Długofalowe działania pozycjonujące dla sklepu internetowego Aluramy.pl
902%
wzrost fraz w TOP 3
672%
wzrost fraz w TOP 10
587%
wzrost fraz w TOP 50
O Kliencie
Aluramy.pl to sklep internetowy digitalizujący działalność firmy ramiarskiej Galeria Ram, która może pochwalić się ponad 70-letnim doświadczeniem w produkcji i oprawianiu ram. W sklepie internetowym Aluramy.pl zakupić możemy ramy drewniane, ramy aluminiowe, antyramy, passe-partout w gotowych najpopularniejszych formatach lub zamówić ramy na wymiar, co stanowi wyróżnik oferty naszego Klienta. Sklepem internetowy Aluramy.pl w ramach obsługi SXO zajmujemy się już od początku 2016 roku, a o pełnych wyzwań początkach współpracy pisaliśmy w case study Aluramy.pl – pozycjonowanie w modelu SXO.
Cel
Naszym celem od początku był wzrost widoczności i oczywiście wzrost sprzedaży. W 2016 zaczynaliśmy od zerowej widoczności w wyszukiwarce Google, natomiast dzisiaj (w 2024) możemy pochwalić się pozycją lidera w branży! Jak wprowadziliśmy Markę Aluramy na szczyty wyników wyszukiwarki?
Wyzwania
Jednym z największych wyzwań w projekcie Aluramy jest walka o pozycje z takimi gigantami jak Allegro, Castorama, IKEA, Pepco, JYSK, Leroy Merlin i inne znane, szeroko reklamujące się marki. Allegro – jako największy marketplace w Polsce – często zajmuje pierwsze pozycje na interesujące nas frazy i nie inaczej jest w przypadku ram. Pozostali z wymienionych konkurentów działają w sektorze dom i ogród, a w swojej ofercie również posiadają ramki.
Działania i efekty
Z powodu tak silnej konkurencji, dużą część swoich przychodów nasz Klient opierał na stałych, powracających klientach, składających duże zamówienia (firmy) lub cyklicznie powtarzających się (nauczyciele, szkoły). Zwykle były to zakupy ram na dyplomy czy wyróżnienia. Co się zmieniło? Poprzez pozyskanie topowych pozycji na najbardziej generyczne frazy i wyprzedzanie największych konkurentów na rynku oraz ciągłą edukację czy dostarczanie inspiracji za pomocą wpisów blogowych i budowanie pozycji lidera na rynku sklep zaczął pozyskiwać nowo grono klientów indywidualnych. Tym samym udowodniliśmy, że systematyczna praca nad SEO jest kluczem do rozwoju biznesu!
Oto dane dotyczące wzrostu ilości fraz od momentu rozpoczęcia współpracy:
Natomiast by prześledzić jak w ciągu 8 lat pracy nad witryną zmieniała się jej widoczność w wyszukiwarce w TOP 3, TOP 10 i TOP 50, wystarczy rzut okiem na wykresy:
TOP 3 od początku współpracy (01.03.2016 – 01.04.2024)
TOP 10 od początku współpracy (01.03.2016 – 01.04.2024)
TOP 50 od początku współpracy (01.03.2016 – 01.04.2024)
Wyraźnie widać systematyczne wzrosty, z dużym peakiem widoczności z początkiem 2023 roku.
W ramach naszej wieloletniej współpracy kluczowe jest docieranie z ofertą sklepu internetowego Aluramy.pl do nowych odbiorców. By zdobywać klientów indywidualnych, którzy wpisują do wyszukiwarki najbardziej ogólne frazy związane z poszukiwaniem ram, w swoich działaniach mocno koncentrujemy się na frazach generycznych. A zdając sobie sprawę z tego, że konkurencja dobrze pozycjonuje się na takie frazy, a co więcej – dla wielu użytkowników stanowi pierwszy wybór (według raportu Atena Research and Consulting 88% polskich internautów rozpoczyna poszukiwania produktu od Allegro), co oznacza, że trzeba starać się dwa razy bardziej. I tak – dzięki naszym staraniom – sklep Aluramy.pl zajął pirwszą pozycję na frazę „antyramy”, wyprzedając m.in. właśnie Allegro:
Podobną sytuację notujemy w przypadku kolejnej generycznej frazy, czyli „passe partout”:
Podsumowanie
Kluczowe dla osiągnięcia takich rezultatów działań pozycjonujących dla sklepu internetowego Aluramy.pl są: wieloletnia praca nad budowaniem wysokiej jakości treści na stronie (budujemy bloga od zera, od początku współpracy), systematyczne rozbudowywanie profilu linkowego, ciągła kontrola techniczna, dostosowywanie się do trendów zarówno tych panujących w branży, jak i związanych ze zmianami w algorytmach Google. Warto też zaznaczyć, że w 2023 roku zajęliśmy się odświeżeniem wyglądu strony i dostosowaniu jej do współczesnych standardów w zakresie web designu oraz odświeżyliśmy część zdjęć produktowych.