baner baner

Kampanie banerowe Google

Sieć reklamowa Google Display Network to ponad dwa miliony witryn, kanałów wideo oraz aplikacji, w których mogą wyświetlać się twoje banery reklamowe. To jedyna w swoim rodzaju szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców w tak szybkim tempie. Co powinieneś wiedzieć o reklamie displayowej?

Czym są kampanie banerowe w sieci reklamowej Google?

Reklama banerowa w Google, zwana także reklamą typu display to kreacja graficzna wyświetlana wewnątrz sieci Google Display Network (GDN). Po kliknięciu w baner użytkownik przenoszony jest na witrynę reklamodawcy. Baner najczęściej przyjmuje postać obrazu z niewielką ilością tekstu i ma za zadanie promować konkretne produkty, usługi lub cechy, które wyróżniają twoją firmę względem konkurencji.

Rodzaje reklam w Google Display Network

Reklama display w Google Ads (dawniej AdWords) może przybierać różne formy. Każda z nich pozwala realizować różne cele marketingowe i pozwala ci osiągnąć różne korzyści.
Obecnie domyślnym rodzajem kampanii banerowej jest reklama elastyczna, która automatycznie dopasowuje swój format do dostępnego miejsca reklamowego. W tym typie reklamy musisz wgrać jedynie kilka elementów jak logo, obraz i parę wariantów haseł reklamowych, a system dynamicznie połączy je ze sobą, inteligentnie dostosowując treść i prezentację przekazu do upodobań odbiorców i dostępnej powierzchni.
W Google Display Network dostępne są typowe reklamy graficzne, będące banerami reklamowymi w najbardziej standardowym wydaniu. Możesz je wgrać w formie grafiki lub stworzyć w sposób półautomatyczny z pomocą systemu.
Do prezentacji promocji na konkretne produkty lub usługi często wybierane są kampanie dynamiczne, wykorzystywane zwykle w kampaniach remarketingowych, do wyświetlenia oferty, którą był zainteresowany użytkownik.
Oprócz powyższych można wyróżnić także reklamy typu lightbox, które mają za zadanie zaangażować użytkownika. Po najechaniu kursorem lub kliknięciu w baner reklama może się powiększyć lub wyświetlić animację. Popularne są także reklamy aplikacji na urządzenia mobilne, które mają zachęcić do pobrania twojej appki ze sklepu.

Jaki format przyjmuje reklama graficzna AdWords?

Format kreacji reklamowych zależy od dostępnego miejsca reklamowego. Wymiary banerów dopasowywane są automatycznie do rozmiarów powierzchni, w której mają zostać wyświetlone.
Formaty różnią się od małych kwadratów 200 x 200 pikseli, poprzez netboardy 580 x 400 pikseli, wieżowce, długie bannery, aż po formaty przystosowane do urządzeń mobilnych. Planując emisję warto przygotować minimum 3 formaty (kwadrat, prostokąt pionowy oraz prostokąt poziomy), by reklamy nie były zniekształcone przy dopasowywaniu.

Gdzie wyświetlana jest reklama graficzna w Google?

Sieć reklamowa Google to ponad dwa miliony witryn internetowych. Obejmuje ona wszystkie strony WWW będące w systemie AdSense, kanały na YouTube czy aplikacje mobilne ze sklepu Google Play.
To jednak nie oznacza, że twoje kampanie Google Display będą wyświetlać się wszędzie. Miejsce emisji zależne jest od typu i metod kierowania kampanii reklamowych. To, gdzie mogą pojawić się twoje reklamy możesz sprawdzić korzystając z narzędzia do planowania kampanii.

Metody kierowania reklam banerowych w Google Ads

W zależności od tego, co chcesz uzyskać i do jakich klientów chcesz trafić, możesz kierować swoją kampanię na kilka różnych sposobów. Pierwszym z nich jest oczywiście reklama kontekstowa, czyli kierowanie treści reklamy na konkretne słowa kluczowe, w celu dopasowania tematycznego kampanii do treści strony, na której jest wyświetlana. Możesz także w bardziej ogólnym stopniu skierować kampanię banerową do witryn powiązanych z konkretną kategorią tematyczną.
Istnieją również bardziej zaawansowane metody kierowania kampanii graficznej. W systemie możesz określić osoby o podobnych zainteresowaniach, takich, którzy weszli w interakcję z twoją firmą (odwiedzili twoją stronę, podjęły określone działanie) czy mających konkretne plany (szukających pracy, usług finansowych czy chcących zakupić określone produkty).
Jeśli prowadzisz biznes lokalny możesz stargetować kampanię na interesujący cię region. W ustawieniach możesz zaznaczyć również konkretne serwisy, na których ma się wyświetlać reklama oraz ustawić dane demograficzne odbiorców.

