baner baner

W jaki sposób doprowadziliśmy do dominacji w SERP i wzrostu ruchu organicznego o ponad 60%?

313%

przyrost liczby fraz Klienta w TOP 3

255%

przyrost liczby fraz Klienta w TOP 10

99%

przyrost liczby fraz Klienta w TOP 50

Co zastaliśmy i jakie były nasze cele

Karting Narodowy to jedyny asfaltowy tor gokartowy w Warszawie. Drugim, wewnętrznym torem całorocznym należącym do tej firmy jest a1karting.

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w listopadzie 2017 roku. Za fundamentalny cel postawiliśmy sobie dominację w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w mapach Google na frazę lokalną „gokarty Warszawa”. Pozostałe cele to wzrost widoczności strony na frazy powiązane z tematyką gokartów, wzrost ruchu i zainteresowania nie tylko ofertą kartingu, ale również szkółki gokartowej, a także budowa wizerunku marki jako eksperta w dziedzinie kartingu.

Analizując widoczność klienta w styczniu 2018 roku, czyli na samym początku naszej współpracy, można zauważyć, że w TOP3 wyświetlał się on na 30 fraz, w TOP10 na 105 fraz, a w TOP50 na 655 fraz.

Co zrobiliśmy

Audyt, który przeprowadziliśmy na samym początku naszej współpracy wykazał kilka obszarów wymagających usprawnienia. W związku z tym podjęliśmy działania, mające na celu poprawę kluczowych elementów. Największym problemem, z którym borykał się klient była duplikacja treści na wszystkich podstronach, widoczna dla robotów Google. Takie działania, choć nieumyślne, mogły prowadzić do kar ze strony wyszukiwarki i spadku strony w wynikach organicznych. 

Kolejnym problem objawił się w czasie prac nad optymalizacją wczytywania strony, gdy natrafiliśmy na błędy takie jak zasoby blokujące renderowanie czy brak optymalizacji wczytywania obrazów i innych plików statycznych (brak kompresji oraz cachowania).

Naszym zadaniem było wyeliminowanie tych problemów i optymalizacja strony zarówno pod kątem technicznym, jak i pod kątem treści. W ramach działań SXO we współpracy z Kartingowym Narodowym powstało wiele artykułów eksperckich oraz tekstów, które miały za zadanie ułatwić nowym osobom wejście w świat kartingu. Do dziś treści te cieszą się ogromną popularnością.

We współpracy z klientem nie poprzestaliśmy jednak wyłącznie na działaniach związanych z optymalizacją strony. Istotnym elementem naszej pracy była również optymalizacja oraz zarządzanie wizytówką Google My Business. Ze względu na umiejscowienie firmy na terenie PGE Narodowego potrzebna była odpowiednia konfiguracja wizytówki. Zajęliśmy się także uzupełnieniem wszystkich niezbędnych danych dotyczących obiektu, wraz ze zdjęciami, a także zarządzaniem opiniami użytkowników i publikacją wpisów okazjonalnych związanych z promocjami lub istotnymi informacjami.  

Efekty naszych działań

Dzięki optymalizacji i prawidłowym zarządzaniu wizytówką Google My Business profil klienta zaczął wyświetlać się na takie zapytania jak: gokarty Warszawa, gokarty, gokart, tor, karting Warszawa, karting, tor kartingowy, tor kartingowy warszawa, gokarty dla dzieci.

To w połączeniu z optymalizacją witryny doprowadziło nas do osiągnięcia wyznaczonego celu – dominacji w wynikach wyszukiwania zarówno strony Kartingowy Narodowy, jak i a1karting – drugiego serwisu firmy dotyczącego toru wewnętrznego.

Dość szybko można było zauważyć wzrost ilości fraz widocznych w wynikach wyszukiwania. W okresie dwóch lat od stycznia 2018 do stycznia 2020 przyrost w TOP3 wynosił aż 313% (z 30 do 124), w TOP10 255% (z 105 do 373), a w top50 99% (z 655 do 1303). To w znacznym stopniu przełożyło się na ruch organiczny, który w 2019 roku stał się dominującym źródłem ruchu, stanowiąc 73% całkowitego ruchu w witrynie.

pozycjonowanie-lokalne-efekty