Audyt i konfiguracja Google Analytics 4

Dlaczego audyt i konfiguracja konta Google Analytics są Ci potrzebne?

Bez danych, jakie dostarcza Google Analytics, trudno wdrażać pozytywne dla biznesu zmiany. Większość stron internetowych ma podpięte narzędzie Google Analytics, jednak w wielu przypadkach nie funkcjonuje ono poprawnie lub nie ma skonfigurowanych celów.

Szczególnie istotny w tym kontekście okazuje się audyt Google Analytics sklepów internetowych jako pierwszy krok do tego, by przyglądać się danym i robić z nich użytek.

Audyt i konfiguracja GA4 – dlaczego warto?

Audyt pozwala na sprawdzenie, czy dane zbierane przez Google Analytics są dokładne i kompletne. Błędy w konfiguracji skutkują dostarczeniem nieprawidłowych danych.

Dzięki audytowi można wykryć błędy w konfiguracji, a odpowiednia optymalizacja wpływa na efektywność gromadzenia i analizowania danych.

Audyt pokazuje, czy konfiguracja Google Analytics jest zgodna z przyjętymi celami biznesowymi, a także czy pojawiła się potrzeba ich modyfikacji. 

Audyt i konfiguracja konta umożliwia dostosowanie kampanii do określonych celów biznesowych i oczekiwań klientów, a także optymalizację strategii marketingowych. 

Dzięki audytowi można zweryfikować zgodność konta z regulacjami, dotyczącymi prywatności i nie tylko.

Konfiguracja konta Google Analytics umożliwia śledzenie odpowiednich celów, takich jak konwersje, interakcje użytkowników i inne kluczowe wskaźniki wydajności (KPI).

Audyt pomaga zidentyfikować potencjalne problemy techniczne, takie jak zduplikowane śledzenie, błędne oznaczenie kampanii brakujące strony lub błędy w implementacji kodu śledzenia. 

 

Zapytaj o darmową konsultację

Co warto wiedzieć o Google Analytics?

  • Google Analytics 4 (GA4) to najnowsza wersja narzędzia analitycznego firmy Google. Jest to platforma analizy danych. 
  • Odpowiednio skonfigurowane konto dostarcza szeroki wachlarz danych dotyczących funkcjonowania Twojej witryny – od liczby odwiedzających i ich demografii, po zachowania użytkowników, konwersje i efektywność kampanii marketingowych. 
  • Bazuje na danych opartych na zdarzeniach, a nie na sesjach, a to oznacza, że dostarcza lepszych informacji o tym, jak użytkownicy zachowują się i co robią na stronie na podstawie kliknięć, scrolli i innych interakcji.
  • Wykorzystuje uczenie maszynowe do prognozowania przyszłych działań użytkowników, identyfikacji trendów i anomalii oraz do tworzenia zaawansowanych segmentów użytkowników.
  • Analityka Google dostępna jest dla wszystkich, którzy mają własną stronę internetową.

Ważne! 

Od 1 lipca 2023 roku stara wersja Google Analytics przestała zbierać dane. Natomiast 1 lipca 2024 roku nastąpiła utrata dostępu do bieżących i historycznych danych Universal Analytics, a większość użytkowników straciła dostęp do interfejsu użytkownika i interfejsu API. Jeśli Twój biznes nie był gotowy na te zmiany, możesz to nadrobić z Veneo Performance  – pomożemy Ci poprawnie skonfigurować konto GA4. 

Co zyskasz z poprawnie skonfigurowanym kontem Google Analytics?

Nie podejmujemy decyzji biznesowych w ciemno! Wszystkie nasze zalecenia opieramy o setki realnych danych, pochodzących z różnych raportów.

Z nami możesz mieć pewność, że opierasz się na pewnych, konkretnych i rzeczywistych danych. Nie musisz martwić się o niekompletne, zafałszowane raporty.

Dowiedz się, skąd przychodzą na Twoją stronę osoby chętne dokonać zakupu. Śledząc kluczowe ścieżki konwersji, będziesz mógł lepiej dysponować swoim budżetem na reklamy.

Wiemy wszystko o tym, co robią użytkownicy na Twojej stronie. Niczym detektywi śledzimy każdy ich krok, by móc przekazać Ci jak najwięcej informacji na temat Twoich klientów.

Lepiej zapobiegać, niż leczyć. GA4 audyt umożliwi diagnozę problemów i wdrożenie właściwych rozwiązań, co pozwoli Ci uniknąć podjęcia nietrafionych decyzji biznesowych, które generują straty niewspółmierne do zysków. 

Co oferujemy w ramach audytu i konfiguracji konta Google Analytics?

Dokument z błędami i rekomendacjami

Nasi specjaliści opracują dla Ciebie kompletny dokument z wykazem błędów i propozycji, które warto wdrożyć w życie, by uzyskać lepsze wyniki.

Konfiguracja narzędzi ilościowych

Analityka to nie tylko liczby, ale również dane jakościowe. Skonfigurujemy dla Ciebie wszystkie niezbędne narzędzia, byś mógł oprzeć się na rzetelnych, prawdziwych danych.