Dla kogo jest przeznaczona kampania banerowa AdWords?

Właściwie nie ma ograniczeń, co do tego, kto może skorzystać z reklamy banerowej w sieci Google. Jedyne obostrzenia dotyczą promowania treści niestosownych lub niebezpiecznych, jak np. pornografia czy środki psychoaktywne. Są jednak sytuacje, w których banery sprawdzą się wyjątkowo dobrze.
Świetną okazją do spróbowania kampanii display jest moment wejścia na rynek z nową marką lub chęć rozreklamowania akcji promocyjnej. W tej formie doskonale sprzedają się także rzeczy, które łatwo przyciągają wzrok, jak biżuteria czy produkty ręcznie robione. To także dobry pomysł dla wielu lokalnych przedsiębiorców oferujących dobra luksusowe, takich jak dealerzy samochodów, deweloperzy czy ekskluzywny butik.

Ile kosztuje reklama banerowa Google?

Kampanie banerowe Google mogą być rozliczane w dwóch systemach: CPC (ang. Cost per click – koszt za jedno kliknięcie) lub CPM (ang. Cost per mille – koszt za tysiąc wyświetleń reklamy). Pierwsza opcja sprawdzi się zwłaszcza w przypadku, gdy zależy ci na interakcji użytkownika z reklamą.
Jeśli jednak wolisz, by reklamę zobaczyło jak najwięcej osób, jednak niekoniecznie zależy ci na kliknięciu w odnośnik, lepiej jest wybrać rozliczenie CPM.
Bez względu na rodzaj rozliczenia, stawki za kampanię są określane z użyciem aukcji, jak w przypadku wszystkich reklam w Google. Aby określić wysokość budżetu na kampanię displayową musisz najpierw zastanowić się nad tym, jaki ma być jej cel oraz grupa docelowa. Im bardziej ogólne będą kryteria, tym cena, jaką będziesz musiał zapłacić będzie wyższa.

Błędy popełniane przy ustawianiu kampanii display

Często zdarza się, że reklamodawca nie wie, w jaki sposób prowadzić kampanię displayową, by dotrzeć do konkretnego użytkownika. Popełnia przy tym błędy, które sprawiają, że nawet jeśli reklama się wyświetla, to potencjalny klient i tak nie zwróci na nią uwagi. Jakich błędów należy unikać w reklamach banerowych?
Oprócz rzeczy oczywistych, takich jak zbyt krzykliwa kreacja i brak dopasowania tematycznego reklam są jeszcze rzeczy, na które znacznie mniej osób zwraca uwagę. Podczas konfiguracji kampanii należy ustalić limit intensywności – w końcu nikt nie lubi być bombardowany tą samą reklamą kilka razy dziennie. Warto wykluczyć również miejsca  niskim potencjale reklamowym, w których odbiorca nie życzy sobie reklam, jak np. strony z rozkładem jazdy.

Korzyści z reklamy graficznej Google Ads

Reklamy banerowe cieszą się dużą popularnością wśród produktów Google. Różnorodne metody kierowania i precyzyjne określenie grupy docelowej sprawia, że ta forma kampanii świetnie sprawdza się w zwiększaniu świadomości marki w oczach klientów.
Duży potencjał kampanii displayowych tkwi w możliwości dotarcia do osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą, które niekoniecznie aktywnie poszukują ich w internecie. Nie bez znaczenia będzie również niski koszt dotarcia do stosunkowo dużej części odbiorców, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę ściśle określone kryteria grupy docelowej.

Dlaczego warto współpracować z agencją przy reklamach displayowych?

Co sprawia, że warto zaangażować do współpracy agencję, gdy planujesz kampanię banerową w Google? Korzystając z naszych usług możesz być pewien, że reklama zostanie opracowana zgodnie z zasadami Google oraz będzie stworzona i stale optymalizowana przez specjalistów.
Bardzo ważny jest także dobór odpowiedniej kreacji. Dzięki naszemu doświadczeniu doskonale wiemy, jak przygotować grafikę, która będzie atrakcyjna dla twoich potencjalnych klientów. Stale monitorując efekty kampanii możemy dynamicznie wprowadzać zmiany, które sprawią, że będzie ona jeszcze bardziej precyzyjna. Dopilnujemy także, by na bieżąco aktualizować kampanię, informując o promocjach czy wstrzymując ją w sezonie ogórkowym.