baner baner

Kampania produktowa w Google Ads

Kampanie produktowe Google Ads to obecnie jeden z najbardziej popularnych formatów reklamowych dla sklepów internetowych. To kolejna propozycja od grupy Google, która pozwoli ci zwiększyć zasięg kampanii i konwersję w twoim sklepie. Jeśli więc chcesz rozruszać swój sklep internetowy i cieszyć się ze wzrostów sprzedaży, dowiedz się, czym jest reklama produktowa Google!

Co to są reklamy produktowe Google Merchant?

Reklamy PLA (ang. Product Listing Ads) to rodzaj kampanii przeznaczony stricte dla sklepu internetowego, której celem jest promocja oraz sprzedaż konkretnych produktów z asortymentu. Wykorzystując ten rodzaj reklamy, kierujesz swoją ofertę wyłącznie do osób, które są zainteresowane danym produktem.

Gdzie wyświetla się kampania produktowa?

Reklama produktowa wyświetla się bezpośrednio nad wynikami wyszukiwania lub z prawej strony wyników i przedstawia zdjęcie produktu, nazwę, cenę oraz adres sklepu internetowego. Po najechaniu kursorem na produkt istnieje także możliwość wyświetlenia dodatkowego opisu, dzięki któremu dodatkowo zachęcisz użytkownika do skorzystania z twojej oferty.
Podobnie jak inne formaty od Google, reklama PLA jest również dostosowana do urządzeń mobilnych. Tam również wyświetla się ona na górze wyników wyszukiwania, dlatego aby w pełni wykorzystać potencjał mobilnych reklam produktowych, twój sklep musi bez zarzutu funkcjonować na smartfonach i tabletach.
Reklamy PLA od Google możesz znaleźć również w zakładce Zakupy Google. To swego rodzaju porównywarka cen, podobna do znanych popularnych serwisów takich jak Ceneo czy Nokaut. W tej zakładce znajdują się wyłącznie produkty dostępne w kampanii produktowej Google Ads.

Jak rozpocząć reklamę w Google Shopping?

Pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, by rozpocząć kampanię produktową w Google jest połączenie konta Google Ads (dawnego Google AdWords) z kontem Google Merchant Center. Następnie musisz utworzyć tzw. feed – plik, w którym znajdują się wszystkie produkty, które chcesz zareklamować. To na jego podstawie Google wie nie tylko, które produkty wyświetlić w czasie trwania kampanii, ale również zna ich aktualną cenę oraz opis.
Feed generuje się w formacie XML lub w formie arkusza Google. Ma on strukturę tabelki, w której każda kolumna musi być zgodna z oficjalną specyfikacją. Bardzo ważne jest, by został on prawidłowo skonfigurowany – Google przykłada dużą wagę do poprawności wprowadzonych danych. Jeśli feed nie będzie zgodny z wytycznymi, po prostu nie zostanie on zaakceptowany.
Wśród informacji, które koniecznie muszą znaleźć się w pliku jest między innymi cena, tytuł, opis, identyfikator, link do produktu, stan, dostępność, link do zdjęcia, kategoria oraz typ produktu. Fotografia powinna być jak najlepszej jakości (minimalna szerokość wynosi 800 pikseli) oraz przedstawiać cały przedmiot. Zdjęcia prezentujące jedynie część produktu lub zawierające tekst nie są mile widziane przez Google. Zabronione jest również nadużywanie wielkich liter oraz odnoszenie się do konkurencji. Warto o tym pamiętać, tworząc opisy produktów.

Inteligentna kampania produktowa

Oprócz tradycyjnych kampanii produktowych, Google Ads oferuje również stosunkowo nowe rozwiązanie „smart”. Pozwala to zwiększyć wartość konwersji oraz zasięgów reklamy tworząc sieć reklamową bazującą na zasadzie machine learning.
Inteligentna kampania produktowa wykorzystuje tradycyjną reklamę PLA i opierając się na listach remarketingowych umieszcza reklamy w witrynach, dostosowując stawki za kliknięcie. Przyjmują one dodatkowo format reklam display, dzięki czemu w ramach jednej kampanii twoja reklama wyświetli się w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej Google, w poczcie Gmail oraz na YouTube. Reklamy tworzą się w sposób zautomatyzowany i inteligentnie wybierają format, by dostosować go do przestrzeni reklamowej.
Kampanie wyświetlają się użytkownikom na podstawie wyszukiwanych haseł, zamiarów użytkownika oraz interakcji z twoim sklepem, a stawki za kliknięcie dobierane są tak, by całkowicie zmaksymalizować jakość konwersji.
Niestety, nie możesz rozpocząć swojej przygody z Google Merchant Center od razu od kampanii „smart”. Aby automatyczna optymalizacja kampanii była możliwa, musisz najpierw odnieść sukces w tradycyjnej kampanii produktowej. Wymogiem koniecznym do utworzenia inteligentnej kampanii PLA jest uzyskanie minimum dwudziestu konwersji w ciągu ostatnich 45 dni. Chętnie pomożemy ci w realizacji takiej reklamy. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz odnieść sukces!

Ile kosztuje reklama produktowa Google?

To, jaki będzie koszt kampanii produktowej, zależy od wielu różnych czynników. Rozliczenie opiera się na modelu CPC (ang. cost per click), czyli ceny za kliknięcie. Oznacza to, że płacisz nie za wyświetlenie reklamy, a dopiero za kliknięcie w nią i przekierowanie do strony twojego sklepu.
Ustalenie stawek zależy od popularności oraz ilości wybranych słów kluczowych. Średnia cena, jaką należy zapłacić za kliknięcie wynosi od kilkudziesięciu groszy do nawet kilku złotych, jednak biorąc pod uwagę ilość skutecznych konwersji – nie jest to zbyt wygórowana cena.
Zasady są proste - reklamy produktowe, jak niemal wszystkie usługi w Google Ads zakładają budżet miesięczny, jednak ustawienie budżetu dziennego pomoże zrównoważyć ruch z reklam. Nie są to jednak sztywne zasady – to raczej średnia, którą system bierze pod uwagę w czasie wyświetlania reklam. Gdy Google zauważy wzmożony ruch na dane słowo kluczowe, budżet dzienny może zostać przekroczony nawet dwukrotnie. Nie musisz się jednak martwić o przekroczenie miesięcznego limitu – w dni ze zmniejszonym zainteresowaniem budżet dzienny zostanie zmniejszony.

Korzyści reklamy PLA Google Ads

Korzyści płynące z kampanii produktowej Google są dość oczywiste. Ta forma reklamy trafia bezpośrednio do osób zainteresowanych konkretnym produktem, dzięki czemu ilość i jakość konwersji zdecydowanie wzrasta.
Reklama PLA wyróżnia się na tle innych reklam, a zdjęcie przykuwa wzrok użytkownika w wynikach wyszukiwania. Dzięki wykorzystaniu informacji z pliku feed, reklama jest zawsze aktualna – klient zanim kliknie zna cenę produktu i jego dostępność. Posiadając duży sklep internetowy nie musisz się martwić brakiem kontroli. Mimo reklamowania tysięcy różnych produktów z asortymentu, możesz w prosty sposób zapanować nad aktualizacją informacji.
Co równie istotne, dzięki wykorzystaniu inteligentnej kampanii produktowej, możesz zdywersyfikować sposób, w jaki reklama dotrze do potencjalnego klienta, wykorzystując niemal całą sieć możliwości grupy Google.