Wpięcie tagów śledzących

Wpięcie tagów śledzących to pierwszy krok do poważnej analizy strony. Dzięki temu dowiesz się wszystkiego o swoich użytkownikach i ich interakcjach.

Konsultacje analityczne w ramach audytu

Nie wszystkie elementy audytu są dla Ciebie jasne? W ramach usługi zapewniamy specjalistyczne konsultacje analityczne, byś mógł poznać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Poproś o ofertę

Kiedy warto zamówić audyt?

> Niespójność danych – jeżeli zauważyłeś błędy lub gdy dane nie są zgodne ze stanem faktycznym, audyt może pomóc w identyfikacji problemów i wdrożeniu właściwych rozwiązań 

> Zmiany w działalności – podczas wprowadzania znaczących zmian, takich jak wprowadzenie nowego produktu, przebudowa strony internetowej, czy zmiana strategii marketingowej, audyt GA4 sklepów internetowych dostarcza informacji, czy GA4 jest skonfigurowane zgodnie z wyznaczonymi celami działań 

> Wdrożenie GA4 – audyt warto przeprowadzić już przy wprowadzeniu GA4, gdyż pozwoli to uniknąć potencjalnych błędów w konfiguracji, a także pomoże Ci zrozumieć jak wykorzystać to narzędzie  

> Planowanie kampanii marketingowych – aby śledzenie efektywności kampanii było możliwe, należy upewnić się, że konfiguracja jest prawidłowa, a gromadzone dane są zgodne z prawdą 

> Optymalizacja – audyt pozwala lepiej zrozumieć jak wykorzystać GA4 do śledzenia, analizowania i optymalizacji działań online

Zamawiam audyt GA4

Audyt i konfiguracja GA4 – FAQ

Samo w sobie narzędzie Google Analytics jest bezpłatne i możesz samodzielnie skonfigurować wszystkie ustawienia, poświęcając jedynie swój czas i energię. Warto jednak skorzystać z pomocy specjalistów – dlaczego? 

Bez wiedzy i doświadczenia nietrudno o błędną konfigurację. Prowadzi to do zbierania nieprawidłowych danych, a ich interpretacja skutkuje podejmowaniem niekorzystnych decyzji biznesowych. Zainwestuj w audyt GA4 strony www i konfigurację konta Google Analytics, aby uniknąć potencjalnych problemów i błędów. Skonsultuj się z naszymi specjalistami od analityki internetowej i zacznij działać skutecznie, podejmując najlepsze decyzje dla twojego biznesu.

Każdy biznes jest inny – dlatego każdy audyt w naszej agencji wyceniamy indywidualnie. Wypełnij formularz kontaktowy i dowiedz się co możemy Ci zaoferować! 

Nasze działania dostosowujemy do Twoich potrzeb i przeanalizujemy wszystkie istotne aspekty. Audyt GA4 stron internetowych obejmuje analizę elementów takich jak: 

  • kod śledzenia na wszystkich stronach,
  • segmenty i grupy użytkowników,
  • integrację z innymi narzędziami,
  • zdarzenia i kluczowe zdarzenia,
  • ustawienia konta i usług,
  • zdarzenia i niestandardowe wymiary/metryki,
  • śledzenie zdarzeń 

… i nie tylko. 

Główna różnica między Google Analytics 4 (GA4) a Universal Analytics (UA) to sposób zbierania i przetwarzania danych. UA opierał się na sesjach i odsłonach stron, podczas gdy GA4 bazuje na zdarzeniach i parametrach, co pozwala na bardziej elastyczne i szczegółowe śledzenie zachowań użytkowników. Oprócz tego, GA4 oferuje lepszą ochronę prywatności, bardziej zaawansowane modele atrybucji oraz inteligentne prognozy oparte na analizie danych.

Zdecydowanie tak! Prowadząc sklep e-commerce z pewnością masz świadomość, jak ważne dla poprawy wyników i jego rozwoju są dane. 

Konfiguracja śledzenia e-commerce w GA4 oferuje o wiele więcej możliwości analitycznych, w porównaniu do swojego poprzednika. Dzięki nowemu modelowi opartemu na zdarzeniach możesz monitorować każdy etap ścieżki zakupowej użytkownika – od pierwszej interakcji, przez dodanie produktu do koszyka, aż po finalizację transakcji. Nowoczesne raporty i możliwość dostosowania śledzenia do indywidualnych potrzeb pozwalają lepiej zrozumieć zachowania klientów i optymalizować sprzedaż.

Audyt GA4 – co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Odwiedź naszego bloga i poznaj porady specjalistów, którzy na co dzień wykonują audyty GA4 i pracują z danymi!

Google Analytics 4 (GA4) – co przyniesie zmiana? Google Analytics 4 (GA4) – co przyniesie zmiana? GA4 po pół roku od zmiany Przewodnik GA4 po pół roku. Zmiany, wyzwania i plany na przyszłość współczynnik odrzuceń Czym jest współczynnik odrzuceń i czemu nie zawsze mówi prawdę? Google Search Console Google Search Console – przewodnik po narzędziu Analiza danych w e-commerce Analiza danych w e-commerce – jak wykorzystać informacje do optymalizacji sprzedaży?
Więcej treści