klientów w danym kraju, sposób w jaki wyszukują konkretnych produktów lub usług (a zwłaszcza słowa kluczowe, jakich używają) oraz potencjalne zainteresowanie twoim produktem na rynku.
Ważna jest także analiza bezpośredniej konkurencji i kosztów, jakie będą niosły za sobą kampanie eksportowe na interesujące cię frazy kluczowe.

Tłumaczenie stron docelowych oraz reklam

Chcąc rozpocząć reklamy zagraniczne, musisz najpierw przetłumaczyć stronę. Ważna jest nie tylko poprawność językowa – zarówno treści na stronie, jak i tekst reklamy powinny być atrakcyjne i w prosty sposób docierać do użytkownika.
W tym celu warto podjąć współpracę nie tylko z tłumaczem, ale również z native speakerem, który ubarwi treść pod kątem językowym.
Dzięki temu unikniesz też dziwnych dwuznaczności i niezrozumiałych wyrażeń w tekstach reklamowych. To ważne szczególnie, gdy planujesz rozpocząć kampanie produktowe na szeroką skalę.

Analiza słów kluczowych

Od analizy słów kluczowych zależy to, czy reklamy eksportowe Google AdWords (obecnie Ads) odniosą sukces. Nie wystarczy, że przetłumaczysz na język obcy słowa, które sprawdzają się na polskim rynku.
Aby odpowiednio dobrać słowa kluczowe, musisz wziąć pod uwagę to, jakich fraz używają do wyszukiwania obywatele danego kraju. Niektóre wyrażenia mogą być mniej precyzyjne, a popularność słów kluczowych może różnić się nawet w krajach, które posługują się tym samym językiem.

Ustalenie stawek, budżetów i walut

Najczęściej kampanie zagraniczne kierowane są do krajów ze znacznie bardziej rozwiniętym rynkiem niż nasz. Dlatego opracowanie budżetu do przeprowadzenia kampanii i określenie stawek musi być bardzo precyzyjne.
Ważne będzie także wybranie waluty, w której będziesz ustalać stawki. Jeśli wybierzesz złotówki, to w tej walucie będziesz szacować budżet i płacić za reklamy eksportowe, a Google w czasie aukcji automatycznie przeliczy stawki na walutę kraju, w którym wyświetla się kampania.

Możliwości kampanii Google Ads za granicą

Reklamy zagraniczne Gogole AdWords dają podobne możliwości jak krajowe kampanie Ads. Możesz utworzyć swoją kampanię w wynikach wyszukiwania Google, kampanię produktową oraz w całej sieci reklamowej, w tym także reklamy w YouTube czy na poczcie Gmail.
W zależności od tego, do jakiego kraju kierowana jest kampania, warto zdecydować się na różne możliwości. W niektórych państwach popularność różnych kanałów ma większą skuteczność niż w innych, dlatego przed ustawieniem kampanii warto przeanalizować tę kwestię. Warto też przeanalizować dobrze target, do którego będą kierowane reklamy uwzględniając kwestię urządzeń mobilnych.

Ograniczenia kampanii zagranicznych w Google AdWords

Wchodząc z kampanią Google Ads na rynek zagraniczny pamiętaj o ograniczeniach, które się z tym wiążą. Google nie wypuści reklamy, która łamie lokalne prawo lub jest niezgodna z obyczajami w danym kraju.
Ograniczenia mogą dotyczyć także krajów, do których chcesz kierować kampanię. Reklamy Google Ads nie będą możliwe w takich miejscach na świecie jak Sudan, Syria, Korea Północna, Iran, Kuba czy Krym.

Polska agencja do kampanii zagranicznej

Mogłoby się wydawać, że w celu przeprowadzenia zagranicznej kampanii w Google Ads powinieneś nawiązać współpracę z zagraniczną agencją. Nic bardziej mylnego! Dlaczego współpraca z polską agencją w kwestii reklamy eksportowej przyniesie ci korzyści?
Komunikując się w tym samym języku łatwiej będzie ci nawiązać owocną współpracę z agencją, przedyskutować szczegóły promocji, sprawdzić opinie o agencji oraz zweryfikować jej doświadczenie na rynku. Współpraca z obcojęzyczną firmą może generować wiele niejasnych sytuacji, ze względu na problemy w porozumieniu się.
Polska agencja to także dużo niższe koszty prowadzenia kampanii – na rynkach zachodnich stawki potrafią być nawet kilkakrotnie wyższe niż w Polsce. Jeśli chcesz rozpocząć kampanię zagraniczną, skontaktuj się z nami!