Multigastro | Powoli do celu… aż na sam szczyt wyników wyszukiwania!

422%
wzrost ilości słów kluczowych w TOP 3 od początku współpracy

281%
wzrost ilości słów kluczowych w TOP 10 od początku współpracy

217%
wzrost sprzedaży z kanału „organic”

O dobrej współpracy z firmą Multigastro w kontekście długofalowej promocji e-commerce pisaliśmy już kilka lat temu. Przez kolejne lata potrafiliśmy udowodnić, że w obliczu rozmaitych wyzwań, jesteśmy gotowi przedefiniować strategię i zaproponować trafne działania. Jedno z takich wyzwań opisujemy w case study „Jak w ciągu 5 miesięcy zwiększyliśmy liczbę fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50?”. 8 lat nieprzerwanej współpracy w ramach SEO to dobry moment, by na przykładzie firmy Multigastro pokazać jakie znaczenie w rozwoju biznesu na przestrzeni tylu lat ma pozycjonowanie witryny e-commerce.

O Kliencie

Firma Multi Gastro powstała w 2011 roku. Spółka poosiada sklep internetowy Multigastro.pl oferujący kompleksowe i profesjonalne wyposażenie lokali gastronomicznych. Firma, poza dystrybucją profesjonalnego sprzętu gastronomicznego, oferuje również szereg usług szkoleniowych, pokazowych oraz serwisowych. Multigastro fachowo doradza i wyposaża kompleksowo lokale gastronomiczne, restauracje, hotele, bary, kawiarnie, czy firmy cateringowe.

Od lipca 2016 roku wspieramy Multigastro w zakresie Performance Marketingu – prowadzimy działania pozycjonujące oraz płatne kampanie w przestrzeni Google. Jak deklaruje Prezes Zarządu / CEO Wojciech Wójcik: 

Cel

Nadrzędnym celem naszych działań jest wzrost sprzedaży poprzez między innymi wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce. 

Przebieg prac

Wspieramy Multigastro przez realizację działań marketingowych zgodnie z formułą funkcjonalną. Natomiast w ramach działań w modelu SXO zwiększamy widoczność sklepu, w głównej mierze za pomocą pozycjonowania na frazy związane z rynkiem gastronomicznym. Kluczowe elementy naszej pracy to:

  • tworzenie i rozbudowa treści
  • czuwanie nad poprawną indeksacją stron oraz jakością indeksacji 
  • link building
  • inne wymagane działania optymalizacyjne, np. poprawa meta tagów, linkowanie wewnętrzne, usuwanie błędów związanych z nieprawidłowymi kodami strony (4XX oraz 5XX) czy wewnętrznymi przekierowaniami 3XX

Efekty

W wyniku naszych prac witryna Multigastro.pl regularnie odnotowuje wzrost widoczności.

Warto prześledzić jak od początku naszej współpracy zmieniała się ilość słów kluczowych w TOP 3:

Wzrost ilości słów kluczowych w TOP 3 od początku współpracy: 422%

Ilość słów w TOP 10 od początku współpracy:

Wzrost ilości słów kluczowych w TOP 10 od początku współpracy: 281%

Wzrost sprzedaży:

Podejmowane działania sprawiły, że sprzedaż w sklepie online wzrosła o 217%. Oczywiście mowa tu wyłącznie o kanale „organic”.

Podsumowanie

Wielokrotnie podkreślamy, że SEO to maraton, a nie sprint. Nasz cel, czyli osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania może zająć sporo czasu i wymaga uważności. Na zmieniające się algorytmy Google, zachowania użytkowników czy rozmaite czynniki zewnętrzne. Warto być wytrwałym i konsekwentny w swoich działaniach, bo wysiłek przełoży się na realne korzyści biznesowe. A zatem: powoli do celu… aż na sam szczyt!